Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - turbo op ciao

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1307 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28279 - turbo op ciao
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

damage 22-4-2005 18:57 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

( ja ik moet dit zeggen )

Koop een 4takt, dan kan je een ?chte turbo gebruiken


het kan op een 2t ook heus wel hoor

alleen never nooit niet op de door de topicstarter aangegeven manieren
 
2wheels[jurg] 22-4-2005 19:16 Print reply

Posts: 3503
DerbiMike 22-4-2005 19:26 Print reply

Posts: 1769
turbo op 2t is wel degelijk mogelijk...
klik hier maar...van 135 naar 200+ pk...
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...
Neonlampje 22-4-2005 19:32 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiMike

turbo op 2t is wel degelijk mogelijk...
klik hier maar...van 135 naar 200+ pk...
ja met 700cc
 
PRO TUNING 22-4-2005 19:50 Print reply

Posts: 4000
Je kunt een turbo of compressor gebruiken, maar dan moet je de motor voorzien van een computergestuurde brandstof injectie.
 
the ghansman 22-4-2005 19:55 Print reply

Posts: 227
Een echte turbo kan niet op een standaard tweetakt. Dit komt doordat alle overdruk die je creeerd verloren gaat door de uitlaatpoort. Oftewel, je brommer loopt kloteriger met turbo dan zonder.
 
Altijd druk met heelveel niks
bart de scootergek 22-4-2005 19:57 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman

Een echte turbo kan niet op een standaard tweetakt. Dit komt doordat alle overdruk die je creeerd verloren gaat door de uitlaatpoort. Oftewel, je brommer loopt kloteriger met turbo dan zonder.


en als je de expansie zo aanpast dat hij een sterke drukgolf terug geeft, zodat het "verloren" mengsel toch weer wordt terug geduwd?
 
Honda RC-33
Joscross 22-4-2005 20:00 Print reply

Posts: 12501
Mwa lijkt me niet, aan de kracht van die pulsen zal wel een limiet zitten..
 
bart de scootergek 22-4-2005 20:02 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Mwa lijkt me niet, aan de kracht van die pulsen zal wel een limiet zitten..


aan de turbo druk kan je ook een limiet verbinden he.

kan ook de overdruk zodanig aanpassen dat de expansie het wel voor elkaar krijgt.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 22-4-2005 20:03
 
Honda RC-33
Joscross 22-4-2005 20:04 Print reply

Posts: 12501
Ik durf te gokken dat het aantal bar wat een turbo levert velen malen hoger ligt dan de pulsen die terug komen door de expansie uitlaat..

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 22-4-2005 20:05
 
bart de scootergek 22-4-2005 20:05 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Ik druf te gokken dat het aantal bar wat een turbo levert velen malen hoger ligt dan de pulsen die terug komen door de expansie uitlaat..


turbo druk kan varieren he, ene turbo heeft minder druk dan de andere.

btw wel eens het stuk van lawrence gelezen? die het dus wel mogelijk gaat maken?


edit: hopsa, linkje http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202/3

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 22-4-2005 20:05
 
Honda RC-33
Joscross 22-4-2005 20:09 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


turbo druk kan varieren he, ene turbo heeft minder druk dan de andere.

btw wel eens het stuk van lawrence gelezen? die het dus wel mogelijk gaat maken?


edit: hopsa, linkje http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202/3

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 22-4-2005 20:05

Jup,
Quote:
Ga je de volumestroom plotseling verhogen, door drukvulling, dan zal de tailpipe relatief meer weerstand geven, resulterend in een uitlaat die onder een hogere druk werkt. In hoeverre de pulswerking hierdoor be?nvloed wordt weet k nog niet.

Mja, opzich, als de druk in de uitlaat ook stijgt blijft het druk verschil tussen de pulsen en de cilinder natuurlijk hetzelfde, maar of de druk in de uitlaat zelf evenveel stijgt..?
 
bart de scootergek 22-4-2005 20:15 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Jup,
[...]

Mja, opzich, als de druk in de uitlaat ook stijgt blijft het druk verschil tussen de pulsen en de cilinder natuurlijk hetzelfde, maar of de druk in de uitlaat zelf evenveel stijgt..?


ja dat weet ik ook niet, dat weet hij zelf niet eens, want hij moest daar nog mee expirimenteren.

maar als je de uitlaat daar op aanpast en dat hij op een hogere druk gaat werken kom je misschien een heel eind.
 
Honda RC-33
-Tom- 22-4-2005 20:49 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
ja met 700cc

Pff, kleinigheidje hou je toch :P
 
FTS Member
damage 22-4-2005 22:10 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Je kunt een turbo of compressor gebruiken, maar dan moet je de motor voorzien van een computergestuurde brandstof injectie.


nee hoor, hoeft helemaal niet.

je kan ook je carburateur insluiten of een turbo bestendige carbu kopen.

simpel als wat.
 

Dit topic is 2679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved