Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 685 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #28012 - honda mt5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

103rcxx 13-4-2005 12:54 Print topicpost
Posts: 120
ik heb 2 vragen.
-mijn bougie heeft zo persies een glazuurlaagje (geel bruin), ik heb terug gevonden op de dvs honda site wat het betekend (te veel lood of ontstekingstijdstip) lood is het zeker niet en het ontstekingtijdstip, hoe kan ik dat nakijken en eventueel juist zetten
-is een mt ( hij is vrij goed in orde (originele cilinder+ carb, luhao uitlaat, 55,60km/u op teller) betrouwbaar genoeg om elke dag 15 kilometer heen en weer naart school te rijden, waarvan ongeveer 5 km met veel file in de stad (veel optrekken en weinig koeling)
alvast bedankt
 

Honda_driver 13-4-2005 13:49 Print reply

Posts: 1574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx

ik heb 2 vragen.
-mijn bougie heeft zo persies een glazuurlaagje (geel bruin), ik heb terug gevonden op de dvs honda site wat het betekend (te veel lood of ontstekingstijdstip) lood is het zeker niet en het ontstekingtijdstip, hoe kan ik dat nakijken en eventueel juist zetten



Vliegwiel eraf draaien en dan kijken of het streepje op de grondplaat gelijk staat met dat nokje in het blok.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx
-is een mt ( hij is vrij goed in orde (originele cilinder+ carb, luhao uitlaat, 55,60km/u op teller) betrouwbaar genoeg om elke dag 15 kilometer heen en weer naart school te rijden, waarvan ongeveer 5 km met veel file in de stad (veel optrekken en weinig koeling)
alvast bedankt


Dat moet geen probleem zijn...

Dit bericht is ge-edit door Honda_driver op 13-4-2005 13:50
 
103rcxx 13-4-2005 14:04 Print reply
Posts: 120
ok debankt, alle het is 30 km in totaal e en de kilometerstand staat op 12000km.
en dan nog een vraagje als ik er zo wat mee rondcross in weggeltjes met veel optrekken enzo gebruikt hij iets van een 5 liter op 100 kilometer vermindert dit bij gewoon straat gebruik of blijft dit hetzelfde, of meer?
 
GU/\/SY 13-4-2005 14:08 Print reply

Posts: 341
die vermindert behoorlijk als je rustig rijdt
 
103rcxx 13-4-2005 17:53 Print reply
Posts: 120
nog een laatste vraagje
mijn achterlicht brand nogal fel en naar een 2 tal maanden is het doorgebrand, dus mijn idee: weerstandje ertussen en opgelost maar wat voor weerstand moet ik aan denken kent iemand waardes ofzo?
 
mcdronkz 13-4-2005 17:53 Print reply

Posts: 32777
je spanningsreglaar is wss kapot
 
103rcxx 13-4-2005 18:01 Print reply
Posts: 120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

je spanningsreglaar is wss kapot


nee want de rest werkt gewoon , voorlicht brand mooi enzo tis enkel het achterlicht. en een weerstandje is nog altijd goedkoper als een spanningsregelaar. iemand een idee van waardes?
 
onraad 13-4-2005 18:06 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx

[...]


nee want de rest werkt gewoon , voorlicht brand mooi enzo tis enkel het achterlicht. en een weerstandje is nog altijd goedkoper als een spanningsregelaar. iemand een idee van waardes?


Ben je wel zeker dat je het juiste lampje erin draait?
En wat die weerstand betreft: meet even door hoeveel weerstand je nu hebt en zoek uit hoeveel je normaal zou moeten hebben. Het verschil moet de waarde van de weerstand zijn.
 
ddpomper 13-4-2005 18:15 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx

nog een laatste vraagje
mijn achterlicht brand nogal fel en naar een 2 tal maanden is het doorgebrand, dus mijn idee: weerstandje ertussen en opgelost maar wat voor weerstand moet ik aan denken kent iemand waardes ofzo?

Ik zou zeggen stop overal 12 volts lampen in ben je van al het gezeik af.
 
We can do jobs we hate, so we can buy shit we don't need.
Honda_driver 13-4-2005 19:06 Print reply

Posts: 1574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ddpomper

Ik zou zeggen stop overal 12 volts lampen in ben je van al het gezeik af.


Alleen achter 12v is genoeg.
 
103rcxx 13-4-2005 19:09 Print reply
Posts: 120
daar zitten al 12v lampjes in. ach ik ga morgen gewoon wel is lang met een electriciteits winkel en vraag wat hij me aanraad. zou hij dat zo kunnen zeggen of is dat onmogelijk?
 
Honda_driver 13-4-2005 19:12 Print reply

Posts: 1574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 103rcxx

daar zitten al 12v lampjes in. ach ik ga morgen gewoon wel is lang met een electriciteits winkel en vraag wat hij me aanraad. zou hij dat zo kunnen zeggen of is dat onmogelijk?


Zal hij wel kunnen vertellen maar miss kun je beter naar de bromhoer gaan.
 
wipe-out 13-4-2005 19:16 Print reply

Posts: 7672
Het kan ook zijn dat je achterlicht niet door brand, maar dat het kapot trilt. Dat had ik bij m'n Puchje ook met dat plaatstalen achterspatbord.
 
-niels- 13-4-2005 23:25 Print reply
Posts: 47
ivm dat doorbranden van het lampje:

zo'n weerstand is niet echt 100
% een optie: je sluit die aan op je gele draad dacht ik uti je blok en op je massa; gevolg is dus dat AL je lampen worden afgenomen.

standaard dacth ik dat er iets van een 60watt uit je blok komt, dus dan kan je dat verkleinen met 20 watt of zo.

de weerstandjes zijn gewoon in de brommerzaak te koop, kosten zo'n 10 euro of zoiets

bij mij was het probleem dat er geen spanningsregelaar was bij mij nieuwe kabelboom (en 100 euro voro een nieuwe spanningsregelaar had ik neit over) dus heb ik gewoon zware lampen in mijn mt gestoken. als je dit doet moet je wel zorgen dat je een gelijkrichter steekt op de witte en rode draad (op het blokje waar je normaal je spanningsregelaar op zet)


veel suc6

 

Dit topic is 541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved