Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Analoge toerenteller op MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1332 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #27970 - Analoge toerenteller op MT
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

onraad 11-4-2005 18:39 Print topicpost
Posts: 593
Als ik een toerenteller koop? Moet ik die dan gewoon schakelen tussen mijn bougiekabel zodat die telkens de impuls krijgt doorheen de teller of niet? En gaat dit ook met een niet-digitale?
 

Tijzzz 11-4-2005 18:55 Print reply

Posts: 4215
Als je analoge wilt, kun je ook gewoon de rechtercarterkap van een MB kopen en een MB cockpitje.
 
L2R-R2L 11-4-2005 18:57 Print reply

Posts: 1553
tip koop een toerenteller+kabel die op op dezelfde aansluiting als rechter mb kapje werken maar koop niet zo'n achtelijk lelijk MB cockpitje (mein mening)
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
onraad 11-4-2005 18:58 Print reply
Posts: 593
Nja maar zie, ik lees idd altijd over deze manier van aansluiten, maar ik kan voor ?5 een kopen van een vriend van me. Komt uit z'n auto. Bereik is 14k dus genoeg. Maar hij had die gewoon geschakeld tussen z'n bougiekabel. Nu wilde ik enkel weten of dit ook gaat met m'n brommer.
 
bart de scootergek 11-4-2005 19:00 Print reply

Posts: 8916
probeer gewoon he.

wel rekening houden dat hij auto dus 4-takt heeft en jij een 2 takt. dus even anders instellen of toerental x 2 doen .
 
Honda RC-33
mulder 11-4-2005 19:02 Print reply

Posts: 13701
hoeft tog niet? bij 2 en 4 vonkt ie een keer rondslag van de krukas, toch?
 
bart de scootergek 11-4-2005 19:04 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amulder12

hoeft tog niet? bij 2 en 4 vonkt ie een keer rondslag van de krukas, toch?


omg nee denk eens even na .

bij viertakt vonkt hij 1 keer per 2 rondjes, bij twee-takt vonkt hij 1 keer per rondje.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 11-4-2005 19:04
 
Honda RC-33
Tijzzz 11-4-2005 19:04 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amulder12

hoeft tog niet? bij 2 en 4 vonkt ie een keer rondslag van de krukas, toch?


Volgens mij niet or.

Een 2-takt heeft iedere 2 slagen een ontbranding.

Een 4-takt iedere 4 slagen.

toch
 
mulder 11-4-2005 19:05 Print reply

Posts: 13701
naja ik snap er nou niks meer van, fuck 4 takkers
 
Ed Honda CB50J 11-4-2005 19:08 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek

[...]


omg nee denk eens even na .

bij viertakt vonkt hij 1 keer per 2 rondjes, bij twee-takt vonkt hij 1 keer per rondje.

Dit bericht is ge-edit door bart de scootergek op 11-4-2005 19:04


4takt brommer iig iedere keer, auto die electronisch geregelt is wss 1x2 ja...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
bart de scootergek 11-4-2005 19:11 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


4takt brommer iig iedere keer, auto die electronisch geregelt is wss 1x2 ja...


omg je bent nog ongelovelijk dom ook nog
en jij hebt een viertaktbrommer.

dus jou brommer vonkt 1 keer per 2 slagen? waar laat jij de 4 slagen dan? of heb je halve slagen?
 
Honda RC-33
MT70-nolimit 11-4-2005 19:12 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: amulder12

naja ik snap er nou niks meer van, fuck 4 takkers


Let op:

2-takt; naar boven: inlaat/compressie slag (hierna volkt vonk) naar beneden uitlaat/ spoelslag, enz.

4 takt; naar boven: compressieslag (hierna volgt vonk) naar beneden arbeidslag, naar boven uitlaatslag, naar beneden inlaatslag, enz.
 
gaat lang goed
Ed Honda CB50J 11-4-2005 19:12 Print reply

Posts: 4190
maar dan denk ik nog wel dat de electronisch toeren teller iedere keer een signaal geeft als de zuiger boven is.

Want een 2takt die 4000toeren maakt, maakt een 4takt ook 4000 toeren, alleen de ene slag vind er geen ontsteking plaats bij 4takt, maar dat houd nog niet in dat er geen omwenteling/toer is.

Nou ja, als je het begrijpt, ik denk niet dat het uitmaakt ofdat de teller voor 2takt of 4atkt gebruikt wordt kwa toeren...
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
mb-gek 11-4-2005 19:13 Print reply

Posts: 10385
gaat wass niet werken maar voor 5 euro kan je het wel proberen toch
en op welke kabel was hij aangesloten die na of voor de verdeler
na ?? hoeveel cylinder is het ?

Dit bericht is ge-edit door mb-gek op 11-4-2005 19:14
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Blorn 11-4-2005 19:15 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad

Als ik een toerenteller koop? Moet ik die dan gewoon schakelen tussen mijn bougiekabel zodat die telkens de impuls krijgt doorheen de teller of niet? En gaat dit ook met een niet-digitale?
Een analoge toerenteller is gewoon met een kabel naar je wormwieltje...

Mocht je een digitale bedoelen, die sluit je aan op 1 van de draden die naar de bobine gaan en 1 aan de massa. Of bij sommige wikkel je een draad om de bougiekabel.

En een beetje digitale toerenteller kun je instellen of ie 1 of 2 vonken geeft per cyclus.
 
koen-z 11-4-2005 19:15 Print reply

Posts: 3702
als hij per stroompie een toertje telt... .. dan meot je het door 2 delen omdat je krukas er 2 TOEREN over doet
 

Dit topic is 4601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved