Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #28065 - Vermogen MT8
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 3083 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Lykantroop |
14-4-2005 23:50 |
 Posts: 4754 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
wat voor rollenbank?
die van de politie?
daar moet je niet naar kijken, klopt voor geen meter, en zodra je harder dan 80 kan gaat die wijzer naar de 2kw. en angezien een mt8 wel over de 80 gaat heb je zeker 2kw. ook al zouden ze wel kloppen, je hebt dus echt wel meer dan 2 kw met ene mt8.
als je wordt aangehouden ben je toch al de lul met een mt8 .
gast met scooter hier rijd op zijn teller 90 ofzo en op die van mij 80, maar hij had toch maar 1 kw, best relaxt
|
|
|
|
superior mt7 |
15-4-2005 0:21 |
 Posts: 2675 |
ja het kan echt verschillen
|
|
V8 |
|
MT70-nolimit |
15-4-2005 7:57 |
 Posts: 4322 |
Jah gvd wie moet ik nou geloven, ist nou 2kW wat 80cc trekt of 5kW want das wel ff een verschil.
|
|
gaat lang goed |
|
headstuckinass |
15-4-2005 17:27 |
 Posts: 64 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Jah gvd wie moet ik nou geloven, ist nou 2kW wat 80cc trekt of 5kW want das wel ff een verschil.
Ik rij ook mt8, volledig orgineel met luhao
uitlaat (18mm carb), mijne loopt 80km, egt absolute max...
(hoe hard gaat die van jou dan?)
En trouwes asje orgi rijdt, is die cilinder waarschijnlijk al lekker uitgesleten waardoor hij ook weer veel vermoge verliest, das in ieder geval bij die van mij zo (heeft 20000km gereje met deze orgi setup..)
|
|
You |
|
mt80 |
15-4-2005 17:29 |
 Posts: 2071 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]
gast met scooter hier rijd op zijn teller 90 ofzo en op die van mij 80, maar hij had toch maar 1 kw, best relaxt
je moet scooters natuurlijk niet met mt8's gaan vergelijken he
|
|
|
|
Daniel_84 |
15-4-2005 18:03 |
 Posts: 1127 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Jah gvd wie moet ik nou geloven, ist nou 2kW wat 80cc trekt of 5kW want das wel ff een verschil.
Als 5 KW opgegeven staat zal jouw mt8 5 kw hebben ongeveer, die 2 kw van politie is eigenlijk alleen maar een schaalverdeling die niets met echte KWs te maken heeft.
|
|
|
|
Lykantroop |
15-4-2005 18:07 |
|
MTX-speed |
15-4-2005 18:45 |
 Posts: 1229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Volgens de folders heeft een mt8 5kw.
Inderdaad is het vermogen van een MT8 5kW.
"Gelukkig" meet de rollerbank van de Rechterhand van de Wet de omtreksnelheid van het achterwiel. De heren Politie, rekenen dit (krom genoeg) om naar kW. En er is inderdaad gemiddeld 2kW voor nodig om 80km/h te kunnen rijden.
Maar nu begrijpen de meeste het niet meer, en terecht.
Zoals we allemaal weten heb je een bepaalde powerband in je brommer zitten, wat wil zeggen dat je vermogen niet constant is. Zo heb je op laag toerental weinig vermogen, dan ongeveer rond de 6000-7000 toeren (in dit geval) het maximum vermogen ter beschikking. Op dit toerental heeft je MT8 dus zijn maximaal vermogen (5kW).
Dan opeens wanneer je 80 rijdt gebeurt er iets raars; je brommer gaat niet meer harder en blijft bijvoorbeeld op een toerental van 8000 toeren hangen.
Op dit toerental is je powerband dermate afgenomen zodat er je nog maar 2kW ter beschikking hebt.
Kortom: Een MT8 heeft een maximaal vermogen van 5kW en waarvan er op topsnelheid maar 2kW's van worden benut.
Conclusie: De rollerband zal maar 2kW aangeven.
Dit kun je veranderen door je voortandwiel vervangen door een kleinere. Zo stijgt je toerental op topsnelheid, zakt je topsnelheid --> meer toeren resulteerd in dat je verder boven je powerband uitkomt --> minder vermogen ter beschikking --> rollerbank geeft minder aan!
Zo zie je maar hoe krom onze vrienden van de wet bezig zijn, alhoewel dit niks verbaast. Samir A. wordt toch ook gewoon vrijgesproken.........
|
|
|
|
MT70-nolimit |
17-4-2005 12:05 |
 Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: headstuckinass
[...]
Ik rij ook mt8, volledig orgineel met luhao
uitlaat (18mm carb), mijne loopt 80km, egt absolute max...
(hoe hard gaat die van jou dan?)
En trouwes asje orgi rijdt, is die cilinder waarschijnlijk al lekker uitgesleten waardoor hij ook weer veel vermoge verliest, das in ieder geval bij die van mij zo (heeft 20000km gereje met deze orgi setup..)
oow ik heb de mijne nog niet geklokt, ben wel aan niewe zuigerveren toe, setup ori 80 luhao 18mm en 16-42 ik zal em van de week eens klokken met digi autoteller
p.s. ik ga trouwens naar 100 of 110cc op zoek
Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 17-4-2005 12:11
|
|
gaat lang goed |
|
bart de scootergek |
17-4-2005 12:13 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]
gast met scooter hier rijd op zijn teller 90 ofzo en op die van mij 80, maar hij had toch maar 1 kw, best relaxt
daar heb je het al, je zegt 90 op teller, niet te veel van geloven  . en als het een patser ofzo is zal die zijn snelheid naar boven afronden, dus dan moet je naar zo'n 75 kijken.
komt nog niet overeen met 1 kw maar iig al dichter in de buurt.
niks van aan trekken van politie rollerbanken, kloppen toch niks van.
|
|
Honda RC-33 |
|
AOF |
17-4-2005 12:19 |
 Posts: 1477 |
topsnelheid maar 2kW's van worden benut.
Conclusie: De rollerband zal maar 2kW aangeven.
Dit kun je veranderen door je voortandwiel vervangen door een kleinere. Zo stijgt je toerental op topsnelheid, zakt je topsnelheid --> meer toeren resulteerd in dat je verder boven je powerband uitkomt --> minder vermogen ter beschikking --> rollerbank geeft minder aan!
Zo zie je maar hoe krom onze vrienden van de wet bezig zijn, alhoewel dit niks verbaast. Samir A. wordt toch ook gewoon vrijgesproken.........
daar klopt dus echt geen ene ruk van he
rollerbank van politie geef gewoon steeds meet kw aan ookal rijd je 80 op de rollerbank met 5 kw of 80 met 2 kw je zal toch rond de 1.8 -2.0 zitten
dat is gewoon de omtrek van de rolllen op een snelheis meter met een plaatje van een kw meter erop
ps: ik had 1.8 met mijn vespa ciao op de rollerbank en ik denk niet dat dat ding echt net zoveel pk heeft als die hondatjes van jullie die dat ook krijgen op de rollerbank
Dit bericht is ge-edit door lars1988 op 17-4-2005 12:21
|
|
|
|
MT70-nolimit |
17-4-2005 12:24 |
 Posts: 4322 |
Trouwens ik wil een 80 cilinder laten tunen, dat schijnt te helpen bij die ori rommel omdat de timing niet alles is. Mij werd aangeraden om meteen uit te laten honen en een overmaat erin. Nou die overmaats zijn in NL alleen nog in imi te krijgen, heb ik dan niet een probleem als ik met 10 of 11000 toeren wil rijden?
|
|
gaat lang goed |
|
headstuckinass |
17-4-2005 12:53 |
 Posts: 64 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
oow ik heb de mijne nog niet geklokt, ben wel aan niewe zuigerveren toe, setup ori 80 luhao 18mm en 16-42 ik zal em van de week eens klokken met digi autoteller
p.s. ik ga trouwens naar 100 of 110cc op zoek
Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 17-4-2005 12:11
80km/u (egte kilometers) met 16-47 gaatie van mij vr de rest hetzelfde as die van jou, laat maarus hore hoe snel de jouwe gaat
|
|
You |
|
mcdronkz |
17-4-2005 13:03 |
 Posts: 32777 |
met wind mee deed ik een keer 96km/h op digi teller, zal iets van 90 echte km's geweest zijn, was gewoon met ori setup, naja alleen proma dempertje
|
|
|
|
MT70-nolimit |
17-4-2005 13:05 |
 Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
met wind mee deed ik een keer 96km/h op digi teller, zal iets van 90 echte km's geweest zijn, was gewoon met ori setup, naja alleen proma dempertje
jah dat zal met dat luhao kreng van mij wel niet lukken. Is 100cc imi een goed alternatief? Ik wil 100 als top hebben.
|
|
gaat lang goed |
|
Dit topic is 3083 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|