Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - gebruiks sporen bijwerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #28304 - gebruiks sporen bijwerken
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4247 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

goudhaantje 23-4-2005 22:02 Print topicpost

Posts: 234
hallo
ik heb een zundapp goudhaan met de eerst lak
met wat gebruikerssporen.
ik heb nou een spuitbus op kleur laten maken en ook een lak bus en wat vinden jullie dat ik moet doen? opnieuw spuiten of bijwerken en hoe?
groetjes casper

 

kreidler rs 23-4-2005 22:54 Print reply

Posts: 6202
je kan het bijwerken, maar misschien ontstaan er dan kleurverschillen omdat het lakje al aardig oud is
 
bier drinken en kut roepen
Frysk 23-4-2005 22:55 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: goudhaantje

hallo
ik heb een zundapp goudhaan met de eerst lak
met wat gebruikerssporen.
ik heb nou een spuitbus op kleur laten maken en ook een lak bus en wat vinden jullie dat ik moet doen? opnieuw spuiten of bijwerken en hoe?
groetjes casper

neej man niet bijwerken dan verliest ie waarde (nu krijg ik comentaar maar is wel zo)
 
giggitybyte
herman103 23-4-2005 22:59 Print reply

Posts: 1352
ik ben het met speeder eens. bijwerken word nooit zo mooi als dat je hoopt. je kan betet de hele mikmak los trekken en het frame enzo naar de coater brengen. en de tank laten vergromen (ik meen dat die dingen groom zijn) en alles een beetje strak maken.... dan kan ie alleem maar meer waard worden maar het ding oplappen met spuitbusjes word klote... dat kan je beter bij een brommer doen die niet zo veel waard is. bijv een dt ofso. maar zon zundapp verdient respect en als je het geld er niet voor hebt zo laten
 
Skeez 23-4-2005 23:41 Print reply

Posts: 1339
Als de beschadingen niet extreem erg zijn, dan zou ik 'm gewoon zo laten (heb ik ook met mijn zilveren Batavus MK2 gedaan)... lekker origineel houden.
Heb zelf liever een redelijk nette originele bromfiets dan een beetje bijgeprutste brommer. Bovendien zijn gebruikerssporen de link naar zijn verleden; de historie. Hij is oud, dus mag 'ie best wat gebruikssporen heben.
Maar het is jou brommer, dus je moet 't zelf weten.

Als je 'm toch gaan spuiten (en je wilt de originele lak er weer op doen) dan zou ik als kleur-voorbeeld onderkant v/d tank nemen ofzo (iig ergens wat het minst verkleurd kan zijn). Je loopt dan wel het risico dat je het verschil ziet; dus zal je 'm dan al helemaal moeten spuiten.
Maar je kunt ook de 'verkleurde' kleur in een spuitbusje laten doen en een beetje bijspuiten.
Maar dat wordt idd nooit echt zo mooi als je zelf in gedachten hebt, je blijft het altijd wel zien.

edit: tjonge wat een saai lulverhaal; hoop tekst.
Even opfleuren met wat smily's:

Dit bericht is ge-edit door Skeez op 23-4-2005 23:49
 
theredone51 23-4-2005 23:52 Print reply

Posts: 2506
als het nog niet te erg is, dan moet je commandant 3/4 gebruiken, ik dacht 4, dan haal je die krasjes er zo uit
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Skeez 23-4-2005 23:55 Print reply

Posts: 1339
op de MK2 heb ik zwarte schoenpoets gebruikt; werkt kei goed
De roest op het zwarte frame werd zwart (optisch dan) dus hij leek weer netjes
 
goudhaantje 24-4-2005 13:20 Print reply

Posts: 234
als er goude schoen poets zou bestaan zou ik dat ook wel ff doen maar helaas dat bestaat niet(anders wel heeel erg duur).
groetjes casper
zo staat het er nu voor.
http://www.keversite.../240420051318091.jpg
http://www.keversite.../240420051318092.jpg
http://www.keversite.../240420051318093.jpg


en weet iemand of deze handremmen op deze brommer?(magura
 
goudhaantje 24-4-2005 13:21 Print reply

Posts: 234
goudhaantje 24-4-2005 13:38 Print reply

Posts: 234
en weten juullie ook heel toevallig hoeveel het motor blok levert? en als het 6 volt is kan dat omgebouwd worden op 1 of andere manier?
groetjes casper
en weten jullie ook hoeveel volt de dynamo levert? en als het 6 volt is kan je dat ombouwen naar 12volt?

Dit bericht is ge-edit door goudhaantje op 24-4-2005 13:54
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 24-4-2005 13:44 Print reply

Posts: 12846
Probeer dit is te gebruiken.
En ik zou dat frame proberen bij te werken.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
ties 24-4-2005 15:58 Print reply
Posts: 1333
gewoon goedpoetsen met commendant 4, dat scheelt al veel. niet opnieuw spuiten iig, dan verliest hij waarde.
 
YAMAHAPOWER 24-4-2005 16:08 Print reply

Posts: 822
die gebruikskrasjes kan je volgend mij met een aparte polijstmachine doen......
 
mulder 24-4-2005 16:14 Print reply

Posts: 13701
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/135 misschien heb je hier iets aan, het zal wel anders gaan, weet je zekr dat die gouden kleur origineel is?
 
mr200r 24-4-2005 16:51 Print reply
Posts: 5122
hou je hem voor jezelf of wil je hem nog verkopen?
Niks aan doen en zeker niks ombouwen als je hem nog wilt verkopen.
 
mr200r
Evilmex 24-4-2005 17:29 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amulder12

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/135 misschien heb je hier iets aan, het zal wel anders gaan, weet je zekr dat die gouden kleur origineel is?


Ik denk zomaar dat je link nie goed is
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?

Dit topic is 4247 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved