Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - invoeren honda ns1 als brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1313 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #28081 - invoeren honda ns1 als brommer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bazje 15-4-2005 16:23 Print topicpost

Posts: 174
ik had laatst een mailtje gestuurd naar het rdw omdat ik goedkoop een ns1 kon kopen en ff gevraagd of ik er op de een of andere manier hier legaal als brommer mee rond zou kunnen rijden. Dus nadat ik hem hier aan de eisen van een brommer laat voldoen en ik kreeg deze mail:
--------------------------------------------
In uw e-mail van 10 april heeft u aangegeven een 74 cc motorfiets in Duitsland
te willen kopen. U vraagt of u deze eerst moet invoeren.

Bromfietsen moeten onder andere zijn voorzien van een in Nederland geldig
goedkeurmerk. Dat kan zijn ingeslagen op een zogenaamd vast voertuigdeel, zoals
balhoofd of op een eventueel gemonteerde constructieplaat.

Vanwege de grote onderlinge verschillen in nationale regelgeving binnen de EG,
t.a.v. bromfietsen (bv. grotere toegestane snelheid, hoger toegestane
geluidsniveau, etc.), heeft het ministerie bepaald dat indien dergelijke
voertuigen uit een ander EG-land in Nederland worden geïmporteerd, deze alleen
worden toegelaten wanneer zij voorzien zijn van een E-typegoedkeuring. Meestal
is dit datum 1e toelating van na 17 juli 1999. Voor verdere toepassingen zie
EG-richtlijnen 92/61, art. 1.

Wanneer de bromfiets, brommobiel cq bromauto niet van een E-typegoedkeuring is
voorzien dan moet deze eerst worden onderworpen aan een keuring om vast te
stellen of deze voldoen aan de permanente eisen. Men dient rekening te houden
met meerdere Richtlijnen en daar wordt ook op getest.
Kosten bedragen ongeveer ……. € 16.000,-

Mocht u meer willen weten over de eisen, dan verwijzen naar Hoofdstuk 3,
afdeling 6 van het Voertuigreglement.

Te verkrijgen bij Staatsdrukkerij, Vermande of Openbare Bibliotheek.

Een Europese typegoedkeuring kan alleen door de fabrikant van het voertuig
worden aangevraagd en verkregen.

In uw geval is het voertuig geregistreerd als motorfiets en zal dus niet terug
kunnen naar bromfiets.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
--------------------------------------------

Hoe kan het dan dat mensen hier legaal op een ns1 met brommerplaat rijden
en hoe komen ze op 16.000 euro???
is er dan geen enkele mogelijkheid voor mij om legaal dat ding te berijden...
 

Bullet 15-4-2005 16:33 Print reply

Posts: 12150
meeste verzekeringen doen niet zo moeilijk als je ze een ns1 frame opgeeft, want dan krijg je ook gewoon een verzekeringsplaatje.

je bent dan infeite gewoon niet verzekerd
 
**My BungHole Will Speak Now**
L2R-R2L 15-4-2005 16:37 Print reply

Posts: 1553
me broer reed vroeger rond op z'n c50 met c90 frame uit engeland nooit problemen ermee gehad...
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Blukaap2 15-4-2005 16:39 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

meeste verzekeringen doen niet zo moeilijk als je ze een ns1 frame opgeeft, want dan krijg je ook gewoon een verzekeringsplaatje.

je bent dan infeite gewoon niet verzekerd


Dat is de manier idd .
 
Stoere brommers
-Tom- 15-4-2005 16:57 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

meeste verzekeringen doen niet zo moeilijk als je ze een ns1 frame opgeeft, want dan krijg je ook gewoon een verzekeringsplaatje.

je bent dan infeite gewoon niet verzekerd

Lees: Meeste verzekeringen weten niet wat een NS1 is, in principe kan je ook een 250cc crosser verzekeren, als je zegt dat 't een Honda MTX is... Je bent gewoon niet verzekerd, simpol.
 
FTS Member
MT70-nolimit 15-4-2005 17:00 Print reply

Posts: 4322
Huh maar ik heb een MT5 in de verzekering, met MT5 frame e.d. maar met 80ccblok eronder, ben ik dan ook niet verzekerd?
 
gaat lang goed
mallemeeuw 15-4-2005 17:01 Print reply

Posts: 4088
idd kunt gewoon verzekeren. alleen de verzekering teld eigelijk niet.
mss ken je moeilijk doen door nsr balhoofd der in te lassen enz. maar das teveel werk vin ik
 
!!!! Lambal United !!!!
-Tom- 15-4-2005 17:01 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Huh maar ik heb een MT5 in de verzekering, met MT5 frame e.d. maar met 80ccblok eronder, ben ik dan ook niet verzekerd?

Idd
 
FTS Member
Palava 15-4-2005 17:01 Print reply

Posts: 2866
ja,wel maar bij een opgevoerde brommer moet je het uitgekeerde bedrag terug betalen aan de verzekernig ...

dus eigenlijk niet nee
 
-Tom- 15-4-2005 17:08 Print reply

Posts: 4151
Je bent gewoon niet verzekerd, je hebt alleen een plaatje.
 
FTS Member
Ed Honda CB50J 15-4-2005 17:30 Print reply

Posts: 4190
idd, zodra je bij de verzekering zegt : Ik wil een NS1 verzekeren... doen ze niet moeilijk, jij krijgt je plaatje van ons, jij geeft je geld aan hun..

Maar zodra je een ongeluk hebt, weten ze van niks en zeggen ze : Ja je brommer is illegaal in NL dus je krijgt niks...

Dus, waarom zou de verzekering weigeren ?
Geld krijgen ze toch wel... en jij hebt niks te zeggen als je een ongeluk krijgt, jouw brommer is/was illegaal dus jij bent fout, dat is niet de zaak van de verzekering..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
theo-2cv 15-4-2005 17:36 Print reply

Posts: 1028
is een cb50j ook illegaal in neder land of mag je hiier legaal op rijden??

 
-Tom- 15-4-2005 17:40 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theo-2cv

is een cb50j ook illegaal in neder land of mag je hiier legaal op rijden??


Ook illegaal, ook niet goedgekeurd en nooit ingevoerd.
 
FTS Member
theo-2cv 15-4-2005 17:42 Print reply

Posts: 1028
o kut is dat want die dingen zijn ruig en zijn mooi met goed geluid en niet duur maar ja dat is klote dan want die wou ik graag 1

 
Pertijn 16-4-2005 11:39 Print reply
Posts: 846
Tis een kwestie van geluk denk ik. Het framenummer van mn NsR kende ze niet eens bij Honda NL. Toen ik schade had door toedoen van een ander heb ik gewoon geld gekregen terwijl niets erop wees dat ie niet opgevoerd was.

Of het nou werkelijk een groter risico is om met een snelle NS1 te rijden dan met een NsR vraag ik me echt af hoor
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Ed Honda CB50J 16-4-2005 12:41 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theo-2cv

is een cb50j ook illegaal in neder land of mag je hiier legaal op rijden??



Met kenteken worden ze legaal naar mijn weten..
Rijden ten slotte ook maar 45km/u...

Ik snap gewoon niet waarom ze de CB/CY/XL niet gewoon legaal hebben gemaakt, ze rijden maar 45 en opvoeren is moeilijk/duur...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 8954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved