Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #28241 - rs250
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 4132 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
SuzukiMARC |
21-4-2005 23:06 |
Posts: 3023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
2t nemen, rgv250 ofzo, kankernetjes
kankie
|
|
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url] |
|
Blukaap2 |
21-4-2005 23:06 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
[...]
Ik ook, wat zijn de goedkopere 2takt motoren (25KW)?
4takt snap ik geen zak van en 2takt is kk simpel
RD250/350 is redelijk betaalbaar, alleen geen officiele 25KW.
Oude NSR125 is redelijk betaalbaar en legaal, maar wel oerlelijk imho.
MTX/MBX125/MTX200.
Is nog wel redelijk wat, alleen bijna iedere 2-takt van >125cc valt al niet meer onder de 25KW regel.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC
zitte dus te twijfelen tusse zx4r en een tweetakt.. maarja.. komt deze zomer wel
kan niet wachte.. eerst maar eens brommer eruit tyfen..
Is nog een Moto73 (wat oudere) waar ze de ZXR400 en RS250 tegenover elkaar zetten.
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 21-4-2005 23:07
|
|
Stoere brommers |
|
Ruben. |
21-4-2005 23:07 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
2t nemen, rgv250 ofzo, kankernetjes
welk gedeelte van goedkoop begreep je niet?
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Leen |
21-4-2005 23:09 |
Posts: 26877 |
su hoer :P
ga dan een crosser rijde, cr250 ofzo, kost 1000 euro en een zuigertje is 100.. eens in de 2/3 maandne zuigertje vervangen en meer onderhoudt heb je niet
Dit bericht is ge-edit door Leen op 21-4-2005 23:13
|
|
|
|
Ruben. |
21-4-2005 23:12 |
Posts: 6131 |
kk ik moet ook cr250 voor 100 euri
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Leen |
21-4-2005 23:14 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
kk ik moet ook cr250 voor 100 euri
ik moet er dan 7 :P
waneer gaat je broer die kx aan me verkope?
Dit bericht is ge-edit door Leen op 21-4-2005 23:14
|
|
|
|
Ruben. |
21-4-2005 23:19 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
ik moet er dan 7 :P
waneer gaat je broer die kx aan me verkope?
Dit bericht is ge-edit door Leen op 21-4-2005 23:14
als jij hoog genoeg bied denk
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
MTX-speed |
21-4-2005 23:34 |
Posts: 1229 |
Tsja, wat is er nou beter. Als 4takt ECHT zo goed is, waarom worden er in godsnaam nog 2-takten verkocht? Waarom zijn alle brommers en scooter nou nog steeds 2-takt?
En als 2-takt echt zo goed is, waarom worden er dan nog 4-takten gemaakt?
Het is en blijft een eeuwige discussie.
Uit mijn eigen ervaring kan ik wel zeggen dat 2-takt heel mooi is om mee te beginnen, mooier als 4-takt vind ik zelf. Dit, omdat je veel minder koppel hebt. En daarom rustiger te bedienen is. Zo ben ik zelf met een 200cc 2-takt begonnen. Af en toe weleens meegemaakt dat ik even de controle verloor, maar met een 2-takt is het veel makkelijker op te vangen dan met een 4-takt. Daarbij is inderdaad het onderhoud veel goedkoper en zijn ze in aanschaf ook goedkoper. Daarbij is het brandstofverbruik weer hoger. Maar je kunt niet alles hebben.
Kortom: een 2-takt lijkt meer op een brommer en daardoor is de stap hiertussen niet zo groot als dat je meteen op een 4-takt zou stappen.
Ikzelf ben nu eigenlijk een beetje uitgekeken op het vermogen (20kW). En heb nou een XL500R gekocht, welke nu in restauratie is.
De XL500R is 30kg zwaarder en heeft origineel een vermogen van 19,7kW wat dus minder is dan de 200R. En toch trekt zoiets velen malen harder dan de 200R. Daar is toch de uitdaging voor?
Conclusie: Begin gewoon onderaan de ladder, dat is wel het verstandigst, want af en toe wil je hem toch volgas trekken en dan moet het niet te gevaarlijk worden. Bovendien is het veel mooier om het langzaam op te bouwen. Hierdoor stijgt je rijervaring ook veel meer dan door meteen op een Hayabusa te stappen.
Op zich is een RS250 een hele mooie motor om mee te beginnen mits deze op 25kW is. Hierdoor slijt de boel ook een stuk minder hard. Maar kijk wel uit wat voor ??n je koopt want er zijn veel afgeragde bij.
p.s. voor degene die nou ontiegelijk zin hebben om alles af te kraken en mij compleet in de zeik te zetten: Dit is allemaal mijn eigen mening en valt dus niet over te twisten.
|
|
|
|
Ruben. |
21-4-2005 23:37 |
Posts: 6131 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Tsja, wat is er nou beter. Als 4takt ECHT zo goed is, waarom worden er in godsnaam nog 2-takten verkocht? Waarom zijn alle brommers en scooter nou nog steeds 2-takt?
En als 2-takt echt zo goed is, waarom worden er dan nog 4-takten gemaakt?
Het is en blijft een eeuwige discussie.
Uit mijn eigen ervaring kan ik wel zeggen dat 2-takt heel mooi is om mee te beginnen, mooier als 4-takt vind ik zelf. Dit, omdat je veel minder koppel hebt. En daarom rustiger te bedienen is. Zo ben ik zelf met een 200cc 2-takt begonnen. Af en toe weleens meegemaakt dat ik even de controle verloor, maar met een 2-takt is het veel makkelijker op te vangen dan met een 4-takt. Daarbij is inderdaad het onderhoud veel goedkoper en zijn ze in aanschaf ook goedkoper. Daarbij is het brandstofverbruik weer hoger. Maar je kunt niet alles hebben.
Kortom: een 2-takt lijkt meer op een brommer en daardoor is de stap hiertussen niet zo groot als dat je meteen op een 4-takt zou stappen.
Ikzelf ben nu eigenlijk een beetje uitgekeken op het vermogen (20kW). En heb nou een XL500R gekocht, welke nu in restauratie is.
De XL500R is 30kg zwaarder en heeft origineel een vermogen van 19,7kW wat dus minder is dan de 200R. En toch trekt zoiets velen malen harder dan de 200R. Daar is toch de uitdaging voor?
Conclusie: Begin gewoon onderaan de ladder, dat is wel het verstandigst, want af en toe wil je hem toch volgas trekken en dan moet het niet te gevaarlijk worden. Bovendien is het veel mooier om het langzaam op te bouwen. Hierdoor stijgt je rijervaring ook veel meer dan door meteen op een Hayabusa te stappen.
Op zich is een RS250 een hele mooie motor om mee te beginnen mits deze op 25kW is. Hierdoor slijt de boel ook een stuk minder hard. Maar kijk wel uit wat voor ??n je koopt want er zijn veel afgeragde bij.
p.s. voor degene die nou ontiegelijk zin hebben om alles af te kraken en mij compleet in de zeik te zetten: Dit is allemaal mijn eigen mening en valt dus niet over te twisten.
kwart gelezen en je haalt dingen door elkaar?
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
MasterM |
21-4-2005 23:40 |
Posts: 912 |
wat ik weet van horen zeggen is dat 4takt juist rustigger rijdt zeg maar, en dat 2takt veel nerveuzer is. Maar goed, heb zelf geen ervaring mee. Ik zou zelf nooit een 2taktmotor kopen, maar als ik ooit de kans krijg om es rondje op goeie rs250 te rijden dan zal ik dat zeker doen. Meen ooit ergens te hebben gelezen dat daar standaard een stopwatch inzit die iedere keer als je stilstaat terug op nul gaat, en dan als je begint te rijden aangaat totdat je op 100km/h zit?
Dat nodigt ook niet uit he
|
|
|
|
Blorn |
21-4-2005 23:45 |
Posts: 13825 |
Zit gewoon een laptimer op, die je zelf moet bedienen.
En dat zit wel op meer motoren, en snap eerlijk gezegd niet hoe een tellertje kan uitnodigen om hard te gaan rijden... Alsof je ooit op je teller kijkt als je aan het rijden bent
|
|
|
|
Leen |
21-4-2005 23:48 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Zit gewoon een laptimer op, die je zelf moet bedienen.
En dat zit wel op meer motoren, en snap eerlijk gezegd niet hoe een tellertje kan uitnodigen om hard te gaan rijden... Alsof je ooit op je teller kijkt als je aan het rijden bent
ach, je hebt van die sletjes
|
|
|
|
MasterM |
21-4-2005 23:50 |
Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Zit gewoon een laptimer op, die je zelf moet bedienen.
En dat zit wel op meer motoren, en snap eerlijk gezegd niet hoe een tellertje kan uitnodigen om hard te gaan rijden... Alsof je ooit op je teller kijkt als je aan het rijden bent
Nee dat niet, maar zoals ik het toen las (maar dat zal verkeerd zijn, het was ook maar in de telegraaf he en daar overdrijven ze vaak, zat er een automatische stopwatch op die stopte als je 100km/h ging. En ALS je dan es vroeg in de morgen voor een stoplicht staat, en het kruispunt is helemaal leeg, en in de verste verte geen andere weggebruikers enz enz te zien...dan ZOU je er eventueel over kunnen denken om eens lekker door te trekken. Maar dat zou ik in zo'n geval zowiezo wel es doen, ook als er geen stopwatch op zit Ik vind dat als het veilig kan, dat je dan gerust wel es wat meer uit je motor mag halen dan 'normaal' is
|
|
|
|
arabesk |
21-4-2005 23:54 |
|
mr200r |
22-4-2005 0:14 |
Posts: 5122 |
Laat iedereen toch zelf kiezen en erachter komen
(gebeurd toch wel).
Of het nu 125cc of 1000 2 of 4t het gaat toch om het plezier.
Een rs is een echte supersport met heel veel
afstelmogelijkheden kwa vering een leuk ding
als je voor echte racemotoren kiest perfect stijf frame.
|
|
mr200r |
|
Dit topic is 4132 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|