Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Autoversterker

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1267 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #28127 - Autoversterker
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuperMotard 17-4-2005 10:57 Print topicpost
Posts: 392
Ik ben een audio installatie aan het inbouwen, maar het eerste probleem heb ik al met de voeding van de versterker.Die gaat dus niet aan, ik heb wel een remote maar waar ik die ook op aansluit bij de radio ( terwijl die aanstaat ) gaat de versterker ook niet aan ofzo. Dus ik snap echt niet hoe die versterker aan zou moeten gaan.
 
Cagiva 600cc Supermotard

mt80 17-4-2005 11:28 Print reply

Posts: 2071
Wat voor versterker heb je? Verder alle kabeltjes enzo wel goed aangesloten?
 
Scarface 17-4-2005 11:40 Print reply

Posts: 6023
misschien moet je eens en relais tussen de remote kabel zetten, dit wil nsoms wel eens helpen
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
dthedjuh 17-4-2005 12:00 Print reply

Posts: 693
heb je fatsoenlijke accu ertusse hange

die onstekingen willen geven zowieso altijd piekspanningen, das nooit mooie gelijkspanning

 
Suzuki TSX!!!
-Tom- 17-4-2005 12:04 Print reply

Posts: 4151
http://forum.showyoursound.nl

Zorg eerst dat je je remote kabeltje goed hebt aangesloten, kijk of je spanning hebt. Dan zou die het in principe moeten doen. Anders check je zekering ofzo (bij je accu, en die in je versterker zit).
 
FTS Member
SuperMotard 17-4-2005 22:25 Print reply
Posts: 392
Nou probleem opgelost overigens want de versterker was gewoon niet goed, ipv van versterker verzachten hij alleen maar en kon ik maar 1 van de 4 uitgangen gebruiken :s omdat hij de rest niet pakte.
Beetje raar ding, van de week ff terug brengen.

heb nu ff een versterker van climax 500 watt 2 kanaals op een sub van 800 dubbelspoels in een gesloten kist, 4 speakers die ik voor mid/hoge tonen gebruik gewoon op de radio aangesloten.

Moet zeggen, kben op veel sound en vision shows geweest en dit klinkt ckr super goed en hard, super volle bass en mooi helder geluid uit de voor-boxen.

Kga donderdag meer spullen halen, waaronder nog 2 zware versterkers 1000 watt, die worden op 2 subs aangeloten van 800 watt dubbelspoels. Nog 2 condersators, elke sub versterker eigen condensator.


Voor de rest nog een leuke zware 4 kanaals versterker voor de mid/hoge tonen.
Alles in bouwen in een passat station, alles wss in MDF en dan bedoel ik niet in losse kisten maar compleet de achterbak vol.het enigste probleem is het reserve wiel. Want als ik alles inbouw dan kan ik niet meer bij het luikje van het reserve wiel.


BTW alles word aangesloten op een soundstream dvd setje met een 1,5 cm dik schermpje van 9 inch.
 
Cagiva 600cc Supermotard
70malossi 18-4-2005 20:16 Print reply
Posts: 4176
goed bezig herman.

FOTOOS.

maaruh die vermogens zijn max watts,dat zegt dus helemaal dick.
je kan beter de rms waardes erbij zetten.

reserve wiel heeft bijna geen een ice auto.
gewoon zon spuitbus meenemen.
heb ik 3 jaar tijd dat ik mn kofferbak helemaal vol heb zitten nog nooit nodig gehad.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Hans F 18-4-2005 21:11 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
heb ik 3 jaar tijd dat ik mn kofferbak helemaal vol heb zitten nog nooit nodig gehad.


waarom heb je dan geen smart gekocht





 
Speakerfreak 18-4-2005 21:14 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperMotard

Nou probleem opgelost overigens want de versterker was gewoon niet goed, ipv van versterker verzachten hij alleen maar en kon ik maar 1 van de 4 uitgangen gebruiken :s omdat hij de rest niet pakte.
Beetje raar ding, van de week ff terug brengen.

heb nu ff een versterker van climax 500 watt 2 kanaals op een sub van 800 dubbelspoels in een gesloten kist, 4 speakers die ik voor mid/hoge tonen gebruik gewoon op de radio aangesloten.

Moet zeggen, kben op veel sound en vision shows geweest en dit klinkt ckr super goed en hard, super volle bass en mooi helder geluid uit de voor-boxen.

Kga donderdag meer spullen halen, waaronder nog 2 zware versterkers 1000 watt, die worden op 2 subs aangeloten van 800 watt dubbelspoels. Nog 2 condersators, elke sub versterker eigen condensator.


Voor de rest nog een leuke zware 4 kanaals versterker voor de mid/hoge tonen.
Alles in bouwen in een passat station, alles wss in MDF en dan bedoel ik niet in losse kisten maar compleet de achterbak vol.het enigste probleem is het reserve wiel. Want als ik alles inbouw dan kan ik niet meer bij het luikje van het reserve wiel.


BTW alles word aangesloten op een soundstream dvd setje met een 1,5 cm dik schermpje van 9 inch.


wel op de juiste manier aangesloten veel versterkers zijn ook te bruggen enz. waardoor je bijv. maar 1 van de 4 kanalen gebruikt
 
Vieze naaiers hier
70malossi 18-4-2005 22:28 Print reply
Posts: 4176
zeldzaam dat je 4 kanalen tegelijk brugt.
bij een 4 kanaals kun je meestal wel t 3e en 4e kanaal bruggen,en t 1e en 2e soms ook.
mara niet allemaal tegelijk.
bij elke brug halveert de impedantie.
dus brug je alle kanalen en sluit je m aan op een 4 ohms sub,moet ie al 1 ohm stabiel zijn.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Speakerfreak 18-4-2005 22:33 Print reply

Posts: 4941
ach, zijn aantal amps voor waggiej die tot 1 ohm stabiel zijn, weet ook niet hoe t zit maar wie weet maar is t dus niet
 
Vieze naaiers hier
70malossi 18-4-2005 23:06 Print reply
Posts: 4176
meeste die 1 ohm stabiel zijn zijn sub amps,die hebben sowieso maar 1 of 2 kanalen.
monoblocken zijn vaak 1 of 0,5 ohm stabiel.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
SuperMotard 19-4-2005 9:03 Print reply
Posts: 392
je kan alles wel lkkr gaan zitten bruggen maar des te lager de impedantie bij de versterker des te hoger de de warmte, dus het houd ook een keer op en fikt de zooi door.

De Sub brug ik wel op een 4 kanaal maar boxen zou ik zelf niet doen
@ 70malossi : ik weet dat het idd max output is, rms ligt geloof ik op de 1200 hoop ik, maarja we zien wel hoe het loopt

Donderdag spul inkopen dus dan ff kijken hoe ik het ga doen met de 2de accu.

Moet ook ff zekering houders hebben die tot 50 kwadraat kabels zijn, want ik trek 1 kabel van voor tot achter naar de accu en die maak ik 50 kwa.

En vanaf de achterste accu koppel ik het weer door naar een 1-4 zekerings houder, dus de kabel moet goed dik zijn, maar waar kan ik dat vinden ?
 
Cagiva 600cc Supermotard
70malossi 19-4-2005 10:29 Print reply
Posts: 4176
dus je hebt voor en achter een accu,right?
kabel hoeft maar 25 kwa te zijn.
wil je echt zekerheid dan 35.
ik heb voor en achter een optima gelaccu,en heb ook al 3 jaar 25kwa. gaat perfect.
ik draai wel 1400 echte rms watts.
en dan hebben we het over 145 dB

van groundzero ect heb je waferzekering met een volt display. verry bling bling.
maar de gemiddelde wafer gaat altijd tot 25 en vaak ook tot 35kwa.

de reden dat de kabel niet zo dik hoeft is omdat de spanning gehalveert wordt,dus over 2 accus verdeeld.

ik zou wel achter de voorste en voor de achterste accu een zekering plaatsen.
en daarna hooguit voor de elco's.
de amps zijn zelf afgezekerd en de afstand amps/achterste accu's is minimaal.

de elco's wel zo dicht mogelijk bij de amps plaatsen.

doordat de impedantie verlaagd worden ze idd heet.
daarom moet je ook een amp hebben die tot die impedantie stabiel is.
een andere schiet dan in de protection.
laat je je amp op 1 ohm spelen en weet je dat ie 1 ohm stabiel is maakt t geen fuk uit.

bij mij zijn ze in een dubbele bodem verwerkt,dus heb ik er een pc fan bijgezte,zodat ze de warmte kwijt kunnen.
ik speel ook op 1 ohm en nog nooit niet in de protection geweest.

de climax die ik ervoor had is een keer of 3 doorgefikt.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved