Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heel vaag. druk verlies op top

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28245 - heel vaag. druk verlies op top
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dez 21-4-2005 16:49 Print topicpost

Posts: 227
de laaste paar dagen als ik met de brommert tuf en ik heb een beetje wind tegen komt hij wat langzamer op top, das nog redelijk normaal.
maar nu komt het. dat houdt ie ff vol en daarna lijkt ht of er een soort overdruk ventiel openspringt. hij gaat hol klinken, heeft geen power meer en hij zakt terug naar 50. daarna is alles weer goed en trekt ie weer naar de 80. en dan begint ie weer opnieuw.

 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk

Exision 21-4-2005 17:22 Print reply
Posts: 283
Warmloper??
 
dez 21-4-2005 17:41 Print reply

Posts: 227
zou kunnen maar het gebeurt alleen als de wind echt recht van voren komt. en in de 2e kan ik gewoon hoog in toeren rijden maar dan heeft ie nergens last van.

edit: er zit wel voldoende koelwater op en ook de thermostaat is er al uit

Dit bericht is ge-edit door dez op 21-4-2005 17:42
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
zundappchefke 21-4-2005 17:42 Print reply

Posts: 1715
duidelijk voorbeeld van valse lucht
 
verhuist maar blijft het zelfde
dez 21-4-2005 17:43 Print reply

Posts: 227
zat ik ook al aan te denken
zal et ff langslopen. wel vaag dat hij met geen wind of wind mee het prima doet

edit: verder heeft hij ook niet de andere dingen die bij valse lucht horen. zoals hoog in toeren stationair en zomaar uitvallen. en reageert ook prima op het gas

Dit bericht is ge-edit door dez op 21-4-2005 17:49
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
zundappchefke 21-4-2005 17:55 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dez

zat ik ook al aan te denken
zal et ff langslopen. wel vaag dat hij met geen wind of wind mee het prima doet

edit: verder heeft hij ook niet de andere dingen die bij valse lucht horen. zoals hoog in toeren stationair en zomaar uitvallen. en reageert ook prima op het gas

Dit bericht is ge-edit door dez op 21-4-2005 17:49


had de mijne ook nie

aleen als ik bove in zijn 3 zat
en bij het optrekke onderin
 
verhuist maar blijft het zelfde
Blukaap2 21-4-2005 18:04 Print reply

Posts: 9955
Benzinekraan die niet fatsoenlijk doorloopt zou kunnen.
Of dat ie toch wat te arm staat (met wind tegen belast je 'm voluit, dan merk je dat soort dingen eerder).
 
Stoere brommers
ploe 21-4-2005 19:02 Print reply

Posts: 635
het zou mischien je membraam kunnen zijn
en anders trekt hij ergens valse lucht
dat als hij warm wordt dat er dan een kiertje ontstaat bij je spruitstuk bv
 
www.placeonearth.nl
dez 21-4-2005 19:40 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe

het zou mischien je membraam kunnen zijn
en anders trekt hij ergens valse lucht
dat als hij warm wordt dat er dan een kiertje ontstaat bij je spruitstuk bv


membraam blijft zowiezo bijna helemaal open staan bij hoge toeren. spruitstuk zal ik ook eens naar kijken. maar zou dat zo snel kunnen in binnen 15 seconden dat ff open gaat en weer dicht. en zo warm wordt ie niet (vanmorgens stond er nog ijs op)
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
kreidler rs 21-4-2005 19:42 Print reply

Posts: 6202
valse lucht denk ook
 
bier drinken en kut roepen
ploe 21-4-2005 19:52 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dez

[...]


membraam blijft zowiezo bijna helemaal open staan bij hoge toeren. spruitstuk zal ik ook eens naar kijken. maar zou dat zo snel kunnen in binnen 15 seconden dat ff open gaat en weer dicht. en zo warm wordt ie niet (vanmorgens stond er nog ijs op)


ik heb ook ens zoiets gehad toen zat er een schuertje in mn pakking van mn karterhelft
starten en rijden prima tot het eind van de straat terug lopen en thuis deed hij het weer goed
maar als het je karterhelft is dan zie je het snel genoeg dan is de naad nat en kan je een benzine lucht ruiken
 
www.placeonearth.nl
dez 21-4-2005 19:52 Print reply

Posts: 227
hoe kun je dat eigenlijk testen tijdens het rijden

edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ploe

[...]


ik heb ook ens zoiets gehad toen zat er een schuertje in mn pakking van mn karterhelft
starten en rijden prima tot het eind van de straat terug lopen en thuis deed hij het weer goed
maar als het je karterhelft is dan zie je het snel genoeg dan is de naad nat en kan je een benzine lucht ruiken[/quote

dat zou het ook heel best kunnen zijn
alleen blijft de mijne wel aan de praat en die houdt et vol tot school

Dit bericht is ge-edit door dez op 21-4-2005 19:58
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
dez 24-4-2005 18:00 Print reply

Posts: 227
alles is weer opgelost.

alleen had het helemaal niks met de cylinder te maken. het was het benzine kraantje die niet meer dicht ging. en vlotterpin bleef hangen als ie scheef staat. alles was dus volgelopen
1 liter benzine uit de uitlaat gehaald
en ook zoiets uit het carter
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk
I Love 70cc 24-4-2005 18:02 Print reply

Posts: 83
gebruik je een powerfilter?

Zo ja hangt deze recht in de wind? Ik had dat probleem ook eens hij blaasde gewoon veel te veel lucht de cilinder in.
 
dez 24-4-2005 18:24 Print reply

Posts: 227
nee ik heb een orgi luchtbox. maar daar had et niks mee te maken. doordat het carter volstond met benzine kwam er meer druk op het carter als de zuiger naar beneden ging. gevolg hij blies benzine langs de voetpakking en benzine in de cylinder als de poorten openkwamen. hij verzoop dus gewoon hoog in toeren.
 
alles immi, alles getuned www.beun-haas.tk

Dit topic is 591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved