Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - voor en nadelen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2829 - voor en nadelen?
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ronald 3-2-02?13:09 Print topicpost
Posts: 956
kan iemand me zeggen wat de voor en nadelen zijn van een upsidedown voorvork en van een schijfrem achter?

 

Sneks 3-2-02?13:19 Print reply
Posts: 2499
mischien kan je met een schijfrem achter meer gecontroleerd remmen. Want meer remkracht achter is overbodig (ik kan m'n achterwiel bijna met iedere snelheid blokkeren). En ik heb een maand zonder achterrem gereden, en hem nooit gemist of nodig gehad.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
ids_ 3-2-02?13:29 Print reply
Posts: 423
ik heb trommel rem (nieuwe voering maar ik kan mijn wiel ook blokkeren met elke snelheid

 
Een snelle Brommer is niet opgevoerd, hij is verbeterd!!
B3AST 3-2-02?13:34 Print reply
Posts: 2469
ja ik gebruik mn achterrem ook niet. bj mn MT had ik alles gefixt (ook de achterrem dus) en ging ik blazen vet lang, toen dacht ik laat ik eens proberen of ie het eigenlijk nog wel doet en hij deed het nieeens meer ik rem gewoon altijd met voor....

upside down voorvorken zijn vet strak alleen nadeel is dat als de kerringen lek gaan dat alles er dan meteen uit kankert
 
- insane in the brain -
Nick - Administrator 3-2-02?13:47 Print reply

Posts: 4967
Ik zou me aanleren met je achterrem te remmen hoor. Straks moet je een keer remmen in een bocht en dan vlieg je onderuit.
De kracht haal je uit je voorrem, de stabiliteit uit je achterrem.
Zo hoor je te remmen. De nieuwere modellen motoren hebben nu ook systeem dat als je remt (met voor- of achterrempedaal) beide remmen gaan werken in ideale verhouding.
 
barry 3-2-02?13:59 Print reply

Posts: 7387
eerst remde ik altijd met voorrem, nu voornamelijk met achterrem, en met achterem vind ik toch veel veiliger, in de bochten knijp ik mijn voorrem niet in maar mijn achterrem wel als het moet. en als je met beiden remt kun je echt veel harder remmen dan met alleen voorrem
 
He?
Sneks 3-2-02?14:08 Print reply
Posts: 2499
ik rem altijd af voor de bocht, in de bocht moet je natuurlijk niet remmen met je voorrem, maar dat weet iedere idioot
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 3-2-02?14:21 Print reply

Posts: 10006
Rem met m'n MT bijna altijd met voor, behalve in bochten
Met de puch zip van m'n vader rem ik altijd met achter, of ik moet echt hard willen remmen, dan gebruik ik beide.
 
Bastila is lief
Neonlampje 3-2-02?15:36 Print reply

Posts: 14825
Ik rem altijd wanneer ik een drastische snelheids verandering wil maken met allebij... maar als ik ff beetje in snelheid moet afremmen gebruik ik alleen voor, maar over het algemeen gebruik ik mijn achter-rem meer dan normaal (heb laatst voorremhandle perongeluk afgebroken bij valpartij.. moest ik naar huis rijden.. dat was niet prettig!!!)

vooreel upside-down:
-ziet er kewl uit
-Makkelijker te produceren
nadelen:
-als je er eentje in zet, is ie morgen weg die incasseer ik per direct!!
 
SPARKLE 3-2-02?21:38 Print reply
Posts: 1332
Altijd eerst achterrem en als ik dat niet hard genoeg vind remmen pak ik de voorrem erbij, nooit eerst de voorrem!!
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
gran turismo 3-2-02?21:44 Print reply
Posts: 735
Ik rij nu 2 jaar brommer en ben 1x op me bek gegaan doordat ik als schrik reactie keihard en me voorrem kneep, me voorwiel gleed weg, boem.
Altijd eerst met achterrem remmen en bijremmen met de voorrem heb ik hiervan geleerd.
Want als je gaat slippen met je achterwiel is het bijna altijd wel weer te corigeren.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Neonlampje 3-2-02?21:48 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Wesley?

Altijd eerst achterrem en als ik dat niet hard genoeg vind remmen pak ik de voorrem erbij, nooit eerst de voorrem!!

ben ik ook achter gekomen toen ik met regen door een bocht ging GLIJJJ
 
verwijderd 3-2-02?21:58 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Wesley?

Altijd eerst achterrem en als ik dat niet hard genoeg vind remmen pak ik de voorrem erbij, nooit eerst de voorrem!!


why? als je voorwiel blokkeerd moet je ietje minder hardt knijpen, sympel
 
Neonlampje 3-2-02?22:21 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: Wesley?

Altijd eerst achterrem en als ik dat niet hard genoeg vind remmen pak ik de voorrem erbij, nooit eerst de voorrem!!


why? als je voorwiel blokkeerd moet je ietje minder hardt knijpen, sympel

hehe, doe dat maar eens met een dikke noppenband (die eerst een achterband van een crosmotor was geweest ) in dikke regen (en helemaal met ijs )

maar is opzich wel waar
 
SpeedYveS 3-2-02?22:34 Print reply
Posts: 1644
ik rem alteid lekker rustig, en op teid, met alleen achter meestal. als ik hard moet remmen, pak ik me achterrem eerst, anders gaat me 8terwiel de lucht in
 
welcometothezone 3-2-02?22:38 Print reply
Posts: 78
nou wil ik niet slim overkomen maar hebben we niet geleerd en dat is ook bij de auto dat we pompend moeten remmen dus knijp knijp knijp want ja anders ga je glijden en je moet je voorrem voor 75% gebruiken ik gebruik nu ook bijna alleen maar mijn voorrem en mijn achterrem staat heel strak afgesteld mijn een klein tikje rem ik behoorlijk af en sta ik stil is dus voor noodsituaties en ja in bochten moet je gewoon niet remmen hard achterrem intrappen is ook niet snugger in een bocht schuift je achterkant weg en wat je helemaal niet moet doen is als er zand ligt met je voorrem remmen en je moet ook niet schakelen in de bocht dan ga ja ook glijden maar dat wisten jullie denk ik ook al dit word een lange reply hierbij mijn bijdrage
 

Dit topic is 3753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved