Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Quickshift (2) bij minarelliblok.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27967 - Quickshift (2) bij minarelliblok.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT70-nolimit 11-4-2005 20:29 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

dat je kunt schakelen terwijl je vol gas geeft, en daarbij hoef je ook geen koppeling te gebruiken


presies, en dat wordt gebruikt in de racerij, het werkt daar ook volgens het principe dat bij het schakelen de ontsteking word onderbroken maar hoe precies weet ik niet. Zal wel niet op de beunmanier gaan die ik heb bedacht.
 
gaat lang goed
mcdronkz 11-4-2005 20:30 Print reply

Posts: 32777
is toch wel documentatie over te vinden?
 
MT70-nolimit 11-4-2005 20:36 Print reply

Posts: 4322
Jah ik heb ff gezocht, zo werkt het bij de profs:
Het systeem werkte dmv een drukgevoelig opnemertje wat in de schakelstang
zat. Motormanagement systeem krijgt een seintje en onderbreekt vervolgens
de ontsteking en schakelt op. Opschakelen duurde op deze manier 0.2 sec.

Stond op motor-forum.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 11-4-2005 20:36
 
gaat lang goed
koen-z 11-4-2005 20:56 Print reply

Posts: 3702
is dat nuttig/rendabel/goed????
 
JCG 11-4-2005 21:00 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

is dat nuttig/rendabel/goed????


probeer jij eens in 0.2 seconde te ontkoppelen, schakel en koppeling weer op te laten komen
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
koen-z 11-4-2005 21:01 Print reply

Posts: 3702
okay okay


maaarrrr dan krijg je het zelfde effect van als je je snel je gas los laat en je pook omhoogtrapt.
 
MT70-nolimit 11-4-2005 21:02 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

is dat nuttig/rendabel/goed????


Voor een ori-bak is het geen pretje, maar dan had ie maar geen versnellingsbak moeten worden. Het is tenslotte een expiriment.
 
gaat lang goed
Pingu 11-4-2005 21:04 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

okay okay


maaarrrr dan krijg je het zelfde effect van als je je snel je gas los laat en je pook omhoogtrapt.
Beter effect in theorie, je hoeft je gas namelijk niet los te laten.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
L2R-R2L 11-4-2005 21:05 Print reply

Posts: 1553
maaruh trap je dan niet helemaal je versnellingsbak aan gort?
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
MT70-nolimit 11-4-2005 21:06 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: L2R-R2L

maaruh trap je dan niet helemaal je versnellingsbak aan gort?


Jah op den duur zal een quickshift eerder slijten dan een bak waarmee op de gangbare manier word geschakelt, maar in de racerij word niet gelet op een keertje meer of minder bak revisie. Daar worden soms dan weer bakken van titanium materiaal gebruikt.
 
gaat lang goed
[RRT] Lost-P 11-4-2005 21:07 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

[...]


Jah op den duur zal een quickshift eerder slijten dan een bak waarmee op de gangbare manier word geschakelt, maar in de racerij word niet gelet op een keertje meer of minder bak revisie. Daar worden soms dan weer bakken van titanium materiaal gebruikt.


Klopt, maar in principe is op t moment van schakelen je bak onbelast (doordat ere geen aandrijving is, en hij remt nog niet af op de motor) dus dan kun je redelijk veilig schakelen
 
Chille Tune shit dan
MT70-nolimit 11-4-2005 21:13 Print reply

Posts: 4322
mee eens maar het is natuurlijk wel een beetje beunen.
 
gaat lang goed
[RRT] Lost-P 11-4-2005 21:16 Print reply
Posts: 4578
Valt wel mee hoor
Als alles goed is afgesteld kan t zelfs minder slijtage opleveren dan normaal met koppeling schakelen, omdat je platen niet slippen door t koppelen En de schade aan je blok valt echt wel mee hoor! Je hoeft niet ineens om de week je blijk uit elkaar te halen ofzo
 
Chille Tune shit dan
John Huijben 11-4-2005 21:18 Print reply

Posts: 2433
is vrij eenvoudig te maken met bv een remlichtschakelaar voor een mtx-sh, beetje nauwkeurig afstellen en het werkt best.
het heeft 3 voordelen ten opzichte van normaal schakelen :

- Sneller schakelen omdat je niet hoeft te ontkoppelen
- Beter voor de koppeling
- Gasstroom word niet onderbroken waardoor de motor beter oppakt.

Dat laatste kun je zelf testen als je een dodemansknop hebt, doe eerst maar eens volgas totdatie op toeren is, dan terug laten vallen en dan volgas geven en kijken hoe snel hij op toeren komt.
vervolgens precies hetzelfde doen maar dan ipv gas los te doen en daarna weer gas te geven even je dodemans knop af en weer aan zetten. op de dodemansknop komtie ws een stuk sneller op toeren.

Nadeel is wel dat vaak de versnellingsbak toch een stuk harder slijt, als je goed schakelt is het soms idd beter voor de bak om zonder de koppeling te schakelen maar onder de omstandigheden waarmee je schakelt als je quickshift hebt ( veel toeren, snel schakelen veel vermogen ) slijt ie toch wat harder. khad er laatst nog een site over gevonden, even zoeken
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Ed Honda CB50J 11-4-2005 21:20 Print reply

Posts: 4190
Honda C50 principe nemen ( Semi-Automaat ), koppeling komt dan op als je schakelt, koppeling zit dan als het ware aan je schakel-pook, werkt fantastisch. Yamaha BOP heeft dit ook

Het schakelen gaat net zo snel en je bespaart je bak tergelijker tijd..
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 5210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved