Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - home made onsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 741 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #27880 - home made onsteking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Switch7blade 8-4-2005 18:38 Print topicpost

Posts: 138
http://www.scooter-f...ewperso.php?id=34109

het 11ste plaatje

wie weet hoe je dit maakt??

Dit bericht is ge-edit door sub7psycho op 8-4-2005 18:38

Dit bericht is ge-edit door sub7psycho op 8-4-2005 19:08

Dit bericht is ge-edit door sub7psycho op 8-4-2005 19:09
 

mt80 8-4-2005 19:07 Print reply

Posts: 2071
puch ontsteking slopen ofzo? en dan vonk laten onstaan door accu oid ipv vliegwiel
 
Evilmex 8-4-2005 19:37 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

puch ontsteking slopen ofzo? en dan vonk laten onstaan door accu oid ipv vliegwiel


Ooit een accu op een puch gezien?.
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
nick_whazaa 8-4-2005 19:39 Print reply

Posts: 532
ja hoor vaak zat kijk maar op www.brandweerpuch.tk

 
Lord_vader... ik krijg nog geld van je !!
Cebess 9-4-2005 12:36 Print reply

Posts: 1203
ja idd gewoon een accuontsteking, is hier pas nog een topic over geweest
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
lamahoofd 9-4-2005 12:37 Print reply

Posts: 3432
Ja er stond een faq over hoe je die moest maken maar die is nu weg

Dit bericht is ge-edit door lamahoofd op 9-4-2005 12:39
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
L2R-R2L 9-4-2005 12:58 Print reply

Posts: 1553
ow die zou ik wel graag willen zien.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Switch7blade 9-4-2005 13:05 Print reply

Posts: 138
anders ik wel
 
jona 9-4-2005 13:27 Print reply
Posts: 404
hah kroeters, inderdaad gewoon de spoelen en het vliegwiel eruit gehaaald en in plaats van de ontstekingsspoel een 12V batterij aangesloten. maar of dit goed draait op lage toeren vraag ik me wel af
 
[RRT] Lost-P 9-4-2005 13:39 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jona

hah kroeters, inderdaad gewoon de spoelen en het vliegwiel eruit gehaaald en in plaats van de ontstekingsspoel een 12V batterij aangesloten. maar of dit goed draait op lage toeren vraag ik me wel af



lekker boeiend
Net alsof je daar vermogen nodig hebt
 
Chille Tune shit dan
jona 9-4-2005 13:41 Print reply
Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]



lekker boeiend
Net alsof je daar vermogen nodig hebt


tja das waar maar leuk rijd het niet, en optrekken van nul is ook niks waard
 
[RRT] Lost-P 9-4-2005 13:47 Print reply
Posts: 4578
ligt eraan, als je wat kunt bedenken op t baggerkoppelingsysteem van een puch, dan zou t wel kunnen werken miss.

Maar in principe rijdt je zo goed als niet weg vanaf stilstand zo nee
 
Chille Tune shit dan
Cebess 10-4-2005 19:51 Print reply

Posts: 1203
Stelt niks voor om het te maken, enige wat je moet laten zitten is je contactpunt en condensator als je wil. Dan heb je een bobine nodig die 2 primaire spoel aansluitingen heeft. Normaal heb je dus 1 aansluiting en massa (metaal) van de bobine en die kan je in dit geval niet gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld een bobine van een auto. Sluit dus de zwarte draad van je contactpunt aan op de ene aansluiting van de bobinbe. De andere aansluiting van de bobine doe je naar de + van de accu en de - van de accu naar de massa (frame).
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Eyeball 10-4-2005 20:21 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

Stelt niks voor om het te maken, enige wat je moet laten zitten is je contactpunt en condensator als je wil. Dan heb je een bobine nodig die 2 primaire spoel aansluitingen heeft. Normaal heb je dus 1 aansluiting en massa (metaal) van de bobine en die kan je in dit geval niet gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld een bobine van een auto. Sluit dus de zwarte draad van je contactpunt aan op de ene aansluiting van de bobinbe. De andere aansluiting van de bobine doe je naar de + van de accu en de - van de accu naar de massa (frame).


Je hebt deels gelijk. Maar je moet de contactpunten van de puch laten zitten. Dan moet je ergens een 12v condensator kopen (puch is 6v). Dan haal je bij de sloop een autobobine. Ook koop je een 12v acco. Het lieft zo veel mogelijk Ampere, want hij word niet opgeladen dus is die snel leeg als je een kleintje heb. En dan maar aansluiten.
 
wiebutt 10-4-2005 20:59 Print reply

Posts: 6264
Heeft een gast die ik ken ook gemaakt , zou 70 lopen met std cil op een mt. eerst 50 ofso
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
JCG 10-4-2005 21:04 Print reply
Posts: 1531
wat heb je aan zo'n ontsteking op een puch? die half seconde voor je koppeling maakt toch ook niet uit?
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 2232 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved