Ik heb een honda mb'tje die al een zeer lange tijd niet optimaal presteerd.
Eerst had ik een redelijk gaar blok (gare lagers) + uber gare polini, 20-mikuni en homoetje. Hij had geen kont vermogen en was amper af te stellen.
homoetje vanwege geluid toen vervangen door std snel, maar maakte geen ruk uit.
Vervolgens nieuw gekocht:
70 imi (uitlaatpoort iets bijgewerkt)
nieuwe spruitstukje voor mikuni
Nieuwe pakkingen etc.
Alles gemonteerd --> Hetzelfde probleem.
Maargoed, aangezien ik als profielwerkstuk (N&T, vwo) een uitlaatje op maat had gemaakt toch maar met het ding op de testbank (met opmaat uitlaat)
Had met std uitlaat maar iets van 3,6 pk, met opmaat iets van 4.7pk :S
Volgas viel hij al hele tijd uit (en dit was al de meest optimale afstelling, heb alle mogelijke sproeiers, gasnaaldinstellingen, gasnaalden etcetc gehad)...
Ik verwachtte dat de linkerkrukaskeering was lekgeslagen door de gare lagers, dus toch maar besloten blokje te reviseren.
Carters waren een beetje uitgesleten, en had geen zin om met locktide aan de slag te gaan, dus maar ander gereviseerd blokje gehaald (goedkoper).
Blok heeft nu 0.0 speling en draait perfect.
Alles gemonteerd (zit ook 6-bakje in), alleen de onsteking overgezet.
Weer gaan testen met std snel + opmaat uitlaat --> Hij is nu redelijk af te stellen.
Valt niet meer uit met volgas, trekt alleen niet echt door.
Hij heeft echter nog steeds GEEN KONT vermogen.
Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is gare onsteking/cdi/bobine..
Bougietje al vervangen (20X ofso
)
Heeft wel vrij zwakke vonk.
Iemand ander ideetje?
Afstelling lijkt me nu redelijk, bougie koffiebruin, loopt statinair etc.
Heeft wel redelijke dip voor powerband, maar die wordt erger met grotere sproeier, en erger met kleinere sproeier :/
Cilinder is niet dood getuned, uitlaatpoort is maar 1mm naar boven gehaald.. blowdown van 28,7 geloof ik nu)
Cilinderkop is afgedraait op 44.75mm...
Cilinder + zuiger zien er als nieuw uit.
Vraag maar als je iets niet duidelijk vind
Edit: De opmaat was overigens te hoogtoerig voor cilinder bleek later (had hem op 8000 tot 10500 berekend)
Daarom nog ff gekeken of uitlaat poort veel verschil zou maken...omdat ik voorzichtig was maar 1mm eraf gehaald (wel berekend)
Uitlaat heeft vrij korte powerband, daarom rijdt ik met opmaat met tvw 11/45..met std snel 135/45 (meer trekt hij gewoon niet :()
Top is maximaal 65 met opmaat (komt in zijn 4 niet meer in powerband), 70 met std snel (trekt het tot zijn 5 op tvw 13/45
)
Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 10:46