Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Deri Senda 50cc en 70/80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1202 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28026 - Deri Senda 50cc en 70/80cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sjoerd_mtx-sh 13-4-2005 21:06 Print topicpost
Posts: 41
Hallo,

Ik had dus een airsal 70/80cc cilinder op m'n Derbi Senda zitten. Deze is naar de klote en nu moet ik een nieuwe cilinder kopen(duh).

Op die airsal zat de originele uitlaat, ongegrensd. Volgens mij zit de originele carburateur er nog op. Hoe hard dit ging weet ik niet precies, maar ik gok iets van 90. Het trok wel erg leuk.

Nu wil ik vanwege geld en rollerbanken en het niet verzekerd zijn met een 70, een 50cc cilinder kopen. Er stond een 50cc snel van Athena nieuw te koop voor 230 euro.

Nu vraag ik mij af hoe hard dit nou gaat. Zal er merkbaar veel verschil inzitten t.o.v. de Airsal? Opzich lijkt het me logisch van wel, maar omdat die standaard pijp en uitlaat eronder zitten weet ik het niet zeker.

Advies graag. Die 50cc kopen en evengoed 85 gaan. Of meer cc's? Of is er een betere 50cc cilinder in deze prijsklasse.

Alvast bedankt!

Niemand?

Dit bericht is ge-edit door Sjoerd_mtx-sh op 13-4-2005 23:13
 

Punk [Dave] 14-4-2005 0:01 Print reply

Posts: 7003
k weet 1 ding.. dat jen ie spoort als je een 50cc koopt van 230 euro
 
spitfire5 14-4-2005 7:28 Print reply

Posts: 503
als je met je 50cc 85 wil rijden ben je net zo hard niet verzekerd dan dat je dat met een 70cc doet ....
 
's avonds een vent 's ochtends absent
koosTSX 14-4-2005 8:27 Print reply

Posts: 705
met de org. cilinder ga je ook wel 85 met onbegrenste org. uitlaat
 
honda-mbx 14-4-2005 9:00 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spitfire5

als je met je 50cc 85 wil rijden ben je net zo hard niet verzekerd dan dat je dat met een 70cc doet ....


idd, neem dan de org. cilinder met onbegrensde uitlaat.. of begrenser.
 
ik vlam je..
Bart-DRD 14-4-2005 9:50 Print reply

Posts: 1838
originele uitlaat.... en snellere cilinder kopen

nee kan je net zo goed een 2ehands gietijzer cilindertje kopen ga je even hard mee..
 
stom stuk ei uit blik...
Killerbean 14-4-2005 9:54 Print reply

Posts: 3243
die athena heeft geloof ik een w-poort en losse binnenkop toch ?
 
RX loos
Lykantroop 14-4-2005 10:29 Print reply

Posts: 4754
gast bij mij op school heeft ook zon senda die rijd met orginele cilinder en metrakit uitlaat en nog wat kleine aanpassingen 100 en trekt heel aardig
 
ties 14-4-2005 10:30 Print reply
Posts: 1333
neem gewoon 50 airsal, is goedkoop en gaat hard genoeg, je rijdt pas 85 als je ontgrensde uitlaat zonder cathalysator heb. anders haal je dat nooit.
 
mcdronkz 14-4-2005 10:40 Print reply

Posts: 32777
athena 70 rijdt best door
 
renegade 14-4-2005 11:10 Print reply

Posts: 1064
ik wou net zeggen .. die athena is donders snel . na aanpassingen kan die zeer hoog scoren .. maar beetje jammer dat met 70 rijd en standaard uitlaat .. vind het niet zo vreemd dat hij is vast gelopen. je haalt met een snelle uitlaat ook wel 90/100 samen met een orgi cil.
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
Saknet 14-4-2005 11:23 Print reply

Posts: 10355
om het maar ff niet over de originele carb te hebben
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Speakerfreak 14-4-2005 12:25 Print reply

Posts: 4941
boeie met kleine carb ken je nog hoge top halen hoor
 
Vieze naaiers hier
Sjoerd_mtx-sh 14-4-2005 13:18 Print reply
Posts: 41
Ok, ik zal het even beter uitleggen.

Ik moet dus een andere cilinder. Nou heb ik +- 250 euro te besteden en van m'n ouders moet ik een nieuwe cilinder kopen. Dus een gebruikte valt zowieso af. Ik heb dus de standaard uitlaat erop, die is volgens mij wel onbegrensd. De carburteur die erop zit, lijkt mij vrij klein, met name de vlotterkamer. Dus ik denk dat het een standaard is. Hij is ongeveer net zo groot als een standaard carb van een scooter.

Bij ons in de regio zijn ze flink aan het controleren met rollerbank, dus ik weet niet zo goed wat ik moet kopen. Ik heb nu geen geld om een andere uitlaat te kopen.

Een vriend van mij maakte een ongeluk met z'n scooter waar een 70cc opzat en hij was zwaar de lul toen er een technische controle plaatsvond. Gelukkig heeft hij rijke ouders . Aangezien ik ook al een ongeluk heb gehad met mijn mtx, wat niet mijn schuld was, maar toch. Ik ben dus bang als ik nu weer een 70/80cc koop, dat ik ook de lul ben met eventuele controle.

Bij mijn Senda kreeg ik geen andere onderdelen, er zat dus die 70cc Airsal op standaar pijp en carb. De brommerwinkel hier zegt dat Airsal kwalitatief geen goede cilinder maakt, dus die valt bij mij een beetje af.

Ik zoek dus een 50cc waar je wel aardig mee opschiet met mijn verdere setup, maar die je dus in geval van nood, ook als het ware standaard kan maken door bijv. een ring in de uitlaat te lassen.

Mijn vraag dus: Welke cilinder zal ik nemen voor max. 250 euro? Ik zat zelf aan de doppler te denken die op 50cc.nl te koop staat.

Hopelijk kunnen jullie mij advieseren, want ik weet het niet....
 
2wheels[jurg] 14-4-2005 13:29 Print reply

Posts: 3503
ik weet zo niet wat een ori cil kost maar als je het kan betalen zou ik daar voor gaan, of je nou een 70cc hebt of een snelle 50cc dat maakt voor de polite niks uit als jij een ongeluk krijgt. het is niet standaart dus je verzekering betaald niks. er staat hier een gpr met ori cil en uitlaat, alleen de ring uit de uitlaat en die loopt ook 85/90. ik zou wel effe chekken wat voor carb je hebt (merk en hoeveel mm) merk zal er wel op staan en hoeveel mm kun je opmeten door het ronde gat aan de kant van het spruitstuk te meten.
 
Speakerfreak 14-4-2005 13:39 Print reply

Posts: 4941
dopler is een leuke cilinder, in ieder geval geen nieuwe originele cilinderkit kopen want die is veelste duur.

en wat je met 80cc hebt icm. een std uitlaat is dat je wel lekker koppel hebt (in meeste gevallen) en dat is wel lekker
 
Vieze naaiers hier

Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved