Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - krukas mbx80 hetzeflde als een krukas van een nsr50?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2821 - krukas mbx80 hetzeflde als een kruk...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ploemen 2-2-02?20:22 Print topicpost
Posts: 130
Is de krukas van een mbx80 blok hetzelfde dan van een nsr50 of mtx-sh blok?
 

Zeta-boy 2-2-02?20:28 Print reply

Posts: 2066
Nee. Slag is volgens mij anders.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Rene 2-2-02?20:39 Print reply
Posts: 2573
?k dacht dat de slag hetzelfde was?
althands dat werd hier een paar keer gezegd.
Maar de krukas is iig niet hetzelfde
Die van een mbx80 blok is veel groter
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Martijn 2-2-02?20:43 Print reply
Posts: 10000
volgens mij is de slag wel anders hoor, hoewel ik geen verstand heb van honda...
nsrblok is toch hetzelfde als mtx sh blok?? mtx sh blok had geloof ik een andere slag dan mbx 80...
bij suzuki is er ieg wel een vershil in slag tussen 50 en 80 cc.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pertijn 2-2-02?21:23 Print reply
Posts: 846
Ja man, slag is 1cm langer ofzo..
Heeft ooit eens een plaatje van op het forum gestaan.
Veel grotere wangen had die ook enz.
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
verwijderd 2-2-02?21:26 Print reply
Posts: 4082
nope, zelfde slag, allebei 41,1.... mbx kruk heeft idd wel grotere wangen, maar heeft helaas de zelfde slag :p
 
B3AST 2-2-02?21:36 Print reply
Posts: 2469
NSR= 41.4mm > MBX = 41.4mm

MT/MB-5= 41.4mm > MT/MB-8 = 50.8 mm

dus bij AC honda's is de slag van een 80 blok groter, en bij LC honda's is ie evengroot...

de kruk is trouwens ook forser, grotere wangen enso
 
- insane in the brain -
Martijn 3-2-02?01:26 Print reply
Posts: 10000
hmmm, misschien bedoeld symen de mb50 ofzo?? trouwens ik vraag me af waarom ze de mbx dan dikkere wangen geven.... en de slag hetzelfde blijft... vage
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ploemen 3-2-02?09:41 Print reply
Posts: 130
'heeft iemand nog een GOEIE mbx80 krukas liggen dan?of zijn die nieuw nog te krijgen en waar?
 
verwijderd 3-2-02?09:50 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

hmmm, misschien bedoeld symen de mb50 ofzo?? trouwens ik vraag me af waarom ze de mbx dan dikkere wangen geven.... en de slag hetzelfde blijft... vage


huh?

ik weet heel goed waarover ik praat want ik ben altijd bezig met crossmotor cils enzo erop te bouwen dit zijn de slagen:

mbx8/mtx-r8= 41,4
nsr/mtx-sh = 41,4
mt/mb = 41,4
mb8/mtx8 = 50,4
 
B3AST 3-2-02?09:53 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

hmmm, misschien bedoeld symen de mb50 ofzo?? trouwens ik vraag me af waarom ze de mbx dan dikkere wangen geven.... en de slag hetzelfde blijft... vage


ehm nou das heel simpel... een MBX 80 kruk is gewoon wat robuster dan een 50 krukje! er komt normaalgesproken ook meer kracht op dus is logisch. Er zijn genoeg motoren met een slag van ongeveer 42mm die toch aardig PK's leveren (denk aan lichte crossmotoren) en die hebben ook geen NSR-50 krukje erin hoor
 
- insane in the brain -
Ploemen 3-2-02?12:33 Print reply
Posts: 130
ja is ie alleen sterker of kan ik dus gewoon ook een nsr50 krukas erin zetten?
 
B3AST 3-2-02?12:39 Print reply
Posts: 2469
nee wilnie, de carters van een MBX 80 zijn natuurlijk ook ruimer....
 
- insane in the brain -
Ploemen 3-2-02?12:44 Print reply
Posts: 130
en krijg je die krukas nog ergens nieuw of heeft iemand een gebruikte goede?
 
B3AST 3-2-02?12:48 Print reply
Posts: 2469
hey ik zat net te denken.....

(dat is zeldzaam)

een NSR 50 kruk moet in princiepe wel in een MBX blok passen, want alle afstanden zijn wel goed enso, er mist gewoon een heleboel krukaswang. Dus je kunt een NSR 50 kruk er wel in zetten. MAAR dat zal niet lopen want je hebt dan veel te weinig onderdruk omdat de carter inhoud opeens giga toegenomen is. Dus als je een NSR-50 kruk nou eens een paar kilo vloeibare shit op smeer, en vervolgens in de draaibank precies die maat van de wangen na maakt... dan werkt het misschien wel

(volgens mij klopt er geen flikker van maar OK het is maar een theori)
 
- insane in the brain -
Rene 3-2-02?14:22 Print reply
Posts: 2573
lijkt me beter dan dat je die troep op de carters
smeert, dan is de krukas lichter he.

Maare ik zat ook te denken,
doet nogal zeer (koppijn) maarja

als de slag hetzelfde is,
en bij die lc blokken zitten de pinnen
op dezelfde plek, dus kan je dan niet
een 80 cilinder op een nsr50 blok bouwen?
moet je alleen ff bij het blok iet groter
frezen zodat de zuiger dr in past
of bij 80cc zal dat wel al passen...
is dat niet mogelijk??
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved