Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Quickshift (2) bij minarelliblok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27967 - Quickshift (2) bij minarelliblok.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 12-4-2005 19:08 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


ik denk nog steeds



ik heb ff dat filmpie gekeken

allright...

want hele tijd gas op en neer halen dat moet de moter ook weer oppakken...

offcourse!!

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 12-4-2005 19:07


EN het ontkoppelen en koppeling erweer opgooien zal ook nog wel wat tijd in beslag nemen dan hoor
 
Chille Tune shit dan
koen-z 12-4-2005 19:10 Print reply

Posts: 3702
maarem door die dat de onsteking er ff mee stopt is het mengsel wsl ff beter als hij hem weer oppakt zeker...


 
[RRT] Lost-P 12-4-2005 19:12 Print reply
Posts: 4578
dat ook, en je zit niet met de "Lag" (weet ff t nederlandse woord er niet voor ) die je krijgt als je je gas los laat en weer vol open doet...
 
Chille Tune shit dan
Leen 12-4-2005 19:12 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

dat ook, en je zit niet met de "Lag" (weet ff t nederlandse woord er niet voor ) die je krijgt als je je gas los laat en weer vol open doet...


vertraging :P
 
koen-z 12-4-2005 19:13 Print reply

Posts: 3702
wel leuk systeem dan, ga ik ook maar eens maken.

(als ik tijd heb)

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 12-4-2005 19:13
 
Ed Honda CB50J 12-4-2005 19:13 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

maarem door die dat de onsteking er ff mee stopt is het mengsel wsl ff beter als hij hem weer oppakt zeker...




ligt eraan, hoe sneller je schakelt hoe beter.
Te veel mengsel werkt ook averrechts, moet je maar zien als een te grote sproeier voor heel even..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
koen-z 12-4-2005 19:14 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


ligt eraan, hoe sneller je schakelt hoe beter.
Te veel mengsel werkt ook averrechts, moet je maar zien als een te grote sproeier voor heel even..


ben ik nie mee eens!

je afstelling blijft hetzelfde, hij krijgt niet meer en niet minder lucht
 
Ed Honda CB50J 12-4-2005 19:19 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]


ben ik nie mee eens!

je afstelling blijft hetzelfde, hij krijgt niet meer en niet minder lucht


Hmm...

De ontsteking staat uit. De zuiger gaat op en neer, mengsel komt erin maar ontbrand niet. dit een paar keer achter elkaar, wss een stuk of 100 keer afhankelijk van je toerental. Ontsteking staat aan mengsel ontbrandt - zuiger gaat naar beneden - zuiger staat op ODB - mengsel brand nog steeds - zuiger gaat omhoog - mengsel brand nog steeds - het werkt averrechts.

Vandaar een Powerbox
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
koen-z 12-4-2005 19:23 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Hmm...

De ontsteking staat uit. De zuiger gaat op en neer, mengsel komt erin maar ontbrand niet. dit een paar keer achter elkaar, wss een stuk of 100 keer afhankelijk van je toerental. Ontsteking staat aan mengsel ontbrandt - zuiger gaat naar beneden - zuiger staat op ODB - mengsel brand nog steeds - zuiger gaat omhoog - mengsel brand nog steeds - het werkt averrechts.

Vandaar een Powerbox


kan ik je nog steeds geen gelijk geven..

als de ontseking weer aanschiet, dan geeft hij niet opeens een vonk, dat doet hij pas als hij weer bij het PDP staat, en dan ontbrand hij alles gewoon weer netjes.

en daar heeft een powerbox vrij weinig mee te maken.
 
Ed Honda CB50J 12-4-2005 19:24 Print reply

Posts: 4190
Power-box vangt het mengsel op als het toerental zakt ?
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
[RRT] Lost-P 12-4-2005 19:26 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


vertraging :P


ff een black-out
 
Chille Tune shit dan
koen-z 12-4-2005 19:31 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Power-box vangt het mengsel op als het toerental zakt ?


nee.. powerbox vangt alleen het terug geduwde mengsel op
 
Pertijn 12-4-2005 22:22 Print reply
Posts: 846
[lame modus]
Dus als je de ontsteking onderbreekt dan stopt de werking van de 2takt direct. Dat ik daar niet aan gedacht hebt zeg. Ik maar denken dat die zuiger nog gewoon een paar keer op en neer doet gaan en vers mengsel via de uitlaatpoort naar buiten duwt om vervolgens weer wat vers mengsel binnen te krijgen.
Maar als je dus de ontsteking onderbreekt dan vult hij je cilinder meerdere keren met mengsel? WHOAAA :-0

Hier ga ik patent op aanvragen, de 2takt turbo is uitgevonden
[/lame modus]

in reply op Ed

Dit bericht is ge-edit door Pertijn op 12-4-2005 22:27
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
MT70-nolimit 13-4-2005 10:38 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

ga eerst maar eens kijken of je je blok sneller kan laten lopen en meer trek kracht kan geven, hierna ga je kijken naar een andere ontsteking, dan uitlaat op maat, en dan versnellingsbak, en als je dat allemaal heb gedaan zit je op een punt dat je voordeel kan krijgen met quikshift systeem,

tis wel leuk dat je het er op bouw, maar het heeft voor een 50cc straat brommer bijna geen nut.alleen dat je onderdelen iets sneller zullen slijten


Boeit me nix dat het slijt, tis geen straatbrommer het is een raceproject. En als je wilt racen let je niet op de slijtage. Met dat blok hebben we net al 120 gereden. Goede setup dus. Mss dat er nog 74cc op komt.
 
gaat lang goed
koen-z 13-4-2005 10:40 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pertijn

[lame modus]
Dus als je de ontsteking onderbreekt dan stopt de werking van de 2takt direct. Dat ik daar niet aan gedacht hebt zeg. Ik maar denken dat die zuiger nog gewoon een paar keer op en neer doet gaan en vers mengsel via de uitlaatpoort naar buiten duwt om vervolgens weer wat vers mengsel binnen te krijgen.
Maar als je dus de ontsteking onderbreekt dan vult hij je cilinder meerdere keren met mengsel? WHOAAA :-0

Hier ga ik patent op aanvragen, de 2takt turbo is uitgevonden
[/lame modus]

in reply op Ed

Dit bericht is ge-edit door Pertijn op 12-4-2005 22:27



lame...

succes met je pattent
 

Dit topic is 5208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved