Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #27955 - afstellen als je nog moet inrijden
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1111 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bart de scootergek |
11-4-2005 12:34 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
ok, om dus de luchtschroef af te stellen moet je dus de gasreactie testen,
maar als je nog moet inrijden mag je toch niet (gelijk) op hoge(re) toeren? maar slecht afgesteld inrijden lijkt me ook niet echt gezond,
Of is heeeel even voor het afstellen niet zo erg?
Ben net een zuigerveer verloren en een hap uit mn zuiger dus dat wil ik niet nog een keer dus vraag ik t ff
luchtschroef is fijn afstelling, zet hem gewoon op 1,5 slag uit. lijkt me niet dat je hele brom vastloopt door een verkeerde afstelling van de luchtschroef.
dus hoofdafstelling gewoon in orde, liever net ietsje te rijk en inrijden. daarna maar fijn afstellen.
btw hoe kan dat wat er net gebeurt is?
|
|
Honda RC-33 |
|
Splendid |
11-4-2005 12:39 |
Posts: 8421 |
eerst trok ie valse lucht, als ik de koppeling inkneep ging ie op volle toeren ... daarna een tijdje knallen uit de uitlaat gehad
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
MTX-speed |
11-4-2005 12:39 |
Posts: 1229 |
Om te beginnen moet je je brommer even "op gevoel" afstellen voordat je hem laat lopen. Daarna ga je hem pas echt afstellen. Maar, als je echt wilt afstellen hoef je echt niet op hoge toerentallen te rijden hoor.
En wanneer hij echt warm is en je hebt al 100km gereden mag je hem heus weleens open trekken, maar ga hem beslist niet over z'n toeren jagen!
Sterker nog, als je altijd te langzaam rijd, kan je cilinder lui worden.
Bovendien effe op letten dat je wat extra dopjes olie in de benzine doet, en er is niets om je druk over te maken.
|
|
|
|
Splendid |
11-4-2005 12:41 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Om te beginnen moet je je brommer even "op gevoel" afstellen voordat je hem laat lopen. Daarna ga je hem pas echt afstellen. Maar, als je echt wilt afstellen hoef je echt niet op hoge toerentallen te rijden hoor.
En wanneer hij echt warm is en je hebt al 100km gereden mag je hem heus weleens open trekken, maar ga hem beslist niet over z'n toeren jagen!
Sterker nog, als je altijd te langzaam rijd, kan je cilinder lui worden.
Bovendien effe op letten dat je wat extra dopjes olie in de benzine doet, en er is niets om je druk over te maken.
ik bedoel om je gasreactie te testen, dan moet ie gelijk op hoge toeren schieten
kan gewoon in de vrij
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
bart de scootergek |
11-4-2005 12:42 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Splendid
[...]
ik bedoel om je gasreactie te testen, dan moet ie gelijk op hoge toeren schieten
kan gewoon in de vrij
ja wat ik zeg, is fijn afstelling, boeit denks niet zoveel op een mt bij het inrijden.
zorg er maar eerst voor dat het niet weer kapot loopt en los die problemen op.
|
|
Honda RC-33 |
|
Splendid |
11-4-2005 12:43 |
Posts: 8421 |
ik had t tegen mtx-speed
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Maar, als je echt wilt afstellen hoef je echt niet op hoge toerentallen te rijden hoor.
quote]
Dit bericht is ge-edit door Splendid op 11-4-2005 12:44
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Blukaap2 |
11-4-2005 13:05 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Om te beginnen moet je je brommer even "op gevoel" afstellen voordat je hem laat lopen. Daarna ga je hem pas echt afstellen. Maar, als je echt wilt afstellen hoef je echt niet op hoge toerentallen te rijden hoor.
Hij zal toch in alle toerentallen goed afgesteld moeten zijn, vooral bovenin niet te arm.
Voor de luchtschroef niet, maar het geheel moet goed staan, hoofdsproeier moet je toch mee beginnen.
Quote:
En wanneer hij echt warm is en je hebt al 100km gereden mag je hem heus weleens open trekken, maar ga hem beslist niet over z'n toeren jagen!
Sterker nog, als je altijd te langzaam rijd, kan je cilinder lui worden.
Daar gaan wel wat kilometertjes overheen.
Quote:
Bovendien effe op letten dat je wat extra dopjes olie in de benzine doet, en er is niets om je druk over te maken.
Of juist wel, want dan gaat ie nog armer lopen .
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 11-4-2005 13:05
|
|
Stoere brommers |
|
Hans F |
11-4-2005 13:09 |
Posts: 4326 |
pff, weer mensen die zich druk maken om inrijden
ding hoort echt niet ineens vast te peren, als hij dat doet, doet hij dat ook nadat je "ingereden" hebt want dan zat er iets goed fout.
|
|
|
|
Splendid |
11-4-2005 14:07 |
Posts: 8421 |
mensen die zich druk maken over knappende zuigerveren en verneukte cilinders bedoel je, als ff goed leest had je dat geweten
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
wiebutt |
11-4-2005 14:07 |
Posts: 6264 |
Gewoon arjan style , sproeieer 45 maakt neit uit met welke setup
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
-Tom- |
11-4-2005 14:09 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Sterker nog, als je altijd te langzaam rijd, kan je cilinder lui worden.
Waarom wordt je cilinder dan lui? 't is geen 4-takt...
|
|
FTS Member |
|
Arjan |
11-4-2005 14:12 |
Posts: 2483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wiebutt
Gewoon arjan style , sproeieer 45 maakt neit uit met welke setup
|
|
Max bikancer koekert para in ze htr ei |
|
wipe-out |
11-4-2005 22:43 |
Posts: 7672 |
MF --> TF
|
|
|
|
Joostvdw |
11-4-2005 22:47 |
Posts: 4789 |
inrijden is echt zo iets overdreven
als je gaat inrijden, een beetje extra olie mss, hoeft niet eens, slijt et alleen maar langzamer in, beter ietsie te rijk af gesteld, is wel handig
niet te lange stukken op vaste toeren rijden, niet meteen ze top testen...verder gewoon rijden zoals je altijd doet
na 150km kan je wat harder gaan rijden, na zo'n 300km ben je wel klaar, in de tussen tijd, naarmate je dichter bij de 300km komt, wat vaker ff opentrekken
that's it, en alstie vast wilt lopen, doetie dat wel na 10sec..
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Dit topic is 1111 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|