Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rs250

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #28241 - rs250
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap2 21-4-2005 21:22 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Gewoon 4t nemen,

2t motor zuigt gewoon...

kan ik ook van 4-takten zeggen, een 2-takt loopt veel mooier rond

Het rijden kost een vermogen aan benzine...
Lekker toeren op een 2t vind ik onmogenlijk...
En tjah, gewoon niet kopen vanwege dat het 2t is :P
2-takten moet je niet mee toeren, daar moet je mee gassen, of waarom denk je dat eigenlijk iedere 2-takt een speel/ragfiets is ?

Koop een mooie 4t 650 ofzo, zodat je na je 2jaar plezier e.v.t. de begrenzing eraf haalt en vol vermogen kan rijden...
Kan met die RS ook

En 4t in onderhoud valt best mee, kan iemand me soms uitleggen waarom ik ''me grote beurt die niet verplicht is'' zou laten doen bij een garage ?
Omdat 99% van de mensen gigantische kutfouten maakt met dat soort dingen zonder dat ze het zelf doorhebben (en nu kun je zeggen van niet, maar dat is dus mooi WEL zo, kan ik je uit ervaring zeggen)

En die 3L kost nou ook de wereld niet...
60 euro bij een volsyntheet

En als je 4t motor olie slurpt moet je hem weg doen of de versleten onderdelen vervangen...
Want met een 4t die olie verbruikt is iets mis, een 4t MAG geen olie verbruiken...
Een 4-takt verbruikt wel olie (en dat mag ook gewoon), het verschilt alleen hoeveel.....
Zo verbruikt ie koud altijd wel iets, net zoals met langere stukken volle bak rijden




Waarom jij in godsnaam van de ban bent gehaald snap ik ook niet, was er net iemand verstandig genoeg geweest om je te bannen, kom je weer terug met je onzinopmerkingen.....

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 21-4-2005 21:22
 
Stoere brommers
Joostvdw 21-4-2005 21:23 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

voordelen:

veel vermogen
goedkoop in aanschaf
onderhoud valt ook reuze mee, je hoeft iig niet zo vaak olie te vervangen, en kleppen stellen en distributieriemen strakzetten doe je niet aan
onderhoud is ook niet zo akelig duur
het is eens wat anders als zo'n vieze 4t



olie vervang je idd niet, die vul je bij :P

ik denk toch, realistisch gezien dat een 2t niet slim is voor woon werk verkeer zegmaar

om beetje mee te klooien, toeren enzo, zou ik ook een 2t kiezen, makkelijker aan te sleutelen en het geluid vind ik mooier
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Punk [Dave] 21-4-2005 21:24 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

voordelen:

veel vermogen
goedkoop in aanschaf
onderhoud valt ook reuze mee, je hoeft iig niet zo vaak olie te vervangen, en kleppen stellen en distributieriemen strakzetten doe je niet aan
onderhoud is ook niet zo akelig duur
het is eens wat anders als zo'n vieze 4t



en mengsmering ruikt lekker :P
 
Ed Honda CB50J 21-4-2005 21:30 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

voordelen:

veel vermogen
goedkoop in aanschaf
onderhoud valt ook reuze mee, je hoeft iig niet zo vaak olie te vervangen, en kleppen stellen en distributieriemen strakzetten doe je niet aan
onderhoud is ook niet zo akelig duur
het is eens wat anders als zo'n vieze 4t



Kleppen stellen moet eens in de 5K, werkje van 10/15 minuten en je kan weer 5K vooruit...

Distributieketting hoeft zo goed als nooit gespannen te worden, tenzij het een nieuwe is. moet het 1x in de 10K ofzo, werkje van nog geen 2 minuten als je het vaker hebt gedaan..

4t is niet vies...

Veel vermogen is beperkt t/m 750cc daarna neemt 4t het over

Het onderhoud valt nie reuze mee, als het wel reuze meevalt zal je motor niet lang leven..

2t is gewoon duur klaar, waarom denk je dat alle auto's 4t zijn ? Zuinig - Goedkoop - Niet piekerig rijden ( lekker dus )

2t is leuk t/m 125cc daarna moet je gewoon 4t nemen zeker als het om vervoer gaat...
Nou ja, ik heb genoeg gezegt.. ik weet iig wat ik ga rijden jullie zoeken het maar uit
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Ed Honda CB50J 21-4-2005 21:32 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]

60 euro bij een volsyntheet



Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 21-4-2005 21:22


lik me'n bruine anjer jan jaap...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Blukaap2 21-4-2005 21:40 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


lik me'n bruine anjer jan jaap...


Dan geloof je het niet dat fatsoenlijke olie dat kost....

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Kleppen stellen moet eens in de 5K, werkje van 10/15 minuten en je kan weer 5K vooruit...

Of je tank en alles moeten dr af, je hebt 4 cilinders en 16 kleppen.
En dan kun je ook nog shims hebben, moet wel minder vaak, maar duurt nog langer dan met stelboutjes.
EN je moet het kunnen (en dat is lang niet zo simpel als je denkt)....


Distributieketting hoeft zo goed als nooit gespannen te worden, tenzij het een nieuwe is. moet het 1x in de 10K ofzo, werkje van nog geen 2 minuten als je het vaker hebt gedaan..
Of je hebt een automatische spanner (die kapot kan gaan) en je moet je ketting iedere 60-80K vervangen, wat bij sommige motoren best wat werk is

4t is niet vies...

Veel vermogen is beperkt t/m 750cc daarna neemt 4t het over
Om de doodsimpele reden dat er geen 750cc+ 2-takten zijn

Het onderhoud valt nie reuze mee, als het wel reuze meevalt zal je motor niet lang leven..
Onderhoud van een 2-takt is vrij laag hoor.

2t is gewoon duur klaar, waarom denk je dat alle auto's 4t zijn ? Zuinig - Goedkoop - Niet piekerig rijden ( lekker dus )
Dan is er nog niks mis mee in een lichte motor

2t is leuk t/m 125cc daarna moet je gewoon 4t nemen zeker als het om vervoer gaat...
Waarom ?
Nou ja, ik heb genoeg gezegt.. ik weet iig wat ik ga rijden jullie zoeken het maar uit

 
Stoere brommers
damage 21-4-2005 22:19 Print reply
Posts: 907
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


lik me'n bruine anjer jan jaap...


nee jij kan het voor minder...

....en van mindere kwaliteit.. wat weet jij er nou werkelijk van dan?? en je argumenten slaan ook als een kameel op een koekepan.

sorry hoor maar denk dat iedereen behalve jij harrie boven jou verkiest kwa geloofwaardigheid van mening als het motorfietsen aan gaat.

en autoos zijn minder pur sang bedoeld voor de lol dan motoren, dat is de reden dat de meeste autoos 2t zijn. (en milieushit natuurlijk, daarom zijn er ook maar tot '92 ongeveer 2t autoos gemaakt in productie he)
 
SuzukiMARC 21-4-2005 22:53 Print reply

Posts: 3023
k wordt cool.. ik neem tweetakt
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Tsxdude AKU MicheL 21-4-2005 22:56 Print reply

Posts: 10676
4takt
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Ruben. 21-4-2005 22:57 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC

k wordt cool.. ik neem tweetakt


(K)
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Apriliars105 21-4-2005 23:02 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC

k wordt cool.. ik neem tweetakt


Ik ook, wat zijn de goedkopere 2takt motoren (25KW)?

4takt snap ik geen zak van en 2takt is kk simpel
 
As finishing touch, God created the Dutch
SuzukiMARC 21-4-2005 23:03 Print reply

Posts: 3023
zitte dus te twijfelen tusse zx4r en een tweetakt.. maarja.. komt deze zomer wel

kan niet wachte.. eerst maar eens brommer eruit tyfen..
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Ruben. 21-4-2005 23:04 Print reply

Posts: 6131
koop maar zxr :+
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
SuzukiMARC 21-4-2005 23:05 Print reply

Posts: 3023

 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Leen 21-4-2005 23:05 Print reply

Posts: 26877
2t nemen, rgv250 ofzo, kankernetjes
 

Dit topic is 4131 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved