Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ventielator in rugzak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28023 - ventielator in rugzak
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 14-4-2005 15:22 Print reply

Posts: 7650
ik verveelde me.. dus ik heb t hele stukje is zitten lezen.. is t je misschien opgevallen dat je probeert vooruit te komen door je tegen de lucht af te zetten? nou zal het wel weer aan mij liggen, maar lucht onder standaard omstandigheden heeft zo'n kleine dichtheid, dat volgens Newton, die zegt dat F(kracht)= m (massa) maal a (versnelling), en ook zegt dat kracht niet op het een of ander werkt, maar op allebei. Daarom is F tegen de lucht gelijk aan F tegen jou. Aangezien lucht een massa heeft die niet eens in de buurt komt van jouw massa zou je dus zeggen dat m a = F = m a, dus m a = m a, als jouw m veel groter is, is jouw a veel kleiner (hetzelfde principe gaat op voor de aarde, als jij springt, gaat de aarde ook een beetje naar beneden, maar door de veel grotere massa van de aarde merk je dat niet). Kortom.. je gaat heel hard de lucht wegblazen en jij gaat nergens heen. Tenzij je F groot genoeg maakt om een merkbare verplaatsing voor jou te cree?ren.

Het volgende punt, weerstand, deze helpt jou, en werkt jou tegen. als jouw ventilator aangaat komt de lucht die hier doorheen word geblazen weerstand tegen.. zo wil je je zelf voortstuwen, wat is nou het probleem, je moet de weerstand achter je groter maken dan de weerstand die jou tegenhoud.. de lucht in combinatie met de grond. je moet zo verschrikkelijk veel weerstand wegwerken dat je heel veel weerstand moet cree?ren aan de achterkant.

Je kan natuurlijk met de druk gaan spelen, maar dat levert ook nooit genoeg kracht of snelheid om je uberhaupt vooruit te krijgen.

Kortom. met zo'n klein ding die ongecontroleerd in het wilde weg blaast ga je helemaal nergens heen, tenzij je een manier vind om geen weerstand te ondervinden van de grond.. maar ik zie jou nog geen anti zwaartekracht schoenen uitvinden om boven de grond te zweven en zelfs dan heb ik flinke twijfels
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
L2R-R2L 14-4-2005 15:22 Print reply

Posts: 1553
ik ga nu de kast maken morgen komt er een filmpie als het werkt als ut niet werkt komt er een foto :P ik doe me helm in ieder geval wel op

 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Remco RS 14-4-2005 15:35 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

ik verveelde me.. dus ik heb t hele stukje is zitten lezen.. is t je misschien opgevallen dat je probeert vooruit te komen door je tegen de lucht af te zetten? nou zal het wel weer aan mij liggen, maar lucht onder standaard omstandigheden heeft zo'n kleine dichtheid, dat volgens Newton, die zegt dat F(kracht)= m (massa) maal a (versnelling), en ook zegt dat kracht niet op het een of ander werkt, maar op allebei. Daarom is F tegen de lucht gelijk aan F tegen jou. Aangezien lucht een massa heeft die niet eens in de buurt komt van jouw massa zou je dus zeggen dat m a = F = m a, dus m a = m a, als jouw m veel groter is, is jouw a veel kleiner (hetzelfde principe gaat op voor de aarde, als jij springt, gaat de aarde ook een beetje naar beneden, maar door de veel grotere massa van de aarde merk je dat niet). Kortom.. je gaat heel hard de lucht wegblazen en jij gaat nergens heen. Tenzij je F groot genoeg maakt om een merkbare verplaatsing voor jou te cree?ren.

Het volgende punt, weerstand, deze helpt jou, en werkt jou tegen. als jouw ventilator aangaat komt de lucht die hier doorheen word geblazen weerstand tegen.. zo wil je je zelf voortstuwen, wat is nou het probleem, je moet de weerstand achter je groter maken dan de weerstand die jou tegenhoud.. de lucht in combinatie met de grond. je moet zo verschrikkelijk veel weerstand wegwerken dat je heel veel weerstand moet cree?ren aan de achterkant.

Je kan natuurlijk met de druk gaan spelen, maar dat levert ook nooit genoeg kracht of snelheid om je uberhaupt vooruit te krijgen.

Kortom. met zo'n klein ding die ongecontroleerd in het wilde weg blaast ga je helemaal nergens heen, tenzij je een manier vind om geen weerstand te ondervinden van de grond.. maar ik zie jou nog geen anti zwaartekracht schoenen uitvinden om boven de grond te zweven en zelfs dan heb ik flinke twijfels


het klopt wel, maar beetje zonde van de tijd om t allemala te lezen, en om dan zo'n enorm verhaal te typen
 
honda_freak 14-4-2005 15:39 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

[...]


het klopt wel, maar beetje zonde van de tijd om t allemala te lezen, en om dan zo'n enorm verhaal te typen


kzei tog dak me verveelde
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
dthedjuh 14-4-2005 16:42 Print reply

Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
Kortom. met zo'n klein ding die ongecontroleerd in het wilde weg blaast ga je helemaal nergens heen, tenzij je een manier vind om geen weerstand te ondervinden van de grond.. maar ik zie jou nog geen anti zwaartekracht schoenen uitvinden om boven de grond te zweven en zelfs dan heb ik flinke twijfels


over die antizwaarte krachtschoenen en al he,
fan om vooruit te blaze> hovercraft?
lijk er ook op dacht ik zo
 
Suzuki TSX!!!
Lykantroop 14-4-2005 16:50 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edwinhermkens

[...]


over die antizwaarte krachtschoenen en al he,
fan om vooruit te blaze> hovercraft?
lijk er ook op dacht ik zo


hovercraft is wel wat geavanceerder dan dit hoor
 
zundappchefke 14-4-2005 17:01 Print reply

Posts: 1715
je bent duidelijk nog stees levens moe
en hebt geen idee waar je mee bezig bent
je kunt net zo goed een grasmaaier op je rug make met een vetialtor der op
werkt toch nie
nog een vraag he waar wil je de lucht vandaan halen uit je rug of zo
het werkt gewoon nie myth buster gast had 3 van die bladblazers op zijn rug en gas ngo nie egt veel kracht op vooruit te kome
stop der gewoon mee
en spring voor de trein mee kan van slage om dood te gaan he

 
verhuist maar blijft het zelfde
bereheer 14-4-2005 17:03 Print reply

Posts: 1901
nou als je een stihl br420 bladblazer op je rug hebt hangen weet ik wel zeker dat je dan vooruit komt, op skeelers dan, het zal niet hard gaan maar toch
 
bloaze manne, meej diene woage!
Ed Honda CB50J 14-4-2005 17:04 Print reply

Posts: 4190
Als je een ventilator in een rugzak gaat maken met een electromotor of benzine motor, zul je vanaf de motor naar de rotor een vertraging moeten maken, want een motor of electro motor kan zonder hulp echt geen weet ik het hoeveel duizend rpm maken.

Dus een vertraging lijkt me een must, motor komt dan wel langzamer op toeren maar uiteindelijk zal hij wel harder draaien. dus meer wind,

En oja, zorg voor een goede rotor, liefst 1 van een para glider, zelf een rotor maken is met zulke G krachten/rpm echt zelfmoord..
Je kan er wel een kooi omheen bouwen, maar reken maar dat zo'n rotor @ full speed er dwars doorheen gaat met alle gevolgen van dien...


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
zundappchefke 14-4-2005 17:05 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer

nou als je een stihl br420 bladblazer op je rug hebt hangen weet ik wel zeker dat je dan vooruit komt, op skeelers dan, het zal niet hard gaan maar toch


het moet goedkoop blijve voor uhm
en der zijn nog wel grotere dan die gewoon de aller grootste die je kunt houwe op je rug binde en dan blaze richting de trein

 
verhuist maar blijft het zelfde
zundappchefke 14-4-2005 17:07 Print reply

Posts: 1715
je meot trouwens ook he goeie moter hebbe want die gast van mythbuster zette een te kleine moter er op en deed het niet (kreeg uhm nie rond)
tis een tip en weet zeker dat het je niet lukt
 
verhuist maar blijft het zelfde
Pauluzzz[Furia]Jovinx 14-4-2005 17:42 Print reply

Posts: 924
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bereheer

nou als je een stihl br420 bladblazer op je rug hebt hangen weet ik wel zeker dat je dan vooruit komt, op skeelers dan, het zal niet hard gaan maar toch


Ja idd en die krengen zijn heus wel sterk, en nee ik kijk niet teveel spongbob
 
L2R-R2L 17-4-2005 15:32 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk gepost door: edwinhermkens

[...]


over die antizwaarte krachtschoenen en al he,
fan om vooruit te blaze> hovercraft?
lijk er ook op dacht ik zo
--------------------------------------------------------------------------------



hovercraft is wel wat geavanceerder dan dit hoor



nee maar het is ongeveer wel hetzelfde princiepe(of hoe je dat schrijft)

ennuh.. ik heb ut net ff getest(met helm natuurlijk) ik kom wel vooruit niet hard maar ik heb er nog geen richtding en gashandle op ut gaat nu nog maar op 3/4 toeren ofzo.
volgens mij denken jullie echt dat ik gek ben en 100 km/u wil halen ofzo? 15 is genoeg!
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Kietel Tuning 17-4-2005 15:39 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L

[...]



nee maar het is ongeveer wel hetzelfde princiepe(of hoe je dat schrijft)

ennuh.. ik heb ut net ff getest(met helm natuurlijk) ik kom wel vooruit niet hard maar ik heb er nog geen richtding en gashandle op ut gaat nu nog maar op 3/4 toeren ofzo.
volgens mij denken jullie echt dat ik gek ben en 100 km/u wil halen ofzo? 15 is genoeg!



kun je dan ff een foto maken als je die rugzak om hebt en die helm op. lijkt me wel geinig om te zien.

 
-Tom- 17-4-2005 15:53 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs

[...]

30cm lijkt mij vrij weinig

Ligt eraan wat de spoed is..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Etienne

De lucht moet ook gecentreerd worden naar ??n richting, net als bij een hovercraft wordt alle lucht de rok in wordt gejaagd..
Dus met een loos propellortje op je rug kom je denk ik niet ver, misschien als je iets van een trechter-vorm over de propellor heen plaatst die met de punt meer stuwkracht heeft

Mwa, een kleine simpele tunnel lijkt mij genoeg (zowiezo iets eromheen, ivm dingen die ertussen komen enzo

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

ik verveelde me.. dus ik heb t hele stukje is zitten lezen.. is t je misschien opgevallen dat je probeert vooruit te komen door je tegen de lucht af te zetten? nou zal het wel weer aan mij liggen, maar lucht onder standaard omstandigheden heeft zo'n kleine dichtheid, dat volgens Newton, die zegt dat F(kracht)= m (massa) maal a (versnelling), en ook zegt dat kracht niet op het een of ander werkt, maar op allebei. Daarom is F tegen de lucht gelijk aan F tegen jou. Aangezien lucht een massa heeft die niet eens in de buurt komt van jouw massa zou je dus zeggen dat m a = F = m a, dus m a = m a, als jouw m veel groter is, is jouw a veel kleiner (hetzelfde principe gaat op voor de aarde, als jij springt, gaat de aarde ook een beetje naar beneden, maar door de veel grotere massa van de aarde merk je dat niet). Kortom.. je gaat heel hard de lucht wegblazen en jij gaat nergens heen. Tenzij je F groot genoeg maakt om een merkbare verplaatsing voor jou te cree?ren.

Als je goede lagers hebt in die skates (dus niet die brakke van 15 euro ofzo) en dat ding rolt soepel, heb je echt niet veel vermogen nodig om met dat ding vooruit te komen. Ik heb 2 jaar geleden op de HAVO een modelhovercraft gemaakt, zelfs als de liftfan (ventilator die zorgt voor de opwaartse druk) uitstond, kwam deze nog vooruit, dit was gewoon een simepele electromotor met een kleine propellor van een modelvliegtuig (denk een diameter van 10/12 cm ofzo), dat ding stond gewoon op een opgeblazen fietsband, en kwma nog vooruit, zoveel heb je echt niet nodig.
 
FTS Member

Dit topic is 8100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved