Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - te weinig vermogen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28031 - te weinig vermogen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jan van Elderen 14-4-2005 10:43 Print topicpost

Posts: 555
Ik heb een honda mb'tje die al een zeer lange tijd niet optimaal presteerd.

Eerst had ik een redelijk gaar blok (gare lagers) + uber gare polini, 20-mikuni en homoetje. Hij had geen kont vermogen en was amper af te stellen.

homoetje vanwege geluid toen vervangen door std snel, maar maakte geen ruk uit.

Vervolgens nieuw gekocht:
70 imi (uitlaatpoort iets bijgewerkt)
nieuwe spruitstukje voor mikuni
Nieuwe pakkingen etc.

Alles gemonteerd --> Hetzelfde probleem.

Maargoed, aangezien ik als profielwerkstuk (N&T, vwo) een uitlaatje op maat had gemaakt toch maar met het ding op de testbank (met opmaat uitlaat)

Had met std uitlaat maar iets van 3,6 pk, met opmaat iets van 4.7pk :S

Volgas viel hij al hele tijd uit (en dit was al de meest optimale afstelling, heb alle mogelijke sproeiers, gasnaaldinstellingen, gasnaalden etcetc gehad)...

Ik verwachtte dat de linkerkrukaskeering was lekgeslagen door de gare lagers, dus toch maar besloten blokje te reviseren.

Carters waren een beetje uitgesleten, en had geen zin om met locktide aan de slag te gaan, dus maar ander gereviseerd blokje gehaald (goedkoper).
Blok heeft nu 0.0 speling en draait perfect.

Alles gemonteerd (zit ook 6-bakje in), alleen de onsteking overgezet.

Weer gaan testen met std snel + opmaat uitlaat --> Hij is nu redelijk af te stellen.
Valt niet meer uit met volgas, trekt alleen niet echt door.

Hij heeft echter nog steeds GEEN KONT vermogen.

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is gare onsteking/cdi/bobine..

Bougietje al vervangen (20X ofso )

Heeft wel vrij zwakke vonk.

Iemand ander ideetje?

Afstelling lijkt me nu redelijk, bougie koffiebruin, loopt statinair etc.

Heeft wel redelijke dip voor powerband, maar die wordt erger met grotere sproeier, en erger met kleinere sproeier :/

Cilinder is niet dood getuned, uitlaatpoort is maar 1mm naar boven gehaald.. blowdown van 28,7 geloof ik nu)
Cilinderkop is afgedraait op 44.75mm...

Cilinder + zuiger zien er als nieuw uit.

Vraag maar als je iets niet duidelijk vind

Edit: De opmaat was overigens te hoogtoerig voor cilinder bleek later (had hem op 8000 tot 10500 berekend)

Daarom nog ff gekeken of uitlaat poort veel verschil zou maken...omdat ik voorzichtig was maar 1mm eraf gehaald (wel berekend)

Uitlaat heeft vrij korte powerband, daarom rijdt ik met opmaat met tvw 11/45..met std snel 135/45 (meer trekt hij gewoon niet :()

Top is maximaal 65 met opmaat (komt in zijn 4 niet meer in powerband), 70 met std snel (trekt het tot zijn 5 op tvw 13/45 )


Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 10:46
 
*blurk*

bart de scootergek 14-4-2005 10:49 Print reply

Posts: 8916
datgene wat je zelf bedenkt, heb je dat al geprobeert? je zegt zelf dat hij een vrij zwakke vonk heeft en dit is iets wat je nog niet vervangen hebt.

ontsteking kun je zo wel even lenen.

want 4,7 pk is wel bar weinig hoor.
 
Honda RC-33
Lykantroop 14-4-2005 11:49 Print reply

Posts: 4754
inderdaad, andere ontsteking proberen
 
Pro-Racer 14-4-2005 12:07 Print reply

Posts: 421
hoeveel pk heeft een compleet standaard er origineel brommertje??..
 
Jan van Elderen 14-4-2005 12:40 Print reply

Posts: 555
Heb onsteking nog niet vervangen (iig vliegwiel en spoelen) omdat ik hem met mijn stomme kop met luchtschroef heb laten vastdraaien (kwam steeds los ), en nu al 2 weken geen tijd gehad om weer langs de bromboer te rijden (heb schoolexamens )

Daarnaast heb ik geen xtra onsteking

CDI + bobine kan ik ook zo vervangen, heb alleen geen xtra liggen

Iemand die in Tilburg of omstreken woont die iets te leen heeft?

Edit:
4,7 pk is trouwens gemeten op dynojet bank te kaatsheuvel...(hilltech)

Het was geloof ik 4,7 pk @ 10200 toeren iod..

Met std uitlaat 3,6 pk @ 7400 toeren oid..

Edit 2:
Grafiek van std uitlaat zag er nog redelijk mooi uit. Liep mooi op (geen dipjes) en powerband was duidelijk zichtbaar
Bij de opmaat zag je duidelijk dat hij onderin minder vermogen had, powerband startte bij 8000 maar vervolgens was het 1 grote dipjes rotzooi (pieken en dalen waar je je aan kunt snijden)...


Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 12:41

Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 12:43
 
*blurk*
brommercrazy 14-4-2005 13:50 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jan van Elderen

Heb onsteking nog niet vervangen (iig vliegwiel en spoelen) omdat ik hem met mijn stomme kop met luchtschroef heb laten vastdraaien (kwam steeds los ), en nu al 2 weken geen tijd gehad om weer langs de bromboer te rijden (heb schoolexamens )

Daarnaast heb ik geen xtra onsteking

CDI + bobine kan ik ook zo vervangen, heb alleen geen xtra liggen

Iemand die in Tilburg of omstreken woont die iets te leen heeft?

Edit:
4,7 pk is trouwens gemeten op dynojet bank te kaatsheuvel...(hilltech)

Het was geloof ik 4,7 pk @ 10200 toeren iod..

Met std uitlaat 3,6 pk @ 7400 toeren oid..

Edit 2:
Grafiek van std uitlaat zag er nog redelijk mooi uit. Liep mooi op (geen dipjes) en powerband was duidelijk zichtbaar
Bij de opmaat zag je duidelijk dat hij onderin minder vermogen had, powerband startte bij 8000 maar vervolgens was het 1 grote dipjes rotzooi (pieken en dalen waar je je aan kunt snijden)...


Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 12:41

Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 12:43


Ontsteking heb ik wel inbox maar:- )

Ruk je uitlaat en je luchtfilter er eens af. Luchtschroef 3 slagen open. Verder carburateur schoon? sproeier dicht?

 
Jan van Elderen 14-4-2005 14:35 Print reply

Posts: 555
carb is echt 100% schoon

Heb er k&n filtertje opzitten, was ik vergeten te zeggen

Sproeier zit niet dicht, = nieuw...

Waarom zou ik me uitlaat eraf moeten halen?

Heb std snel (een NIEUWE) en opmaat (ook nieuw)

Luchtschroef staat 2 slagen uit, is de standaard stand

 
*blurk*
Blukaap2 14-4-2005 17:31 Print reply

Posts: 9957
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jan van Elderen
Het was geloof ik 4,7 pk @ 10200 toeren iod..

Met std uitlaat 3,6 pk @ 7400 toeren oid..



MTX van me had 7,2PK@7000rpm uit 70cc en die was ook niet direct optimaal enzo.
Dus hier zit iets enorm mis (maar dat had je al door denk ik .
Vermogen zou met dat toerental 2x zo hoog moeten zijn als alles een beetje op orde is.

Ontsteking zou goed kunnen, misschien verkeerd vliegwiel ofzo.

Al zou ik de cilinder etc ook niet helemaal uitsluiten.
 
Stoere brommers
Jan van Elderen 14-4-2005 22:56 Print reply

Posts: 555
Hmmz, ik sluit cilinder ook niet uit...

Mja het is iig niet het eerste waar je aan denkt...want met me polini deed hij hetzelfde (die was gaar, maar reed nog wel redelijk)

En aangezien die imi nieuw is, moet hij toch wel beter kunnen als wat hij nu doet...

Trok met gare imi50 van vriend van me (half doodgetuned by me :P) nog beter op (en met zwaardere twv :/)

Ik heb dan nu weliswaar 4,7 pk, maar onder de 6000 toeren heeft hij nog geen 2 pk

Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 22:56
 
*blurk*
Hans F 14-4-2005 22:59 Print reply
Posts: 4326
er zit echt iets totaal niet goed, 4,7 zoiets levert het origineel ook.

 
Jan van Elderen 14-4-2005 23:45 Print reply

Posts: 555
OMG net de uitdraai nog eens bekeken en het was nog erger

Had 2,9 pk met std snel en 3,6 met opmaat

Maargoed, heb wss onsteking die ik kan lenen...zal wel posten als ik oplossing heb gevonden

Als iemand nog andere opmerkingen heeft: posten!

Edit: Het vreemde is dat hij niet gaar klinkt/lijkt te lopen...
Hij loopt perfect stationair, en er LIJKT niks mis..op het vermogen na :/


Dit bericht is ge-edit door Jan van Elderen op 14-4-2005 23:46
 
*blurk*
Blorn 14-4-2005 23:50 Print reply

Posts: 13825
Je bent er heel zeker van dat er nergens iets aan loopt? Remmen, wiellagers met super veel speling? Ketting heel erg uit lijn?
 
Jan van Elderen 15-4-2005 7:03 Print reply

Posts: 555
niks loopt aan, remmen zijn 100% in orde..
Nieuwe ketting + tandwielen.
 
*blurk*
wipe-out 15-4-2005 9:26 Print reply

Posts: 7672
Als je wil kan je een andere CDI en bobine van me lenen, ik woon alleen wel vlakbij Den Bosch.

En MF --> TF
 
Lykantroop 15-4-2005 9:31 Print reply

Posts: 4754
al andere ontsteking geprobeerd?
 
Jan van Elderen 15-4-2005 10:30 Print reply

Posts: 555
Kan onsteking + bobine + cdi wss lenen van brommercrazy

[off] Zo niet pm ik je wel wipe-out [/off]
 
*blurk*

Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved