Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - membraan doorlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 580 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28315 - membraan doorlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1504 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pepijn 24-4-2005 12:25 Print topicpost
Posts: 1287
tja, verhouding carberateur doorlaat en membraan doorlaat....

eerste vraag worden beide gewoon in mm2berekent? dus bij 15 mm carb. 7,5 x 7,5 x pi = 176 mm2

en voor membraan in mijn geval 11 x 20 = 220 x 2 = 440 mm2

en dan als tweede wat moet de verhouding zijn tussen deze twee, wat wil je dat het is bv gewoon 100% hetzelfde dus carb en membraan bv beide 200 mm2 (ik noem maar wat) of zijn hier nog "mooie" waardes voor?


en zou die ook TE groot kunnen zijn?


Dit bericht is ge-edit door pepijn op 24-4-2005 16:47
 

[RRT] Lost-P 24-4-2005 18:23 Print reply
Posts: 4578
membraan doorlaat ongeveer 80/85% van je Carb. doorlaat zetten
 
Chille Tune shit dan
pepijn 24-4-2005 20:24 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

membraan doorlaat ongeveer 80/85% van je Carb. doorlaat zetten


ja maar word het dan ook beide in mm2 gemeten? en waarom is dit 80/85% ??
 
ties 24-4-2005 20:28 Print reply
Posts: 1333
doorlaat is altijd in mm2 oppervlakte dus.
je kan een ronde carb doorlaat niet vergelijken met een vierkant membraan.
 
pepijn 24-4-2005 20:48 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

doorlaat is altijd in mm2 oppervlakte dus.
je kan een ronde carb doorlaat niet vergelijken met een vierkant membraan.


als dat zo is hoe kan je die twee vergelijken dan dmv zoveel % te nemen van de carb doorlaat...
 
[RRT] Lost-P 24-4-2005 20:54 Print reply
Posts: 4578
die zin van m slaat gewoon nergens op

Je kunt zo t doorlaatopp. van je Carb. berekenen, daar neem je dan 80/85% van, en dan zet je je Reedstops zodanig, dat zij ook de goede doorlaatopp. hebben
 
Chille Tune shit dan
pepijn 24-4-2005 20:56 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

die zin van m slaat gewoon nergens op

Je kunt zo t doorlaatopp. van je Carb. berekenen, daar neem je dan 80/85% van, en dan zet je je Reedstops zodanig, dat zij ook de goede doorlaatopp. hebben




ja dus in het geval van een 15 mm carb doe je gewoon 7,5 x 7,5 x pi = 176
en dan doe je gewoon voor het membraam ook de oppervlakte uitrekenen en dan is het mooi als dat 85% is..... maar wat alstie nou al groter is?


Dit bericht is ge-edit door pepijn op 24-4-2005 20:57
 
[RRT] Lost-P 24-4-2005 21:00 Print reply
Posts: 4578
dan buig je je reedstops wat meer naar binnen, zodat de doorlaat wat minder wordt
 
Chille Tune shit dan
pepijn 24-4-2005 21:01 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

dan buig je je reedstops wat meer naar binnen, zodat de doorlaat wat minder wordt


maar dan heb je dus eigenlijk niet nauwkeurig de oppervlakte.... of komt dit niet zo nauw?
 
koen-z 24-4-2005 21:02 Print reply

Posts: 3702
jahoor, volgens mij maakt dat niet uit hoor, hij gaat toch gewoon open met hoeveel hij nodig heeft?? volgens mij is dit een best nutteloze formule..
 
[RRT] Lost-P 24-4-2005 21:02 Print reply
Posts: 4578
tjah, echt superboeiend is t niet...

Of t is voor een of ander geheim Raceproject van je?
't is iig niet zo dat je powerband meteen breder en sterker wordt oid, je krijgt er geen 1pk vermogenswinst door, al scheelt t een procent of 5, merk je dr nog geen kut van denk k zo
 
Chille Tune shit dan
koen-z 24-4-2005 21:03 Print reply

Posts: 3702
imho moet hij juist goed opengaan.. het liefst zo groot mogelijk, als hij maar weer goed en snel sluit.
 
pepijn 24-4-2005 21:04 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

tjah, echt superboeiend is t niet...

Of t is voor een of ander geheim Raceproject van je?
't is iig niet zo dat je powerband meteen breder en sterker wordt oid, je krijgt er geen 1pk vermogenswinst door, al scheelt t een procent of 5, merk je dr nog geen kut van denk k zo


is niet geheim raceproject ofzo maar las in het boek van bell hier over en ik vroeg me af wat hier de meningen er over waren en of ik het wel goed gelezen had..... en trouwens was het niet zo dat het altijd om de kleine beetjes ging?
 
[RRT] Lost-P 24-4-2005 21:05 Print reply
Posts: 4578
tuurlijk wel ja
Maar, zet ze gewoon zo goed mogelijk, en stop wat meer tijd in de rest van je setup Is maar IETS meer uit te halen
 
Chille Tune shit dan
pepijn 24-4-2005 21:05 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

imho moet hij juist goed opengaan.. het liefst zo groot mogelijk, als hij maar weer goed en snel sluit.


en hoe regel je dat dan volges jouw?
 
pepijn 24-4-2005 21:06 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

tuurlijk wel ja
Maar, zet ze gewoon zo goed mogelijk, en stop wat meer tijd in de rest van je setup Is maar IETS meer uit te halen


weet ik wel, maar daar had ik nu geen vragen over, vandaar...
 

Dit topic is 1504 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved