damage |
22-4-2005 18:57 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
( ja ik moet dit zeggen )
Koop een 4takt, dan kan je een ?chte turbo gebruiken
het kan op een 2t ook heus wel hoor
alleen never nooit niet op de door de topicstarter aangegeven manieren
|
|
|
|
2wheels[jurg] |
22-4-2005 19:16 |
Posts: 3503 |
|
|
|
|
DerbiMike |
22-4-2005 19:26 |
Posts: 1769 |
|
|
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site... |
|
Neonlampje |
22-4-2005 19:32 |
Posts: 14825 |
|
|
|
|
PRO TUNING |
22-4-2005 19:50 |
Posts: 4000 |
Je kunt een turbo of compressor gebruiken, maar dan moet je de motor voorzien van een computergestuurde brandstof injectie.
|
|
|
|
the ghansman |
22-4-2005 19:55 |
Posts: 227 |
Een echte turbo kan niet op een standaard tweetakt. Dit komt doordat alle overdruk die je creeerd verloren gaat door de uitlaatpoort. Oftewel, je brommer loopt kloteriger met turbo dan zonder.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
bart de scootergek |
22-4-2005 19:57 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Een echte turbo kan niet op een standaard tweetakt. Dit komt doordat alle overdruk die je creeerd verloren gaat door de uitlaatpoort. Oftewel, je brommer loopt kloteriger met turbo dan zonder.
en als je de expansie zo aanpast dat hij een sterke drukgolf terug geeft, zodat het "verloren" mengsel toch weer wordt terug geduwd?
|
|
Honda RC-33 |
|
Joscross |
22-4-2005 20:00 |
Posts: 12501 |
Mwa lijkt me niet, aan de kracht van die pulsen zal wel een limiet zitten..
|
|
|
|
bart de scootergek |
22-4-2005 20:02 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Mwa lijkt me niet, aan de kracht van die pulsen zal wel een limiet zitten..
aan de turbo druk kan je ook een limiet verbinden he.
kan ook de overdruk zodanig aanpassen dat de expansie het wel voor elkaar krijgt.
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 22-4-2005 20:03
|
|
Honda RC-33 |
|
Joscross |
22-4-2005 20:04 |
Posts: 12501 |
Ik durf te gokken dat het aantal bar wat een turbo levert velen malen hoger ligt dan de pulsen die terug komen door de expansie uitlaat..
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 22-4-2005 20:05
|
|
|
|
bart de scootergek |
22-4-2005 20:05 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik druf te gokken dat het aantal bar wat een turbo levert velen malen hoger ligt dan de pulsen die terug komen door de expansie uitlaat..
turbo druk kan varieren he, ene turbo heeft minder druk dan de andere.
btw wel eens het stuk van lawrence gelezen? die het dus wel mogelijk gaat maken?
edit: hopsa, linkje http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202/3
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 22-4-2005 20:05
|
|
Honda RC-33 |
|
Joscross |
22-4-2005 20:09 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
turbo druk kan varieren he, ene turbo heeft minder druk dan de andere.
btw wel eens het stuk van lawrence gelezen? die het dus wel mogelijk gaat maken?
edit: hopsa, linkje http://www.brommerforum.nl/showtopic/14202/3
Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 22-4-2005 20:05
Jup,
Quote: Ga je de volumestroom plotseling verhogen, door drukvulling, dan zal de tailpipe relatief meer weerstand geven, resulterend in een uitlaat die onder een hogere druk werkt. In hoeverre de pulswerking hierdoor be?nvloed wordt weet k nog niet.
Mja, opzich, als de druk in de uitlaat ook stijgt blijft het druk verschil tussen de pulsen en de cilinder natuurlijk hetzelfde, maar of de druk in de uitlaat zelf evenveel stijgt..?
|
|
|
|
bart de scootergek |
22-4-2005 20:15 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Jup,
[...]
Mja, opzich, als de druk in de uitlaat ook stijgt blijft het druk verschil tussen de pulsen en de cilinder natuurlijk hetzelfde, maar of de druk in de uitlaat zelf evenveel stijgt..?
ja dat weet ik ook niet, dat weet hij zelf niet eens, want hij moest daar nog mee expirimenteren.
maar als je de uitlaat daar op aanpast en dat hij op een hogere druk gaat werken kom je misschien een heel eind.
|
|
Honda RC-33 |
|
-Tom- |
22-4-2005 20:49 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]
ja met 700cc
Pff, kleinigheidje hou je toch :P
|
|
FTS Member |
|
damage |
22-4-2005 22:10 |
Posts: 907 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je kunt een turbo of compressor gebruiken, maar dan moet je de motor voorzien van een computergestuurde brandstof injectie.
nee hoor, hoeft helemaal niet.
je kan ook je carburateur insluiten of een turbo bestendige carbu kopen.
simpel als wat.
|
|
|
|