Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #27950 - Honda's nieuwe brommer
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 5757 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Dakana |
11-4-2005 0:52 |
Posts: 739 |
he dat topic hadden we toch al in nieuws?
ja, daarom ook dit topic, maar deze is wel 100% serieus en geen fotoshop geintje
daarom dat ik er ook liever nieuw topic voor open en niet verder ga in dat topic
namelijk, geen mtx50f
maar een xr50 Street legal version
dus geen speelgoed crossertje zoals de voorgaande xr/crf50's maar een echte streetbike met lampen
komt in 50cc en 100cc versie, of die met brommer keuring in nederland komt, weet het niet zeker, maar engeland komt ie zeker leverbaar en duitsland gaan de remoeren dat ze daar ook komen, duitsland = e-keur dus dan nederland waarschijnlijk ook
foto's van monkeybike.co.uk -->
dit is dus wel honda's nieuwe crosser, en 4takt, en 50cc.....
www.monkeybike.co.uk
groeten,
stefan
Dit bericht is ge-edit door Dakana op 11-4-2005 0:54
|
|
|
|
Shaggy_Marv |
11-4-2005 0:58 |
Posts: 1891 |
Jammer van de 4-takt.. is traag...
Wel goed voor de sound op straat
|
|
Oldtimers Live Longer |
|
Daniel_84 |
11-4-2005 1:00 |
Posts: 1127 |
Maar het zijn dus van die kleine brommertjes, midibikes ofzo??
edit: aan de banden te zien wel
Dit bericht is ge-edit door Daniel_84 op 11-4-2005 1:00
|
|
|
|
Dakana |
11-4-2005 1:03 |
Posts: 739 |
jep, traag, namelijk 45km.h
als het je te langzaam gaat koop je maar gewoon een takegawa superhead kit, heb je 18pk
jep, klein, 12inch
wel aanzienlijk stukje groter dan dax en chaly bv
|
|
|
|
Junkie XR |
11-4-2005 1:11 |
Posts: 5753 |
Word erg leuk speelgoed dit, als het doorgaat!!
Ik zie echter het niet gebeuren dat dit naar Nederland komt. Honda heeft wel eerder dergelijke dingen uitgebracht, maar naar Nederland komen, ho maar!
|
|
|
|
User 927 |
11-4-2005 1:14 |
Posts: 6405 |
Nederlandse wetgeving is te complex, daarom vind Honda ut waarschijnlijk te veel gezeik om em hier in te voeren. Dus zou je em in Duitsland moeten kopen en om moeten laten keuren (Gewoon verzekeren kan niet meer strax met kentekens...)
|
|
|
|
Switch7blade |
11-4-2005 1:25 |
Posts: 138 |
vint maar leluk ding
|
|
|
|
Karlito |
11-4-2005 1:48 |
Posts: 519 |
Snellere 4 Takt stukken zoals cilinder en uitlaat kosten veel te veel geld voor wat het maar eigenlijk is! Ze hadden er beter een 2 takt blok ondergestoken. Maarja 4 Takt is nu "in de mode". Als je kijkt naar hoeveel dax'kes er rondrijden in Belgi
|
|
Honda NSR - 70 CC Malossi - 20 MM Mikuni - Techno 70 CC Uitlaat | [b]I don't drive fast, I fly low!![/b] |
|
Shaggy_Marv |
11-4-2005 1:53 |
Posts: 1891 |
een 70cc 4-takt is nog steeds sloom
...
naja.. da hoor/lees ik altijd
|
|
Oldtimers Live Longer |
|
User 927 |
11-4-2005 1:56 |
Posts: 6405 |
een 70cc viertakt ownt een 70cc 2-takt in 75% van de gevallen, omdat de meeste mensen die 4-takt fokken ut meestal ook goed doen.
Voordeel van 4-takt: Pakt meteen op, zit niet vast aan je powerband en rijd veel rustiger
Nog een voordeeltje: Je kunt er een turbo op bouwen (ja daar heb je kitjes voor )
|
|
|
|
Karlito |
11-4-2005 1:59 |
Posts: 519 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
een 70cc viertakt ownt een 70cc 2-takt in 75% van de gevallen, omdat de meeste mensen die 4-takt fokken ut meestal ook goed doen.
