Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas tandwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28188 - Krukas tandwiel
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ironbird 19-4-2005 21:16 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koosTSX

[...]


haha heb ik poos geleden ook es geprobeert, braken 1 van die uitsteeksels en men schroevendraaier alebij in 1 keer


en je hebt niet op je dopsleutel gemept?

dan vind ik het raar ofwel heb je de schroevendraaier niet goed gestoken.
 
Marthin 19-4-2005 22:25 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


beter niks door je smallend, blokker beter je tandwielen in je blok met een doek..


het allerbeste is altijd nog ff als je cilinder en meuk erop zit, met een luchtsleutel.

stang door big end -> gevolg: drijfstang krom

schroevendraaier ergens in je tandwielen -> gevolg: tandwielen worden bot, en slijten veel senller


 
SpeedY_the_Devil 19-4-2005 22:29 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


het allerbeste is altijd nog ff als je cilinder en meuk erop zit, met een luchtsleutel.

stang door big end -> gevolg: drijfstang krom

schroevendraaier ergens in je tandwielen -> gevolg: tandwielen worden bot, en slijten veel senller




ja en dan? dan draait je zuiger als een gek in de rondte an die moer komt nog niet los.. en een zuigerstop kan ik dan ook niet meer aanbevelen als je zo'n kracht erop moet zetten

 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
herman103 19-4-2005 22:32 Print reply

Posts: 1352
2 klosjes hout op je carter leggen. dan je smallend blokkeren met een schroevendraaier en die laten rusten op het hout omdat je anders je carter beschadigt. dan ringsleutel op je krukasmoer. stijgerpijp er bij en hoplake
 
Marthin 19-4-2005 22:34 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_devil

[...]


ja en dan? dan draait je zuiger als een gek in de rondte an die moer komt nog niet los.. en een zuigerstop kan ik dan ook niet meer aanbevelen als je zo'n kracht erop moet zetten



je draait gewoon een bougie erin die erin hoort, en door de hoge snelheid en slagen die de moer krijgt gaat ie zo los.

zo heb ik iig al 100'en vliegwielen eraf gekregen.
 
ironbird 19-4-2005 22:35 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


het allerbeste is altijd nog ff als je cilinder en meuk erop zit, met een luchtsleutel.

stang door big end -> gevolg: drijfstang krom

schroevendraaier ergens in je tandwielen -> gevolg: tandwielen worden bot, en slijten veel senller




als je de schroevendraaier steekt op de manier zoals ik het doe worden de tandwielen niet bot.

de schroevendraaier raakt de punt van de tanden niet dus

edit: tekening ter verduidelijking.

de rode streep tussen de tanden is de punt van de platte schroevendraaier, en de bruine cirkel is de achterkant ervan. je kijkt dus op de achterkant van de schroevendraaier (punt is "in het scherm" gericht)

zo doe ik het...


Dit bericht is ge-edit door ironbird op 19-4-2005 22:46

Dit bericht is ge-edit door ironbird op 19-4-2005 22:46
 
bart de scootergek 19-4-2005 22:38 Print reply

Posts: 8916
en zoals marthin het doet lukt het ook hoor.
die luchttol tikt de moer los, krukas bewoog bij mij helemaal niet eens echt. zowel bij vliegwielmoer en krukasmoer. en ik deed het met cilinder eraf.
 
Honda RC-33
marco16 20-4-2005 8:50 Print reply
Posts: 74
Een hamer en een ringsleutel hebben uiteindelijk toch het gewenste resultaat opgeleverd

En ja, mijn krukas is nog heel erg netjes recht. Lagers zijn natuurlijk wel fckd up, mar die moesten tog al vernieuwd worden
 
bart de scootergek 20-4-2005 11:23 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marco16

Een hamer en een ringsleutel hebben uiteindelijk toch het gewenste resultaat opgeleverd

En ja, mijn krukas is nog heel erg netjes recht. Lagers zijn natuurlijk wel fckd up, mar die moesten tog al vernieuwd worden


jij dacht dat je het kon zien als je krukas scheef was?

dat gaat om hele kleine waarden hoor, dat zou je moeten uitklokken om daar zeker van te zijn.
 
Honda RC-33
the ghansman 20-4-2005 11:35 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorsrponkelijk gepost door: Bereheer

is trouwens gewoon rechtsom


Volgens mij heeft die schroef die op het tandwiel van de krukas zit linkse (en niet standaard rechtse)draad.
Ik heb nu niet een oude of losse krukas bij de hand, maar als je logisch nadenkt: de poelie/vliegwiel draaid tegen de klok in, dus het tandwiel van de krukas draait met de klok mee (van de andere kant beken dan h?!!!).
Die schroeven zijn altijd zo gemaakt dat ze vast draaien als de motor loopt. Dus als gevolg van massavertaging. Dit wil dus zeggen dat als het tandwiel met de klok mee draait, dan moet de schroef tegen de klok in vastdraaien.

Dus volgens mij moet het een schroef zijn met linkse draad. Want zoals ik al zei, de schroef moet vast draaien als ie een kracht tegen de klok in ondervindt.

Ik weet het 90% zeker dat het linkse draad is maar zijn er nog mensen die dit kunnen bevestigen??

Dit lijkt me wel ff handig om te weten, voordat je de verkeerde kant op gaat zitten draaien met een luchtsleutel ofzo.
 
Altijd druk met heelveel niks
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-4-2005 11:39 Print reply

Posts: 10835
bij mt is het gewoon rechtse draad en dat weet ik 100% zeker
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
the ghansman 20-4-2005 11:41 Print reply

Posts: 227
Lijkt me redelijk onlogisch. Maar zoals ik al zei, heb er niet een bij de hand. Maar als het 100% zeker rechtse draad is, dan zal dat wel zo zijn.
 
Altijd druk met heelveel niks

Dit topic is 902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved