jona |
21-4-2005 22:02 |
Posts: 404 |
tja je weet nooit, het is niet zo evident kheb het nooit bij een ander merk gezien dus mss over het hoofd gezien?
|
|
|
|
ploe |
21-4-2005 22:17 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jona
kweet niet of die er nog in zit, maar bij peugeot heb je achteraan in de vario een soort begrenzingsplaat zitten, je moet er eerst die schijf afvijzen met 2 of 3 vijsjes en daarachter zit een soort schijf die als begrenzing dient.
messchien kan je daar eens naar kijken, het scheelt vooral in topsnelheid als je die eruit haalt
leuk verhaal maar wat is een vijs?????
en je bedoelt de achterste vario waar de koppeling zit
het is trouwens een snor
zijn daar de andrijf assen achter in het kardan niet anders mischien heeft die van een brommer een andre verhouding of bestaan rapido brommers niet
|
|
www.placeonearth.nl |
|
honda_freak |
21-4-2005 22:18 |
Posts: 7650 |
je moet is lezen wat er motorisch al aan gebeurd is in zn prof... nou heb ik nog nooit gehoord van een dubbele bougie of het nut er van.. maar goed... er is al aan de cil gkloot.. dan is dat ding er ook al uit
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
bart de scootergek |
21-4-2005 22:19 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]
leuk verhaal maar wat is een vijs?????
en je bedoelt de achterste vario waar de koppeling zit
het is trouwens een snor
zijn daar de andrijf assen achter in het kardan niet anders mischien heeft die van een brommer een andre verhouding of bestaan rapido brommers niet
vijs is schroef of bout zoiets.
achterste vario zijn gewoon de poulies dus. of beter gezegt, torque driver met fixed poulie.
en het kan best dat er een verschillende primaire en secundaire vertanding is bij een snor en brommerblok.
maar dat hoeft nog geen reden voor overtoeren te zijn, ik blijf nog steeds erbij dat hij even naar zijn drukveer moet kijken.
|
|
Honda RC-33 |
|
jona |
21-4-2005 22:27 |
Posts: 404 |
vijs= bout
en ik heb het over de voorste vario, die begrenzingsplaat zit tegen het carter aan (daarom zeg ik 'achteraan in de vario')
over snor of brom heb ik niets gezegd en het zit in alletwee.
|
|
|
|
ploe |
21-4-2005 22:27 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
je moet is lezen wat er motorisch al aan gebeurd is in zn prof... nou heb ik nog nooit gehoord van een dubbele bougie of het nut er van.. maar goed... er is al aan de cil gkloot.. dan is dat ding er ook al uit
ik heb de cilinderkop zelf zo gemaakt als je 2 vonken krijgt bij de bdp heb je een snellere verbranding dus ook een betere verbranding dus trekt beter rijd harder gewoon meer vermogen als mn diggicam gemaakt is maak ik een foto
waar denk je dat een splitfire bogie voor gemaakt is
|
|
www.placeonearth.nl |
|
jona |
21-4-2005 22:30 |
Posts: 404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
je moet is lezen wat er motorisch al aan gebeurd is in zn prof... nou heb ik nog nooit gehoord van een dubbele bougie of het nut er van.. maar goed... er is al aan de cil gkloot.. dan is dat ding er ook al uit
ja en overtoeren in combinatie met lage snelheid bij 80cc!? dat klinkt mij als een variobegrenzing, ik probeer alleen te helpen
over het nut van 2 bougies heb ik btw ook mijn twijfels
Dit bericht is ge-edit door jona op 21-4-2005 22:31
|
|
|
|
bart de scootergek |
21-4-2005 22:30 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]
ik heb de cilinderkop zelf zo gemaakt als je 2 vonken krijgt bij de bdp heb je een snellere verbranding dus ook een betere verbranding dus trekt beter rijd harder gewoon meer vermogen als mn diggicam gemaakt is maak ik een foto
waar denk je dat een splitfire bogie voor gemaakt is
voor mensen die denken er harder van te gaan?
brommers hebben een dusdanig kleine verbrandingskamer dat 1 vonk voldoende is. ik denk dat jij geen merkbaar vermogensverschil hebt, hooguit dat je iets ziet op de testbank.
bij auto's is het een ander verhaal, je ziet het bij alfa, door de grote boring zijn er op 2 plaatsen een vonk nodig om het mengsel goed te laten verbranden.
|
|
Honda RC-33 |
|
ploe |
21-4-2005 22:31 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
vijs is schroef of bout zoiets.
achterste vario zijn gewoon de poulies dus. of beter gezegt, torque driver met fixed poulie.
en het kan best dat er een verschillende primaire en secundaire vertanding is bij een snor en brommerblok.
maar dat hoeft nog geen reden voor overtoeren te zijn, ik blijf nog steeds erbij dat hij even naar zijn drukveer moet kijken.
goed ik gaat morgen dat ding weer eens slopen
kijken wat ik eruitkan halen
maar die drukveer is ook goed de variateur gaat helemaal tot zn eind
de druk veer houd toch aleen maar je snaar strak
maar goed gaat morgen een strakkere kopen ik heb nu nog de origineele
|
|
www.placeonearth.nl |
|
bart de scootergek |
21-4-2005 22:33 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]
goed ik gaat morgen dat ding weer eens slopen
kijken wat ik eruitkan halen
maar die drukveer is ook goed de variateur gaat helemaal tot zn eind
de druk veer houd toch aleen maar je snaar strak
maar goed gaat morgen een strakkere kopen ik heb nu nog de origineele
drukveer houd ook je snaar vast als hij te sterk is, dus dan blijft hij achter bij je poulies hoog, en wil hij niet goed zakken. dit hoor je dus als overtoeren.
|
|
Honda RC-33 |
|
ploe |
21-4-2005 22:33 |
Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
voor mensen die denken er harder van te gaan?
brommers hebben een dusdanig kleine verbrandingskamer dat 1 vonk voldoende is. ik denk dat jij geen merkbaar vermogensverschil hebt, hooguit dat je iets ziet op de testbank.
bij auto's is het een ander verhaal, je ziet het bij alfa, door de grote boring zijn er op 2 plaatsen een vonk nodig om het mengsel goed te laten verbranden.
PRIMA
|
|
www.placeonearth.nl |
|
jona |
21-4-2005 22:37 |
Posts: 404 |
als je nu de originele drukveer hebt zitten zal die naar mijn mening zeker niet te sterk zijn
|
|
|
|
ploe |
21-4-2005 22:42 |
Posts: 635 |
meeste stemmen gelden
dus dat wordt een nieuwe drukveer
|
|
www.placeonearth.nl |
|
jona |
21-4-2005 22:44 |
Posts: 404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]
goed ik gaat morgen dat ding weer eens slopen
kijken wat ik eruitkan halen
maar goed gaat morgen een strakkere kopen ik heb nu nog de origineele
koop dan wel best een minder strakke (sorry kon et nie laten)
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
21-4-2005 22:57 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ploe
[...]
PRIMA
beeetje n00b ben je wel hea
|
|
Chille Tune shit dan |
|