Voordeel van 4-takt: Pakt meteen op, zit niet vast aan je powerband en rijd veel rustiger
Nog een voordeeltje: Je kunt er een turbo op bouwen (ja daar heb je kitjes voor )
No way, mijn maat 90cc 4 takt houd maar net een NSR 50cc bij. K heb nog nooit een 70cc 4takt een 70cc 2 takt weten bijhouden(Binnenkort is een filmpje van mij tegen die 90cc 4takt). of het moet al heel goed gedaan zijn. Dat van die powerband is wel een zalig voordeel kun je lekker cruisen
Dit bericht is ge-edit door Karlito op 11-4-2005 2:00
|
|
Honda NSR - 70 CC Malossi - 20 MM Mikuni - Techno 70 CC Uitlaat | [b]I don't drive fast, I fly low!![/b] |
|
User 927 |
11-4-2005 2:07 |
Posts: 6405 |
90cc 4-takt op wat voor frame? Wat voor blok issut etc.?
Op een dax (die dus vet licht is) doet een 70cctje ut namelijk errug goed
|
|
|
|
Karlito |
11-4-2005 2:13 |
Posts: 519 |
Honda dax frame he.
Wel een orginele blok.
K zou wel is tegen ??n willen rijden met een Honda Nice blok, die gaan nog deftig vooruit. zou wel is close kunnen worden. Maar die kosten boven de 1000 ? (blok alleen) dacht ik.
Ja je kan altijd wel een 4 takt sneller doen rijden dan een 2 takt maar in vergelijking met het geld dat je er dan wel allemaal niet hebt ingestoken. k vind het beetje nutteloos dan
|
|
Honda NSR - 70 CC Malossi - 20 MM Mikuni - Techno 70 CC Uitlaat | [b]I don't drive fast, I fly low!![/b] |
|
User 927 |
11-4-2005 2:18 |
Posts: 6405 |
Jah ok, tis niet goedkoop. Zeker niet. Maargoed, als je kijkt naar goede AM6 onderdelen, kan 4-takt wel redelijk concureren kwa prijs.
Mijn conclusie: Je moet er gewoon van houden
|
|
|
|
Dakana |
11-4-2005 8:52 |
Posts: 739 |
en hoeveel van de mensen die allemaal zeuren dat het te langzaam gaat heeft een brommer met meer dan 70cc die ook daadwerkelijk zo super hard gaat als dat ze schijnbaar nodig vinden?..
bedoel zet gewoon onder je viertakt een 88cc met een degelijke kop en ik durf te wedden dat het even hard gaat
kosten zullen niet gek veel schelen, als ik zo is zie wat een beetje redelijke cilinder voor bv. mb kost.... over het algemeen zal je met 2takt gemakkelijker goedkoper uit zijn, niet zo heel verassend, marktaandeel voor 2takt is gewoon stukken groter, dus ook de onderdelen levering en dus ook de prijzen concurentie
en zal wel standaard c90 blok geweest zijn, dingen zijn echt totaal niet snel, 3bak semi automatisch met klein kleppen en rustige nokkeas, zijn alleen leuke blokken als basis om omtebouwen of om zuining mee te rijden
denk dat ik letterlijk 2keer zoveel vermogen heb met mijn 95cc dax invergelijking met een normaal nt-c90 blok..
en denk niet dat 70cc viertakt wint van 70cc 2takt hoor ..... maar zet nu is een 10pk 4takt aast een 10pk 2takt en kijk dan is wie er wint
Dit bericht is ge-edit door Dakana op 11-4-2005 8:53
|
|
|
|
Supernova |
11-4-2005 10:35 |
Posts: 7654 |
laatste stukje van de uitlaat (bij de cilinder)
Lijkt wel gesoept..
Bij de ene foto loopt het eind stukje wat anders dan de andere
Verschillende dempers..
Bij de onderste zie je meer van de cilinderkop..vaag allemaal
maja hij staat idd wel op monkeybike..of zullen ze daar ook een geintje uit gehaald hebbe?
Dit bericht is ge-edit door Supernova op 11-4-2005 10:41
|
|
WP Car Customs |
|
Dit topic is 5757 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|