Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Quickshift (2) bij minarelliblok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27967 - Quickshift (2) bij minarelliblok.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WiZZ [wesley] 12-4-2005 0:59 Print reply

Posts: 4831
fimpie is weg ?
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
arabesk 12-4-2005 7:57 Print reply

Posts: 1903
toch niet
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
MT70-nolimit 12-4-2005 8:38 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pertijn

Quickshifter op twin

Als je overschakelt moet je krukas in toerental zakken om het toerental te krijgen wat de overbrenging ook heeft. Om deze verschillende toerentallen te koppelen heb je dus een koppeling.

Als je op een andere manier zorgt dat die toerentallen overeen komen ben je er ook. Bijvoorbeeld dus door een paar keer niet te ontsteken. Dan zakt je toerental ook en als je op het juiste moment schakelt is er geen centje pijn.

Bij het filmpje zit er een sensor naast de versnellingspook die de ontsteking onderbreekt zodra het pookje gebruikt word om te schakelen.
Zoals je ook in het filmpje kan zien is dat niet altijd lang genoeg of te lang. Soms zie je namelijk het beeld even bewegen door een schokje bij het overschakelen. Bij die keren was het toerental van de krukas dus niet gelijk aan die van de overbrenging.

Hoelang hij onderbroken moet worden hangt dus af van je blok. Als die heel snel in toeren zakt moet ie heel kort onderbreken etc. En als je ratio's dicht bij elkaar liggen moet ie ook maar heel kort onderbroken worden.

Dit bericht is ge-edit door Pertijn op 12-4-2005 1:03
Link gefixed.. klote url systeem!



Dit bericht is ge-edit door Pertijn op 12-4-2005 1:04


Gaaf filmpje man.
 
gaat lang goed
koen-z 12-4-2005 9:04 Print reply

Posts: 3702
ik denk dat je wel tijd mee kan met zo'n systeempie... ik weet niet wa je ontsteking er van denkt, maar die versnellings bak hoef je volgens mij geen zorgen te maken


en wegtrekken van stilstaande positie doe je gewoon met de koppeling neem ik aan?

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 12-4-2005 9:05
 
MT70-nolimit 12-4-2005 10:10 Print reply

Posts: 4322
Jah ik was ook niet van plan om de koppeling er maar af te slopen ofzo. Idd wegrijden en ook terugschakelen gebeurt gewoon met de koppeling.
 
gaat lang goed
orange 12-4-2005 10:34 Print reply

Posts: 672
ga eerst maar eens kijken of je je blok sneller kan laten lopen en meer trek kracht kan geven, hierna ga je kijken naar een andere ontsteking, dan uitlaat op maat, en dan versnellingsbak, en als je dat allemaal heb gedaan zit je op een punt dat je voordeel kan krijgen met quikshift systeem,

tis wel leuk dat je het er op bouw, maar het heeft voor een 50cc straat brommer bijna geen nut.alleen dat je onderdelen iets sneller zullen slijten
 
Pertijn 12-4-2005 12:11 Print reply
Posts: 846
Tuurlijk komt het beter tot zijn recht op iets wat een beetje snel is. Maar het blijft leuk en als je handig ben kost het volgens mij ook 3x nix
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
koen-z 12-4-2005 18:48 Print reply

Posts: 3702
ik zat er eens over na te denken over dat quickshift in de racerij enzovoorst, nou had ik een id, dat niet slecht is voor je blok en misshien wel perfect is met wegrijden..

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAwA6YXRJ*X80kuJzKDwtaH*HHDJQeN*d!*f*rBslBHk6*wKT4Y*!6abgWYkaFZNYAFmOEJDJmHfuRvK3mIY3YuEXskGYlAtTnizXjVT8bmOcK5cszqqg/koen's%20quickshift.bmp?dc=4675517946863226630[/img]

hier ziet u een koppelings hendel

hierop zit een schijf met daarop 2 kabels

een gas kabel en een koppelings kabel.

het werkt alsvolgt:

als je de koppelling inknijpt, gaat geeft hij geen gas en is de koppeling vrij,

zodra je wegwilt rijden, laat je de koppeling opkomen en geef je gelijdelijk meer gas hoe meer je de koppelling los laat, door dat bijv af te stellen, kan je (naar mijn mening) heel snel weg zijn.

wat vinden jullie van dit id?

(en ja ik weet het hij is in het spiegelbeeld getekend )



Dit bericht is ge-edit door koen-z op 12-4-2005 18:53
 
[RRT] Lost-P 12-4-2005 18:51 Print reply
Posts: 4578
euhm, beetje loos dit ?
 
Chille Tune shit dan
Muerte aka Ozzy 12-4-2005 18:53 Print reply

Posts: 3255
Naar mijn mening een slecht idee.. dan rij je dus altijd volgas totdat je je koppeling inknijpt. Dan slipt je koppeling eerst een stuk omdat je niet in 1 keer je gasschuif dicht laat vallen. Of zie ik dat nou verkeerd?
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
John Huijben 12-4-2005 18:54 Print reply

Posts: 2433
slecht,
koppeling komt los als de kabel naar binne gaat niet alsie naar buite komt.
en bij het wegrijden wil je zoveel mogelijk vermogen, en dat doe je niet door in het begin half gas te geven, vol gas geven en dan koppeling zo snel mogelijk op laten komen is vaak eht beste niet naarmate je de koppeling verder loslaat los laten komen,

mij lijkt gewoon gas en koppeling en dan zon quickshift systeem erop wel goed als je quickshift wilt, ik hou het lekker bij zelf schakelen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
koen-z 12-4-2005 18:59 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

slecht,
koppeling komt los als de kabel naar binne gaat niet alsie naar buite komt.
en bij het wegrijden wil je zoveel mogelijk vermogen, en dat doe je niet door in het begin half gas te geven, vol gas geven en dan koppeling zo snel mogelijk op laten komen is vaak eht beste niet naarmate je de koppeling verder loslaat los laten komen,

mij lijkt gewoon gas en koppeling en dan zon quickshift systeem erop wel goed als je quickshift wilt, ik hou het lekker bij zelf schakelen


wat jij zegt, klopt als een bus. maar wat ik al zei dat kan je afstellen. enne misschien leuk id voor de mensen die niet hun bak willen verneuken door de quickshift, nu hoef je als je wil overschakelen allen maar je koppeling in te knijpen en te schakelen..

ik zelf snap ook niet helemaal waarom iemand quickshift neemt (ga lekker oefenen met schakelen)
 
[RRT] Lost-P 12-4-2005 19:02 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]




ik zelf snap ook niet helemaal waarom iemand quickshift neemt (ga lekker oefenen met schakelen)


whaha, ga jij nog maar eens goed nadenken over hoe snel t gaat met dat systeem en hoe lang je dr over zou doen zonder dat systeem. Dat heeft niks meer met oefenen te maken!
 
Chille Tune shit dan
koen-z 12-4-2005 19:03 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


whaha, ga jij nog maar eens goed nadenken over hoe snel t gaat met dat systeem en hoe lang je dr over zou doen zonder dat systeem. Dat heeft niks meer met oefenen te maken!


ik denk nog steeds



ik heb ff dat filmpie gekeken

allright...

want hele tijd gas op en neer halen dat moet de moter ook weer oppakken...

offcourse!!

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 12-4-2005 19:07
 
Ed Honda CB50J 12-4-2005 19:04 Print reply

Posts: 4190
Quickshift heeft alleen voordeel als je brommer echt extreem is opgevoerd.

Hoewel het misschien leuk is om te maken
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 5207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved