ploe |
22-4-2005 15:13 |
Posts: 635 |
raar idee maar ik heb daar ook wel eens over gedacht
je kan eens kijken bij een automateriaalwinkel
of ze een ventilator hebben die je in de luchtinlaat doet van een auto ik heb dat ooit eens in een blaatje gezien soort G-lader
of het werkt ????????????????????
|
|
www.placeonearth.nl |
|
MT5-honda_pwnz |
22-4-2005 15:15 |
Posts: 1595 |
pak dan gewoon een pc Fan van 6 cm of 4 cm oid
|
|
|
|
SpeedY_the_Devil |
22-4-2005 15:17 |
Posts: 2711 |
't zou kunnen.. maar dan moet je wel je benzine er precies op afstellen.. dna moet je wel meer power krijgen maar of dat veel is?
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
70malossi |
22-4-2005 15:18 |
Posts: 4176 |
zuiger zuigt harder dan dta die fohn kan blazen.
verder kost het meer vermogen om de stroom voor die fohn op te wekken dan dat je er daadwerkelijk vermogen mee zou kunnen winnen.
verder wordt een turbo door de uitlaat gassen aangedreven. een compressor via de kruk-as,of in jullie geval via stroom.
t grote nadeel van een compressor ten opzichte van een turbo,is day een turbo door rest energie wordt aangedreven,terwijl voor een compressor vermogen nodig is ,om er meer vermogen uit te krijgen.
|
|
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong |
|
Kampersjaak |
22-4-2005 15:19 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
zuiger zuigt harder dan dta die fohn kan blazen.
verder kost het meer vermogen om de stroom voor die fohn op te wekken dan dat je er daadwerkelijk vermogen mee zou kunnen winnen.
verder wordt een turbo door de uitlaat gassen aangedreven. een compressor via de kruk-as,of in jullie geval via stroom.
t grote nadeel van een compressor ten opzichte van een turbo,is day een turbo door rest energie wordt aangedreven,terwijl voor een compressor vermogen nodig is ,om er meer vermogen uit te krijgen.
je haalt 2 vermogens door elkaar, maakt geen zak uit.
|
|
oderint dum metuant |
|
SpeedY_the_Devil |
22-4-2005 15:21 |
Posts: 2711 |
das waar.. ik denk dat je ook beter een hoog toerig blaasding kan nemen dan een fan... want dat lukt idd nie
misschien leuk om iets te bouwen op je uitlaat zodat je een turbo krijg..
op een dun stuk voor je demper ofzo
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
ploe |
22-4-2005 15:28 |
Posts: 635 |
als ik de site kan vinden van die ventilator
die in je aanzuigbuis moet post ik hem
de ventilator maakt onzettend veel toeren
en is een soort vervanger van de G-lader
hij werkt op 6/12 volt en woord geregeld met de ontsteking
de rest doe je met je gasschuif
niets geen gekloot met bedrading of kastjes of wat dan ook
gewoon een verloop op je carb een draad op de accu en op de ontsteking de rest gaat vanzelf
overgens is het niet echt best voor je blok
|
|
www.placeonearth.nl |
|
Joscross |
22-4-2005 15:30 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
je haalt 2 vermogens door elkaar, maakt geen zak uit.
Nope, Turbo aangedreven is een hoger rendement. Aangezien die uitlaatdruk normaal verloren gaat. Nu win je er rendement mee, ondanks dat die turbo wel weerstand levert.
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 22-4-2005 15:31
|
|
|
|
PRO TUNING |
22-4-2005 15:39 |
Posts: 4000 |
Als je dan snel wilt pak dan een 100 cc Simonini blok voor je ciao.
|
|
|
|
ploe |
22-4-2005 15:45 |
Posts: 635 |
je kan op een motorsloop kijken
mn buurman heeft een lader op zn motorfiets zitten
die is net zo groot als een koffiebekertje en geeft echt een berg lucht
werkt echter wel op 12 volten en is constand aangedreven
als je je gas dicht hebt heb je geen lucht om te verplaatsen en werkt hij niet
|
|
www.placeonearth.nl |
|
puchracer12 |
22-4-2005 17:06 |
Posts: 112 |
zoals ik et hier van snap is het hetzelfde principe as dat je je carb naar voor richt en dan zonder filter, dat de lucht rechtstreeks in je carb komt. as het zo bedoeld word kan ik je 1 ding zegge dah je der weinig tot niks van merkt. zoiets werkt pas bove een hoog aantal km/h's. en et is erg kut afstelle. onbegonne werk dan.
|
|
puch tuned to the max{i} |
|
SkaBla [Pim] |
22-4-2005 17:40 |
Posts: 4659 |
kan dus nooit, een turbo heeft dus een variabele hoeveelheid lucht, afhankelijk van het toerental, hoe wil je je sproeier daar op afstellen? precies doe maar niet zo moeilijk, het gaat toch niet werken
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Kampersjaak |
22-4-2005 17:42 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
[...]
Nope, Turbo aangedreven is een hoger rendement. Aangezien die uitlaatdruk normaal verloren gaat. Nu win je er rendement mee, ondanks dat die turbo wel weerstand levert.
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 22-4-2005 15:31
dit stukje bedoelde ik
Quote:
zuiger zuigt harder dan dta die fohn kan blazen.
verder kost het meer vermogen om de stroom voor die fohn op te wekken dan dat je er daadwerkelijk vermogen mee zou kunnen winnen.
|
|
oderint dum metuant |
|
Blorn |
22-4-2005 17:43 |
Posts: 13825 |
Werkt niet, en dat is geen turbo maar een blower.
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
22-4-2005 18:51 |
Posts: 4190 |
( ja ik moet dit zeggen )
Koop een 4takt, dan kan je een ?chte turbo gebruiken
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|