Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorvorkpoten uit elkaar halen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27875 - Voorvorkpoten uit elkaar halen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Skeez 8-4-2005 15:49 Print topicpost

Posts: 1339
Hoi, ik ben nu bezig de voorvorkpoten (Ceriani) van mijn Malanca Testarossa uit elkaar te halen (onderpoten worden gepoedercoat).
1 ging bijzonder makkelijk maar de ander wilt niet. Bij de ene heb ik de voorvorkpoot in laten veren en dan draaien maar bij de andere gebeurt dan dus nix.



Er zit overigens geen moertje aan de onderkant van de poot, er zit schroefdraad aan de binnenpoot wat in de buitenpoot draaid. Maar als de poten in elkaar zitten kun je ze nog wel gewoon draaien zonder dat je hem los draait.



Weet iemand waarom die andere poot niet los wilt, of weet iemand hoe het werkt?

edit: als je de laatste foto zo bekijkt lijkt het helemaal geen schroefdraad, het is helemaal recht...

Alvast harstikke bedankt

Dit bericht is ge-edit door Skeez op 8-4-2005 16:00
 

Remco RS 8-4-2005 16:27 Print reply

Posts: 11463
echt geen flauw idee...

ik dacht trouwens dat die brommer al helemaal in perfecte staat was
 
Ruben. 8-4-2005 16:29 Print reply

Posts: 6131
wsl werkt het hetzelfde als zon showa vork van gpr/rx de ene poot veert, de andere dempt, weet niet hoe je het los krijgt iig
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Skeez 8-4-2005 16:35 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

echt geen flauw idee...

ik dacht trouwens dat die brommer al helemaal in perfecte staat was


net naar de fietsenmaker geweest; hij doet ook een beetje met bromfietsen... maar die zei met bruut geweld
Lijkt me niet echt d? oplossing...
Ik hou me dus aanbevolen voor een betere suggestie

Het is een goedrijdbare brommer, en vrij netjes... maar ik wil 'm gewoon perfect, als nieuw, hebben. Met de voorvork was ook nix mis, maar (ook) de onderpoten wil ik dus even gepoedercoat hebben.
 
Leen 8-4-2005 17:13 Print reply

Posts: 26877
as door gat heen klemmen, op de as gaan staan en dan met al je kracht de binnepoot eruit trekken?

jij kan het iig nooit kapot trekken, daar is het net iets te stevig voor wsl.. hoogstens dat je hem los trekt dus :P
 
Skeez 8-4-2005 17:19 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

as door gat heen klemmen, op de as gaan staan en dan met al je kracht de binnepoot eruit trekken?

jij kan het iig nooit kapot trekken, daar is het net iets te stevig voor wsl.. hoogstens dat je hem los trekt dus :P


Jij zegt dus wel gewoon bruut geweld gebruiken... maar er zit toch een soort van schroefdraad in? Dan moet je 't toch iig draaien? En de as door welk gat klemmen?
 
SendaMax 8-4-2005 17:23 Print reply

Posts: 1592
Misschien idd brute kracht, mijn derbi poot zat met locktite vast.. moest met 2 man worden gedaan
 
Skeez 8-4-2005 17:25 Print reply

Posts: 1339
maar waar is die schroefdraad dan voor ?
 
Skeez 8-4-2005 20:28 Print reply

Posts: 1339
niemand een idee

 
mulder 8-4-2005 21:04 Print reply

Posts: 13701
bruutgeweld is wel de oplossing

Je kan zo ff nagaan of het schroefdraad is ofniet met je nagel of iets dergelijks rondraaien en kijken of je naar beneden of omhoog gaat

Dit bericht is ge-edit door amulder12 op 8-4-2005 21:17
 
Skeez 9-4-2005 13:19 Print reply

Posts: 1339
Dus dan zou die voorvorkpoten in elkaar geklemt zitten?
 
Skeez 14-4-2005 12:02 Print reply

Posts: 1339
Voorvorkpoot maar aan mijn oom meegegeven, die werkt bij Fast & Speed (bouwen cross-buggy's en cross-auto's (o.a. voor Dakar )). Daar hebben ze ernaar gekeken, het moest wel gedraaid worden (niet getrokken), maar hun kregen hem ook niet los (waarschijnlijk vastgeroest ofzo ). Maar nu laat ik ze in elkaar en laat ik de onderpoten wel zwart spuiten.

En nog even wat anders... Als de voorvork te slap in veert dan heb je t? weinig olie erin en als 'ie te stug in veert t? veel h??
Of weet iemand toevallig hoeveel olie er in de voorvork van een Malanca Testarossa moet ?



 
Saknet 14-4-2005 12:05 Print reply

Posts: 10355
hehe, klopt wel als je vol met olie gooit veert ie ook niet meer
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Skeez 14-4-2005 12:43 Print reply

Posts: 1339
dat is niet echt de bedoeling
 

Dit topic is 2415 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved