Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki ER wil niet aanslaan :@

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27981 - Suzuki ER wil niet aanslaan :@
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ironbird 11-4-2005 22:02 Print topicpost

Posts: 1096
Ik heb een tijdje geleden voor een prikje eens een Suzuki ER gekocht, en na wat kloten ging hij even, maar na 100 meter sloeg dat ding vast... Bigendlager was helemaal rot en er misten zelf een aantal naaldjes

nu hebik dus een gereviseerd blok gekocht met een 70cc en 19mm op. Naja, enkel het blok zelf is dus gereviseerd. Ik krijg het kreng niet an de praat.

de bougie vonk heel goed, hij heeft genoeg compressie en de bougie wordt nat :s

ik snap er geen hol van.

sproeier is een 96. en ik heb er al mee aan het renne geweest en hij wil gewoon niet starten.


Welke draadjes moet ik voor de ontsteking eigenlijk aansluiten? heeft iemand hier een schema van? Ik heb nu enkel de zwart witte aangesloten op de bobijn, en hij vonkt toch dus dat moet volstaan denk ik.

de platinen staan ook goed afgesteld.

het enige wat ik kan bedenken is nu nog de bougie... maar hij lijkt mooi hard te vonken.

maar morgen even een nieuwe kopen want ik heb tussen mijn bak bougies geen enkele liggen met een lange schacht


iemand nog suggesties of ideeën?
 

brommercrazy 11-4-2005 22:03 Print reply

Posts: 2594
vonkt op het goede moment?

 
thijs 11-4-2005 22:06 Print reply
Posts: 448
mss grotere sproeier? mijne is 150 in een origineel blok. die oude suzuki blokken trekken nogal graag valse lucht ook
 
ironbird 11-4-2005 22:44 Print reply

Posts: 1096
Dat hij op de goede moment vonkt weet ik eigenlijk niet, maar de contactpunten staan op 0.4mm en de ontsteking staat redelijk vroeg (grondplaat bijna helemaal met klok mee verdraait)



en een sproeier 150 op een ori setup klinkt gaar :s

Mijn blok is pas gereviseerd door classicpielk en die heeft denkik al wel genoeg blokken opengehad om te weten wanneer carters gaar zijn enzo. pakkingen zijn sowieso nieuw dus.
 
Blijhoofd 11-4-2005 22:48 Print reply

Posts: 7378
ff ontsteking afstellen met stroboscoop en heb je er nu wel een bougi met lange schacht erin? anders doed tie het ook neit
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
ironbird 11-4-2005 22:52 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

ff ontsteking afstellen met stroboscoop en heb je er nu wel een bougi met lange schacht erin? anders doed tie het ook neit


jep er zat een bougie met lange schacht in toen ik hem kocht. Maar ik heb geen andere liggen om te testen. (trouwens, in mijn vorig ER blok moest gewoon een korte schacht, is deze cilinderkop (voor lange schacht) dan van ZR ofzo?)

en zo'n stroboscoop ding hebik niet, maar met een cigarettenvloeitje moet het ook lukken denk ik. (als er iemand kan zeggen om welk merkstreepje de contactpunten moetne opnen)
 
ironbird 12-4-2005 17:30 Print reply

Posts: 1096
net een nieuwe bougie gekocht (ngk b8es) en hij wil nog steeds niet gaan
 
Kampersjaak 12-4-2005 17:32 Print reply

Posts: 12285
vonkt die wel regelmatig,
dat er telkes bijna de zelfde tijd tussen zit?

 
oderint dum metuant
Blijhoofd 12-4-2005 17:36 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

vonkt die wel regelmatig,
dat er telkes bijna de zelfde tijd tussen zit?



die ontsteking is ook kut bij zon ER ook vaak mee aan het kloten geweest als die bobbel in het vielwiel boven aan is meoten de puntjes open gaan en dan moet je er zon metaal plaatje met de goede groete tussen zitten

kan wel is kijken of ik nog zon blas ergens heb hoe jezon kreng meot afstellen heb ik wel keer gehad geloof ik
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Kampersjaak 12-4-2005 17:37 Print reply

Posts: 12285
ah ok een onsteking ouder dan dat ik zelf ben :s,


 
oderint dum metuant
L2R-R2L 12-4-2005 17:39 Print reply

Posts: 1553
gaat er mee naar de bromboer en vraag of hij je wil helpen (miss heeft ie ook wel zo'n strono ding)

 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Ed Honda CB50J 12-4-2005 17:40 Print reply

Posts: 4190
Ik weet niet hoe het bij Suzuki zit..

Maar bij Honda's moeten de contact-puntjes net beginnen met openen als het F tekentje op het vliegwiel bij het streepje op het carter staat..

En wss moeten de contactpuntjes als de zuiger op BDP staat tussen de 0.35mm en 0.40mm staan

controleer ook het het oppervlakte van de puntjes schoon is en schade ( putjes ) vrij is..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
ironbird 12-4-2005 17:40 Print reply

Posts: 1096
ja de puntjes gaan ver genoeg open, ik heb ze afgesteld op 0.4mm


en hij vonkt regelmatig ja.

en ja die ontsteking is oud
 
Ed Honda CB50J 12-4-2005 17:44 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird

ja de puntjes gaan ver genoeg open, ik heb ze afgesteld op 0.4mm


en hij vonkt regelmatig ja.

en ja die ontsteking is oud


Vonk is een vonk
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
ironbird 12-4-2005 17:46 Print reply

Posts: 1096
ligt het mss aan het feit dat een b8es een te hoge warmtegraad heeft? normaal moet hij er toch zeker mee kunne starten zou ik denken?
 
Ed Honda CB50J 12-4-2005 17:47 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird

ligt het mss aan het feit dat een b8es een te hoge warmtegraad heeft? normaal moet hij er toch zeker mee kunne starten zou ik denken?


Mja, voor zowel 70 als 50cc zou hij wel moeten starten...

Wat heb je eronder 50 of 70 ?

O blind-heid 70 dus

Is wel goed hoor... je zou 9 kunnen proberen als je echt wanhopig wordt, maar lijkt me niet nodig 8 is wel goed

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 12-4-2005 17:49
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 1919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved