Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - turbo op ciao

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28279 - turbo op ciao
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 2655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_boy 23-4-2005 0:22 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

[...]


met gatwayklep bedoel ik zoiets als:

soms hoor je bij turbomotoren die pssst als ze terug zakken in toeren, dit is die klep, die de 'overtollige' lucht terug voor de klep leidt


Ja anders geeft hij in de hogere versnelling evenveel lading als in de vorige versnelling in hogeren toeren.. hierdoor een te hoge druk.. wat schade kan veroorzaken en je krijgt een terugslag van het teveel aan lucht.. wat de flow verstoord.. daarom "waste gate" dacht ik?
 
Honda rulezzz !!!
arabesk 23-4-2005 0:23 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda_boy

[...]


Ja anders geeft hij in de hogere versnelling evenveel lading als in de vorige versnelling in hogeren toeren.. hierdoor een te hoge druk.. wat schade kan veroorzaken en je krijgt een terugslag van het teveel aan lucht.. wat de flow verstoord.. daarom "waste gate" dacht ik?


jaaaaa dat is het, mijne lijkt er toch op h?.
gosh wat ben ik toch veel vergeten in drie kwart jaar

waste gate, nooit meer vergeten
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Endymion 23-4-2005 0:25 Print reply

Posts: 1583
als je zoiets zou willen proberen zoek een turbo van een kleine auto ofzo ..
ben tog bang dat 50 te weinig cc is
 
As your agent, I am beyond death
JCG 23-4-2005 0:27 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion

als je zoiets zou willen proberen zoek een turbo van een kleine auto ofzo ..
ben tog bang dat 50 te weinig cc is


Op een andere forum waar ik af en toe zit hebben ze een turbo op een ctje gebouwt. Ze hadden dacht ik 120 cc en een turbo van een 500 cc diesel. en de turbo was nog iets te groot. En ze kregen problemen dat de zuiger weg smolt
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Endymion 23-4-2005 0:28 Print reply

Posts: 1583
door een te arm mengsel ofzo ?
(pingelen?)
 
As your agent, I am beyond death
Honda_boy 23-4-2005 0:31 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Endymion

als je zoiets zou willen proberen zoek een turbo van een kleine auto ofzo ..
ben tog bang dat 50 te weinig cc is


die ga je noooit aangedreven krijgen.. dat lijkt me grandioos te mislukken aandreven met uitlaatgassen bij een 2-takt..
ofja in theorie lijkt het misschien te werken, dan dat je in de praktijk vies veel tegenslag krijgt

Als je weet dat de betere turbo's van snelle auto zo'n 120.000 toeren draaien tot max. 150.000 toeren ...

Dit bericht is ge-edit door Honda_boy op 23-4-2005 0:32
 
Honda rulezzz !!!
Blorn 23-4-2005 0:32 Print reply

Posts: 13825
Stel debielen mongolen!! Houd gewoon je smoel als je nog niet eens het verschil tussen een turbo en een blower kent!!

Topic starter heeft denk wel genoeg info nou, en anders gaat ie maar lekker searchen.

Close
 

Dit topic is 2655 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved