Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - peugeot rapido maakt teveel toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1046 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28252 - peugeot rapido maakt teveel toeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jona 21-4-2005 22:02 Print reply
Posts: 404
tja je weet nooit, het is niet zo evident kheb het nooit bij een ander merk gezien dus mss over het hoofd gezien?
 
ploe 21-4-2005 22:17 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

kweet niet of die er nog in zit, maar bij peugeot heb je achteraan in de vario een soort begrenzingsplaat zitten, je moet er eerst die schijf afvijzen met 2 of 3 vijsjes en daarachter zit een soort schijf die als begrenzing dient.
messchien kan je daar eens naar kijken, het scheelt vooral in topsnelheid als je die eruit haalt


leuk verhaal maar wat is een vijs?????
en je bedoelt de achterste vario waar de koppeling zit

het is trouwens een snor
zijn daar de andrijf assen achter in het kardan niet anders mischien heeft die van een brommer een andre verhouding of bestaan rapido brommers niet
 
www.placeonearth.nl
honda_freak 21-4-2005 22:18 Print reply

Posts: 7650
je moet is lezen wat er motorisch al aan gebeurd is in zn prof... nou heb ik nog nooit gehoord van een dubbele bougie of het nut er van.. maar goed... er is al aan de cil gkloot.. dan is dat ding er ook al uit
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
bart de scootergek 21-4-2005 22:19 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe

[...]


leuk verhaal maar wat is een vijs?????
en je bedoelt de achterste vario waar de koppeling zit

het is trouwens een snor
zijn daar de andrijf assen achter in het kardan niet anders mischien heeft die van een brommer een andre verhouding of bestaan rapido brommers niet


vijs is schroef of bout zoiets.

achterste vario zijn gewoon de poulies dus. of beter gezegt, torque driver met fixed poulie.

en het kan best dat er een verschillende primaire en secundaire vertanding is bij een snor en brommerblok.

maar dat hoeft nog geen reden voor overtoeren te zijn, ik blijf nog steeds erbij dat hij even naar zijn drukveer moet kijken.


 
Honda RC-33
jona 21-4-2005 22:27 Print reply
Posts: 404
vijs= bout

en ik heb het over de voorste vario, die begrenzingsplaat zit tegen het carter aan (daarom zeg ik 'achteraan in de vario')

over snor of brom heb ik niets gezegd en het zit in alletwee.
 
ploe 21-4-2005 22:27 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

je moet is lezen wat er motorisch al aan gebeurd is in zn prof... nou heb ik nog nooit gehoord van een dubbele bougie of het nut er van.. maar goed... er is al aan de cil gkloot.. dan is dat ding er ook al uit


ik heb de cilinderkop zelf zo gemaakt als je 2 vonken krijgt bij de bdp heb je een snellere verbranding dus ook een betere verbranding dus trekt beter rijd harder gewoon meer vermogen als mn diggicam gemaakt is maak ik een foto

waar denk je dat een splitfire bogie voor gemaakt is
 
www.placeonearth.nl
jona 21-4-2005 22:30 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

je moet is lezen wat er motorisch al aan gebeurd is in zn prof... nou heb ik nog nooit gehoord van een dubbele bougie of het nut er van.. maar goed... er is al aan de cil gkloot.. dan is dat ding er ook al uit


ja en overtoeren in combinatie met lage snelheid bij 80cc!? dat klinkt mij als een variobegrenzing, ik probeer alleen te helpen
over het nut van 2 bougies heb ik btw ook mijn twijfels

Dit bericht is ge-edit door jona op 21-4-2005 22:31
 
bart de scootergek 21-4-2005 22:30 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe

[...]


ik heb de cilinderkop zelf zo gemaakt als je 2 vonken krijgt bij de bdp heb je een snellere verbranding dus ook een betere verbranding dus trekt beter rijd harder gewoon meer vermogen als mn diggicam gemaakt is maak ik een foto

waar denk je dat een splitfire bogie voor gemaakt is


voor mensen die denken er harder van te gaan?


brommers hebben een dusdanig kleine verbrandingskamer dat 1 vonk voldoende is. ik denk dat jij geen merkbaar vermogensverschil hebt, hooguit dat je iets ziet op de testbank.

bij auto's is het een ander verhaal, je ziet het bij alfa, door de grote boring zijn er op 2 plaatsen een vonk nodig om het mengsel goed te laten verbranden.
 
Honda RC-33
ploe 21-4-2005 22:31 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


vijs is schroef of bout zoiets.

achterste vario zijn gewoon de poulies dus. of beter gezegt, torque driver met fixed poulie.

en het kan best dat er een verschillende primaire en secundaire vertanding is bij een snor en brommerblok.

maar dat hoeft nog geen reden voor overtoeren te zijn, ik blijf nog steeds erbij dat hij even naar zijn drukveer moet kijken.



goed ik gaat morgen dat ding weer eens slopen
kijken wat ik eruitkan halen

maar die drukveer is ook goed de variateur gaat helemaal tot zn eind
de druk veer houd toch aleen maar je snaar strak
maar goed gaat morgen een strakkere kopen ik heb nu nog de origineele
 
www.placeonearth.nl
bart de scootergek 21-4-2005 22:33 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe

[...]

goed ik gaat morgen dat ding weer eens slopen
kijken wat ik eruitkan halen

maar die drukveer is ook goed de variateur gaat helemaal tot zn eind
de druk veer houd toch aleen maar je snaar strak
maar goed gaat morgen een strakkere kopen ik heb nu nog de origineele


drukveer houd ook je snaar vast als hij te sterk is, dus dan blijft hij achter bij je poulies hoog, en wil hij niet goed zakken. dit hoor je dus als overtoeren.


 
Honda RC-33
ploe 21-4-2005 22:33 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


voor mensen die denken er harder van te gaan?


brommers hebben een dusdanig kleine verbrandingskamer dat 1 vonk voldoende is. ik denk dat jij geen merkbaar vermogensverschil hebt, hooguit dat je iets ziet op de testbank.

bij auto's is het een ander verhaal, je ziet het bij alfa, door de grote boring zijn er op 2 plaatsen een vonk nodig om het mengsel goed te laten verbranden.


PRIMA

 
www.placeonearth.nl
jona 21-4-2005 22:37 Print reply
Posts: 404
als je nu de originele drukveer hebt zitten zal die naar mijn mening zeker niet te sterk zijn

 
ploe 21-4-2005 22:42 Print reply

Posts: 635
meeste stemmen gelden
dus dat wordt een nieuwe drukveer
 
www.placeonearth.nl
jona 21-4-2005 22:44 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe

[...]

goed ik gaat morgen dat ding weer eens slopen
kijken wat ik eruitkan halen


maar goed gaat morgen een strakkere kopen ik heb nu nog de origineele


koop dan wel best een minder strakke (sorry kon et nie laten)
 
[RRT] Lost-P 21-4-2005 22:57 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe

[...]


PRIMA




beeetje n00b ben je wel hea
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 5875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved