Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma
En ALS je dan es vroeg in de morgen voor een stoplicht staat, en het kruispunt is helemaal leeg, en in de verste verte geen andere weggebruikers enz enz te zien...dan ZOU je er eventueel over kunnen denken om eens lekker door te trekken. Maar dat zou ik in zo'n geval zowiezo wel es doen, ook als er geen stopwatch op zit Ik vind dat als het veilig kan, dat je dan gerust wel es wat meer uit je motor mag halen dan 'normaal' is
Pfff, ik doe dat ook als het druk is, het moet wel een beetje spannend blijven zeg maar.
Bovendien kunnen dan meer mensen denken van: "wat rijd daar een achterlijke mongool" .
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Dit, omdat je veel minder koppel hebt. En daarom rustiger te bedienen is. Zo ben ik zelf met een 200cc 2-takt begonnen. Af en toe weleens meegemaakt dat ik even de controle verloor, maar met een 2-takt is het veel makkelijker op te vangen dan met een 4-takt.
2-takt is juist veel gevaarlijker om mee te rijden als het ook maar een beetje vermogen heeft.
Hebben veel meer een aan/uit karakter.
Bij de gemiddelde 4-takt verdubbelt je vermogen niet over een toerenbereik van 1000rpm.
En een 2-takt heeft een (ruim) hoger koppel dan een 4-takt met dezelfde inhoud.
Alleen over een wat minder breed toerenbereik.
|