Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur verschil

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28043 - carburateur verschil
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mattiasss 14-4-2005 16:57 Print topicpost

Posts: 211
hallow,
omdat men brommer het niet echt schitterend doet ben ik aan het overwegen voor een grotere carbu... wat zijn de voordelen, wat verandert er met een grotere carbu en welk zou ik nemen voor een cilinder met diamter 44,5 ? grtz mattias
 
honda's are nice

mt80 14-4-2005 17:31 Print reply

Posts: 2071
ik zou een 16-18-20mm carb nemen.. wat er verandert: hoger verbruik, iets meer trekkracht, waarschijnlijk iets hogere top
 
Lykantroop 14-4-2005 17:33 Print reply

Posts: 4754
nou niet 'iets' meer trek kracht hoor, k had eerst 12 mm op mn tsx trok wel aardig, k heb nu een 16 en dat verschil merk je echt zo duidelijk, is wel meer dan ietsje verschil en in het verbruik merk ik er nog niet overdreven veel van
 
bart de scootergek 14-4-2005 17:34 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

ik zou een 16-18-20mm carb nemen.. wat er verandert: hoger verbruik, iets meer trekkracht, waarschijnlijk iets hogere top


hoe jij het bschrijft lijkt het me niet aantrekkelijk. want jij zegt dat je een hoger verbruik hebt, en maar klein beetje meer top en klein beetje meer trekkracht. dan kan je net zo goed ori carb rijden toch .

over het algemeen neemt de trekkracht aardig toe, top blijft redelijk gelijk tot een kleine toename en het benzineverbruik neemt wel wat toe.

ik voel het verschil in trekkracht goed tussen een 19mm en een 21mm, terwijl hij minder is gaan verbruiken .
 
Honda RC-33
Shaggy_Marv 14-4-2005 17:35 Print reply

Posts: 1891
ik ging van 12 naar 15mm en mijn verbruik is bijna verdubbeld.. van 1:45 naar 1:25
ik zou voor 18mm gaan als ik jou was..
En ik zou achter 4 of 5 tandjes kleiner gaan..
Dan rijdt je brommer 1 harder. 2 zuiniger... 3 verzijn zelf maar wat
 
Oldtimers Live Longer
lamahoofd 14-4-2005 17:36 Print reply

Posts: 3432
Je merkt het verschil vooral goed als jou brommer problemen heeft om op toeren te komen.Anders win je ook wel wat trekkracht hoor,maar ik zou hem dan zowiezo iets zwaarder vertanden
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
stivoman 14-4-2005 17:38 Print reply

Posts: 5353
en wel een keihin neme as ze die hebbe voor je brommer
 
4 rings rule them all
bart de scootergek 14-4-2005 17:39 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stivoman

en wel een keihin neme as ze die hebbe voor je brommer


als je profiel kijkt zie je dat hij een ho nda mt heeft.

dus dan zou ik er een 18 keihin onder gooien .
 
Honda RC-33
lamahoofd 14-4-2005 17:40 Print reply

Posts: 3432
ja 18 keihin is echt wel 1 van de beste carbs voor honda
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Shaggy_Marv 14-4-2005 17:40 Print reply

Posts: 1891
wat is er zo boeiend aan keihin dan?
 
Oldtimers Live Longer
bart de scootergek 14-4-2005 17:41 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv

wat is er zo boeiend aan keihin dan?


kwaliteit?

als ze niet lekken en scheuren dan .
 
Honda RC-33
Skeez 14-4-2005 17:41 Print reply

Posts: 1339
en dan heb je nog vlakschuif en rondschuif
 
Shaggy_Marv 14-4-2005 17:42 Print reply

Posts: 1891
kwaliteit vind ik echt gelul..
18 mm is 18mm.... en wat slijt er nou aan zo'n ding.. helemaal niks
 
Oldtimers Live Longer
Shaggy_Marv 14-4-2005 17:42 Print reply

Posts: 1891
ja.. dat vlakschuif en rondschuif.. what the hell betekend dat?
?

 
Oldtimers Live Longer
lamahoofd 14-4-2005 17:43 Print reply

Posts: 3432
vlak schuif is met soort van klep die omhoog en omlaag gaat.Rond schuif is zon ronde bus die op een neer gaat(simpel uitgelegd)
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Shaggy_Marv 14-4-2005 17:43 Print reply

Posts: 1891
dan heb ik 2 rondschuiven liggen
 
Oldtimers Live Longer

Dit topic is 3081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved