Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rieju SMX Te heet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1235 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28262 - Rieju SMX Te heet?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nerox 21-4-2005 22:01 Print topicpost
Posts: 26
Hoi ik heb sinds kort een gloednieuwe Rieju SMX uit 2004
Ik heb er al 160 km zonder problemen mee gereden alleen het probleem is dat het temperatuurlampje de hele tijd aanspringt.
Als ik stop en 10 seconde wacht gaat ie uit en dan kan ik soms een km maar soms ook weer 5km rijden totdat ie weer aanspringt.
Vandaag een nieuwe temperatuursensor ingedraaid maar hetzelfde nog
Radiateur word 70 graden en de buitenkant van de cilinder ook

Het gekke is dat als ik een beetje in het dorp aaan het cruisen ben dus veel optrekken afremmen, waarbij hij eigenlijk heter zou moeten worden, dat ie nooit aanspringt. Alleen als ik zown 40 rij in zn 6 met 5000 toeren.

Iemand ideeën?
 

bart de scootergek 21-4-2005 22:08 Print reply

Posts: 8916
controleer gewoon het gebruikelijke.

kvs niveau hoog genoeg, geen lucht in het koelsysteem, thermostaat die open gaat.
afstelling in orde?


sinds wanneer is het, zomaar opeens of heb je iets veranderd?
 
Honda RC-33
Supernova 21-4-2005 22:10 Print reply

Posts: 7654
Smx is nog niet zo oud volgens mij hebbie nog garantie dan dus zou trug gaan in dat geval
 
WP Car Customs
MT5-honda_pwnz 21-4-2005 22:11 Print reply

Posts: 1595
mijn smx liep dus 2x vast :/ :( wel jammer anders had ik hem echt wel gehouden tis zeker een mooie brommer.

Dit bericht is ge-edit door MT5-honda_pwnz op 21-4-2005 22:12
 
nerox 21-4-2005 22:12 Print reply
Posts: 26
Er zit genoeg KVS in, ik heb hem al meerdere malen ontlucht, thermostaat lijkt gewoon open te gaan anders word de radiateur bovenin geen 70 graden toch? Hij bouwt ook druk op.

Afstelling is standaard, bougie is koffiebruin.
Misschien dat die gare katalysator in de uitlaat de boel aan het opneuken is de temp sensor gaf daar dik 200 graden aan en op de rest maar een goede 100

/edit ik ben nog aan het inrijden trouwens 160km op de teller pas.

Dit bericht is ge-edit door nerox op 21-4-2005 22:12
 
nerox 21-4-2005 22:13 Print reply
Posts: 26
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz

mijn smx liep dus 2x vast :/ :( wel jammer anders had ik hem echt wel gehouden tis zeker een mooie brommer.

Dit bericht is ge-edit door MT5-honda_pwnz op 21-4-2005 22:12


Waarom is ie 2x vastgelopen?
 
MT5-honda_pwnz 21-4-2005 22:13 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nerox

[...]


Waarom is ie 2x vastgelopen?

vraag ik me ook af :P
 
Supernova 21-4-2005 22:13 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nerox

Er zit genoeg KVS in, ik heb hem al meerdere malen ontlucht, thermostaat lijkt gewoon open te gaan anders word de radiateur bovenin geen 70 graden toch? Hij bouwt ook druk op.

Afstelling is standaard, bougie is koffiebruin.
Misschien dat die gare katalysator in de uitlaat de boel aan het opneuken is de temp sensor gaf daar dik 200 graden aan en op de rest maar een goede 100

/edit ik ben nog aan het inrijden trouwens 160km op de teller pas.

Dit bericht is ge-edit door nerox op 21-4-2005 22:12


Nieuwe cilinder of helemaal nieuwe brommer?
 
WP Car Customs
jona 21-4-2005 22:13 Print reply
Posts: 404
breng hem maar snel terug naar de dealer voor de garantie verloopt
 
nerox 21-4-2005 22:15 Print reply
Posts: 26
Hele nieuwe brommer en ik werk bij die dealer dus daarom dat ik er zelf mee bezig ben
 
Supernova 21-4-2005 22:17 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nerox

Hele nieuwe brommer en ik werk bij die dealer dus daarom dat ik er zelf mee bezig ben


Hmm laat hem dan maar eens goed nakijken ofzow
En denk dat ze der bij de dealer zelf toch wel een oplossing voor hebben..
 
WP Car Customs
Tsxdude AKU MicheL 21-4-2005 22:19 Print reply

Posts: 10676
Heeft rieju ookal een smx tegenwoordig?:S

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
nerox 21-4-2005 22:20 Print reply
Posts: 26
Mja het ding is gloedjenieuw dus die dealer ging even wat telefoontjes plegen of hun misschien iets wisten, anders gaat die zaterdag onder het mes op de brug.

Maar niemand iets soortgelijks gehad ofzo?
Kan het niet zijn dat de elektronica in het dashboard gewoon gaar is?
 
MT5-honda_pwnz 21-4-2005 22:31 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nerox

Mja het ding is gloedjenieuw dus die dealer ging even wat telefoontjes plegen of hun misschien iets wisten, anders gaat die zaterdag onder het mes op de brug.

Maar niemand iets soortgelijks gehad ofzo?
Kan het niet zijn dat de elektronica in het dashboard gewoon gaar is?

owja bij mij was de cdi de eerste keer gaar die liet de tijdstip van ontsteking hem in eens achteruit slaan laat maar zeggen is warmte = boem vast @ 90km/h
 
Speakerfreak 21-4-2005 22:33 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Heeft rieju ookal een smx tegenwoordig?:S



hebben ze al langer dan vandaag
 
Vieze naaiers hier
nerox 21-4-2005 22:34 Print reply
Posts: 26
Die ontsteking heeft toch een vaste ontstekingstijd of heb ik 't nou verkeerd?

Ik gok het zelf op die kingsize catalysator die in de bocht zit de uitlaat wordt daar echt 2x zo heet. Zou dat kunnen?

Ik ben nog aan het inrijden en ja ik kan 'm er natuurlijk uithalen en dan nog vroeg schakelen enz. dan zou 't eigenlijk niks kunnen uitmaken.

Dit bericht is ge-edit door nerox op 21-4-2005 22:36
 

Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved