hallow,
omdat men brommer het niet echt schitterend doet ben ik aan het overwegen voor een grotere carbu... wat zijn de voordelen, wat verandert er met een grotere carbu en welk zou ik nemen voor een cilinder met diamter 44,5 ? grtz mattias
nou niet 'iets' meer trek kracht hoor, k had eerst 12 mm op mn tsx trok wel aardig, k heb nu een 16 en dat verschil merk je echt zo duidelijk, is wel meer dan ietsje verschil en in het verbruik merk ik er nog niet overdreven veel van
ik zou een 16-18-20mm carb nemen.. wat er verandert: hoger verbruik, iets meer trekkracht, waarschijnlijk iets hogere top
hoe jij het bschrijft lijkt het me niet aantrekkelijk. want jij zegt dat je een hoger verbruik hebt, en maar klein beetje meer top en klein beetje meer trekkracht. dan kan je net zo goed ori carb rijden toch .
over het algemeen neemt de trekkracht aardig toe, top blijft redelijk gelijk tot een kleine toename en het benzineverbruik neemt wel wat toe.
ik voel het verschil in trekkracht goed tussen een 19mm en een 21mm, terwijl hij minder is gaan verbruiken .
ik ging van 12 naar 15mm en mijn verbruik is bijna verdubbeld.. van 1:45 naar 1:25
ik zou voor 18mm gaan als ik jou was..
En ik zou achter 4 of 5 tandjes kleiner gaan..
Dan rijdt je brommer 1 harder. 2 zuiniger... 3 verzijn zelf maar wat
Je merkt het verschil vooral goed als jou brommer problemen heeft om op toeren te komen.Anders win je ook wel wat trekkracht hoor,maar ik zou hem dan zowiezo iets zwaarder vertanden