[RRT] Lost-P |
24-4-2005 18:23 |
Posts: 4578 |
membraan doorlaat ongeveer 80/85% van je Carb. doorlaat zetten
|
|
Chille Tune shit dan |
|
pepijn |
24-4-2005 20:24 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
membraan doorlaat ongeveer 80/85% van je Carb. doorlaat zetten
ja maar word het dan ook beide in mm2 gemeten? en waarom is dit 80/85% ??
|
|
|
|
ties |
24-4-2005 20:28 |
Posts: 1333 |
doorlaat is altijd in mm2 oppervlakte dus.
je kan een ronde carb doorlaat niet vergelijken met een vierkant membraan.
|
|
|
|
pepijn |
24-4-2005 20:48 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ties
doorlaat is altijd in mm2 oppervlakte dus.
je kan een ronde carb doorlaat niet vergelijken met een vierkant membraan.
als dat zo is hoe kan je die twee vergelijken dan dmv zoveel % te nemen van de carb doorlaat...
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
24-4-2005 20:54 |
Posts: 4578 |
die zin van m slaat gewoon nergens op
Je kunt zo t doorlaatopp. van je Carb. berekenen, daar neem je dan 80/85% van, en dan zet je je Reedstops zodanig, dat zij ook de goede doorlaatopp. hebben
|
|
Chille Tune shit dan |
|
pepijn |
24-4-2005 20:56 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
die zin van m slaat gewoon nergens op
Je kunt zo t doorlaatopp. van je Carb. berekenen, daar neem je dan 80/85% van, en dan zet je je Reedstops zodanig, dat zij ook de goede doorlaatopp. hebben
ja dus in het geval van een 15 mm carb doe je gewoon 7,5 x 7,5 x pi = 176
en dan doe je gewoon voor het membraam ook de oppervlakte uitrekenen en dan is het mooi als dat 85% is..... maar wat alstie nou al groter is?
Dit bericht is ge-edit door pepijn op 24-4-2005 20:57
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
24-4-2005 21:00 |
Posts: 4578 |
dan buig je je reedstops wat meer naar binnen, zodat de doorlaat wat minder wordt
|
|
Chille Tune shit dan |
|
pepijn |
24-4-2005 21:01 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
dan buig je je reedstops wat meer naar binnen, zodat de doorlaat wat minder wordt
maar dan heb je dus eigenlijk niet nauwkeurig de oppervlakte.... of komt dit niet zo nauw?
|
|
|
|
koen-z |
24-4-2005 21:02 |
Posts: 3702 |
jahoor, volgens mij maakt dat niet uit hoor, hij gaat toch gewoon open met hoeveel hij nodig heeft?? volgens mij is dit een best nutteloze formule..
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
24-4-2005 21:02 |
Posts: 4578 |
tjah, echt superboeiend is t niet...
Of t is voor een of ander geheim Raceproject van je?
't is iig niet zo dat je powerband meteen breder en sterker wordt oid, je krijgt er geen 1pk vermogenswinst door, al scheelt t een procent of 5, merk je dr nog geen kut van denk k zo
|
|
Chille Tune shit dan |
|
koen-z |
24-4-2005 21:03 |
Posts: 3702 |
imho moet hij juist goed opengaan.. het liefst zo groot mogelijk, als hij maar weer goed en snel sluit.
|
|
|
|
pepijn |
24-4-2005 21:04 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
tjah, echt superboeiend is t niet...
Of t is voor een of ander geheim Raceproject van je?
't is iig niet zo dat je powerband meteen breder en sterker wordt oid, je krijgt er geen 1pk vermogenswinst door, al scheelt t een procent of 5, merk je dr nog geen kut van denk k zo
is niet geheim raceproject ofzo maar las in het boek van bell hier over en ik vroeg me af wat hier de meningen er over waren en of ik het wel goed gelezen had..... en trouwens was het niet zo dat het altijd om de kleine beetjes ging?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
24-4-2005 21:05 |
Posts: 4578 |
tuurlijk wel ja
Maar, zet ze gewoon zo goed mogelijk, en stop wat meer tijd in de rest van je setup Is maar IETS meer uit te halen
|
|
Chille Tune shit dan |
|
pepijn |
24-4-2005 21:05 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
imho moet hij juist goed opengaan.. het liefst zo groot mogelijk, als hij maar weer goed en snel sluit.
en hoe regel je dat dan volges jouw?
|
|
|
|
pepijn |
24-4-2005 21:06 |
|