Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vespa opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28168 - Vespa opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fluorescerent 18-4-2005 22:41 Print topicpost
Posts: 27
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn en ik heb ze ook doorgelezen, maar ik kom nog steeds niet overal goed uit..

Ik heb een vespa ciao en ik wil deze graag opvoeren. Ik heb al wat geprobeerd met de sproeier & luchtfilter. orgineel zat er een 50 sproeier in. Ik heb geprobeert met 60 en 55 sproeier, met die 60 liep ie bijna niet, met die 55 wel (ik heb ook de luchtfilter aangepast, die 3 gaten doorboort). Ik heb een 95 poelie erop zitten.

Maar ik wil um nog meer opgevoerd hebben . Wat kan ik er nog meer aan veranderen? Uitlaat, carb?

En waarom loopt ie bij die 60 sproeier bijna niet en hoe kan ik ervoor zorgen dat hij wel met die 60 goed kan rijden (waar hangt dit van af en wat moet ik dan veranderen).

Ohja en wat betekent een 13/13 carb. (waar staan de getallen voor)?

Alvast bedankt..


Dit bericht is ge-edit door Fluorescerent op 18-4-2005 22:44
 

Gijs-nl- 18-4-2005 22:54 Print reply

Posts: 69
er zijn verschillende mogelijk heden om op twe voren ligt er aleen aan hoevel geld jee der ana uit wil geven..
als je nu een sproeier 60 der in doet heeft het niet zoveel nu je cilinder krijgt dan een te veelheid aan benzine wadoor je hem verzuipt en het redement is hoger.. je zou een andere clininder op kunne zette of di eene die je der nu op hebt uithonen of de spoelpoorten uitvijlen en inlaat- en uitlaatspruit stuk uitvijlen maar let op is wel presiesie werk...
als je dat gedaan hebt zou je wel een andere uitlaat + caberateur der op kunnen zette en ene kleinere polie 8er loopt ie nog harde

suc6 er mee
 
Hondalover19 18-4-2005 23:05 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs-nl-

er zijn verschillende mogelijk heden om op twe voren ligt er aleen aan hoevel geld jee der ana uit wil geven..
als je nu een sproeier 60 der in doet heeft het niet zoveel nu je cilinder krijgt dan een te veelheid aan benzine wadoor je hem verzuipt en het redement is hoger.. je zou een andere clininder op kunne zette of di eene die je der nu op hebt uithonen of de spoelpoorten uitvijlen en inlaat- en uitlaatspruit stuk uitvijlen maar let op is wel presiesie werk...
als je dat gedaan hebt zou je wel een andere uitlaat + caberateur der op kunnen zette en ene kleinere polie 8er loopt ie nog harde

suc6 er mee


ben zelf ook met zo'n cilinder bezig en geloof me je kan er nog veeel aan veranderen aan de cilinder zelf dan.Maar je kan die luchtfilter er al af flikkeren want die ori filters zijn nix waart en een twin air of zelfmaak filter erop doen en dan kan je mss. naar je 60
sproeier gaan.De cilinderkop afvlakken mag nog veel af van die ori kop euhm uitlaatpoort, spoelers enzo aanpassen , opmaat uitlaat , ontsteking , enzo bla bla en dan rij je wel een goeie 80 ofzo lolz

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 18-4-2005 23:05
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
B-100 18-4-2005 23:47 Print reply

Posts: 1385
haal een 70cctje ofzo, en 13/13 carb, dan doet ie t wel wat bter
 
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel
Jozeff - Forum en Sales Moderator 19-4-2005 0:00 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs-nl-

er zijn verschillende mogelijk heden om op twe voren ligt er aleen aan hoevel geld jee der ana uit wil geven..
als je nu een sproeier 60 der in doet heeft het niet zoveel nu je cilinder krijgt dan een te veelheid aan benzine wadoor je hem verzuipt en het redement is hoger.. je zou een andere clininder op kunne zette of di eene die je der nu op hebt uithonen of de spoelpoorten uitvijlen en inlaat- en uitlaatspruit stuk uitvijlen maar let op is wel presiesie werk...
als je dat gedaan hebt zou je wel een andere uitlaat + caberateur der op kunnen zette en ene kleinere polie 8er loopt ie nog harde

suc6 er mee


rendement is juist lager als hij te veel benzine krijgt die er toch onverbrand weer uit gaat.

en 13/13 carb staat voor de grote van de carb.
eerste getal is diameter aan de cilinderkant en tweede getal is diameter bij de luchtinlaat.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crosser10040 19-4-2005 7:22 Print reply

Posts: 515
zoals hierboven ook al staat en met eigen aanvullingen:

0 je kunt achter een grotere of kleinere poelie nemen ligt aan wat je wilt: of sneller optrekken (grotere) of hogere top maar minder sneller trekken (kleinere)

0 je zou een sneller uitlaatje kunnen proberen of de uitlaat die je nu hebt even controleren of die niet helemaal dicht zit.

0 en als je echt geld wilt gaan uitgeven dan een nieuwe cilinder, uitlaat en carburateur erop zetten maar dan moet je nieuw wel aan minimaal 200 euro denken.

0 verder contact punten op het juiste moment afstellen wil ook nog wel helpen En ff alle filters schoonmaken helpt wel maar gaat ie niet echt sneller door.


Wat ben ik trouwens actief om half 8
 
Fluorescerent 19-4-2005 7:24 Print reply
Posts: 27
Bedankt voor te tips allemaal!

Maar ik heb nog ff een paar vragen. Als ik er een 13/13 carb. op zou zetten, dan moet de buitendiameter van de inlaat van de cillinder toch ook groter zijn ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs-nl-

je zou een andere clininder op kunne zette of di eene die je der nu op hebt uithonen of de spoelpoorten uitvijlen en inlaat- en uitlaatspruit stuk uitvijlen maar let op is wel presiesie werk...




Hmm waar moet ik dan overal op letten met het uitvijlen ?? want ik heb op het moment niet veel geld om een nieuwe cillinder te kopen als ik mijne zou verneuken (dan zou ik ook meteen een grotere kopen ).

Mss een domme vraag maar wat zijn spoelpoorten?

Bij het afvlakken van de cillinderkop mag toch niet te veel vanaf geloof ik? ik dacht dat een halve millimeter al teveel was of klopt dit niet?
 
crosser10040 19-4-2005 7:27 Print reply

Posts: 515
je spoelpoorten zijn die gaten zeg maar in de zijkant van de wand van je cilinder

en ik denk wat betreft die carb dat je wel gelijk hebt maar dat weet ik niet cker, maar als het wel zo is zijn er altijd verloop stukjes te krijgen
 
Hondalover19 19-4-2005 20:38 Print reply

Posts: 1255
Je inlaat kan je uitboren alleen moet je oppassen want het rond gat van je inlaat komt op een vierkant gat uit waar je kruk langs gaat dat vierkant gat mag je niet raken .
En die kop als het nog een standaard kop is mag er een 0,5mm vanaf en zitt je nog altijd veilig want ik meen dat zo'n standaard kop squish heeft van 1,5mm ik dacht iets meer zelfs en je mag gaan tot 0,65mm min. Beter 0.70 om het veilig te spelen
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
mulder 19-4-2005 20:41 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gijs-nl-

er zijn verschillende mogelijk heden om op twe voren ligt er aleen aan hoevel geld jee der ana uit wil geven..
als je nu een sproeier 60 der in doet heeft het niet zoveel nu je cilinder krijgt dan een te veelheid aan benzine wadoor je hem verzuipt en het redement is hoger.. je zou een andere clininder op kunne zette of di eene die je der nu op hebt uithonen of de spoelpoorten uitvijlen en inlaat- en uitlaatspruit stuk uitvijlen maar let op is wel presiesie werk...
als je dat gedaan hebt zou je wel een andere uitlaat + caberateur der op kunnen zette en ene kleinere polie 8er loopt ie nog harde

suc6 er mee


Volgens mij kan je het beter anders om doen, ciao met 13/13 en pouli haalt de 45 wel en hoef je niet meteen te vijlen, hij is nog geen ervaren tuner lijkt mij.
 
Fluorescerent 20-4-2005 21:03 Print reply
Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amulder12

[...]


Volgens mij kan je het beter anders om doen, ciao met 13/13 en pouli haalt de 45 wel en hoef je niet meteen te vijlen, hij is nog geen ervaren tuner lijkt mij.


Nee ik ben ook nog niet echt ervaren, maarja alles heeft een begin he, als je maar weet waar je mee bezig bent

Maar ik wacht zowieso nog ff met het uitvijlen..

Ik denk wel dat ik het snap voor zover, in ieder geval bedankt voor alle tips!
 
m_a_r_c_o 20-4-2005 21:23 Print reply

Posts: 6443
misschien dat als je hem zo maakt dat hij wat harder gaat klik hier

edit: http vergeten

Dit bericht is ge-edit door m_a_r_c_o op 20-4-2005 21:24
 
Seat Leon 20vt

Dit topic is 7738 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved