[RRT] Lost-P |
19-4-2005 23:32 |
Posts: 4578 |
is idioot ja
|
|
Chille Tune shit dan |
|
MasterM |
19-4-2005 23:34 |
Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G.O.D.
ik vind dat ik op me zundapp veel te veel me been moet optillen met schakkelen.. en ik vroeg me af of dat een beetje (k verw8 ook weer geen wonderen) veranderd zou kunnen worden met de schakkel klok...
ik denk door het bv losser te draaien zodat de schakelwals iets eerder pakt
of is dit een een idiote theorie??
Is bij mijn zundapp ook, heb echt het idee dat ik mn linkerbeen halve meter op moet tillen om te schakelen. weet niet hoe het komt en wat je er aan kan doen. Ja korter 'versnellingspookje', Dan moet je em ook minder ver opheffen ej.
|
|
|
|
mcdronkz |
19-4-2005 23:35 |
Posts: 32777 |
het is een zundapp, het hoort erbij
|
|
|
|
koen-z |
19-4-2005 23:37 |
Posts: 3702 |
ik heb dat niet, kheb m'n schakelpook ingekort, zouden meer mensen moeten doen..
|
|
|
|
G.O.D. |
19-4-2005 23:59 |
Posts: 80 |
joe ik d8 alleen dat je aan de schakkel klok iets kon klooie...
alleen dan moet je em weer erg ver naar beneden schoppen cker??
edit: hmm dan zal ie natuurlijk ook niet lkkr in ze versnelling zitten.. opzich vrij idioot idee ja
Dit bericht is ge-edit door G.O.D. op 20-4-2005 0:02
|
|
Ziet U Niet Dat Alles Prettig Pruttelt |
|
MasterM |
20-4-2005 0:06 |
Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G.O.D.
joe ik d8 alleen dat je aan de schakkel klok iets kon klooie...
alleen dan moet je em weer erg ver naar beneden schoppen cker??
edit: hmm dan zal ie natuurlijk ook niet lkkr in ze versnelling zitten.. opzich vrij idioot idee ja
Dit bericht is ge-edit door G.O.D. op 20-4-2005 0:02
niet verder naar beneden or. Als je langere pook heb moet je op het einde toch gewoon langere weg afleggen dan met een kortere pook?
Neem aan dat je dat inzicht wel hebt, anders zal ik morgenmiddag ofzo es een mooi wiskundig verantwoord tekeningetje in mekaar flansen
|
|
|
|
evolutunned |
20-4-2005 9:42 |
Posts: 522 |
ik zou als ik jou was niet aan die klok beginnen te probere om speling eruit te halen is donders gekloot om die zooi weer goed te laten doen
|
|
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me |
|
G.O.D. |
20-4-2005 11:44 |
Posts: 80 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma
[...]
niet verder naar beneden or. Als je langere pook heb moet je op het einde toch gewoon langere weg afleggen dan met een kortere pook?
Neem aan dat je dat inzicht wel hebt, anders zal ik morgenmiddag ofzo es een mooi wiskundig verantwoord tekeningetje in mekaar flansen
ik heb het niet over de schakkelpook maar over de schakkel klok.. was gewoon ff een ideetje dat ineens door me hoofd spookte.. k zie nu dat het eigenlijk niet kan werken... en dat inkorten de enige oplossing is
maare die klok heb ik zo weer goed hor.. heb em nou al paar x uit elkaar moeten halen omdat ik bij de koppeling moest.. zo kwam dat idee eigenlijk in me op
|
|
Ziet U Niet Dat Alles Prettig Pruttelt |
|
Ariej |
20-4-2005 11:48 |
Posts: 3685 |
zundapp kwaaltje, is verder niet heel erg, gewoon pookie inkorten idd, dat helpt wel iets
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-4-2005 11:49 |
Posts: 10835 |
vind ik niet echt een kwaaltje, het is gewoon zo.
honda schakelt 10x fijner dan zundapp vind ik
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
G.O.D. |
20-4-2005 12:07 |
Posts: 80 |
tja... ik vind een zundapp duzz weer heel wat betrouwbaarder dan een honda... zo heb elk merk wel wat.. en heeft iedereen zijn mening daar over... een zundapp zal alleen nooit een voetschakkel worden.. maar meer een linkerbeen trainer..
mischien nog een dome theorie hor... (verveel me vandaag een beetje)
maar zou een andere schakkel wals niet iets zijn .. eentje met een minder rechte sleuf..
(en die ook nog es toevallig de goeie veer heeft enz... gek dat zundapp nooit zoiets gemaakt heeft
|
|
Ziet U Niet Dat Alles Prettig Pruttelt |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-4-2005 12:31 |
Posts: 10835 |
zundapp heeft ook blokken gemaakt met klauwschakeling (zoals honda dus), maar toen was het al bijna failliet dus veel van die blokken zijn er ook niet.
maar het is en blijft gewoon gammel door die trekkogelconstructie
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
-Tom- |
20-4-2005 12:53 |
Posts: 4151 |
Iedere japanse brommer schakelt fijn, dat is gewoon een feit.
Die Kreidler van mij vond ik niet fijn schakelen, nog een paar andere Kreidlers waar ik op gereden heb schakelen minder. Heb ook op 2 zundapps gereden, schakelt ook niet fijn. Allemaal veel te grote slag.
BIj die Fs1 van mij hoef ik maar heel klein beetje te duwen, en dan zit 'ie er al in, schiet ook nooit uit de versnelling enzo (iets waar m'n ouwe Kreidler veel last van ahd, en die was goed).
|
|
FTS Member |
|
marco16 |
20-4-2005 14:21 |
Posts: 74 |
Begin absoluut niet aan die schakelklok.. Het is een pokke karwei dat ding weer goed inmekaar te zetten.
Overigens is het opzich best wel logisch dat zundapp betrouwbaarder is. Als je bloktechnisch kijkt is het zundapp blok veel minder ingewikkeld dan bijvoorbeeld een honda blok. Ik zeg altijd maar, hoe minder troep er op zit hoe minder er kapot kan gaan
|
|
|
|