christianos |
9-4-2005 18:47 |
Posts: 20445 |
cdi is kapot of niet, (bij 99%)
dus kapot is niet meer vonken
dit lijkt me een schoolvoorbeeld van de signaalspoel die moeilijk doet.
Kijk even je draadboom heel goed na en trek de de drie onstekingsdraden even overnieuw. ze kunnen van binnenuit gescheurd zijn.
Ook zou ik een gloednieuwe bougie erin draaien en geen gebruikte
|
|
|
|
olson1987 |
9-4-2005 18:55 |
Posts: 32 |
Ik heb juist hetzelfde probleem gehad,ik zou zoals christianos zegt de drie draden die van de spoelen komen hermaken en ook kijken of hij goeie massa heeft dat was bij mij ook het probleem.
|
|
|
|
christianos |
9-4-2005 18:57 |
Posts: 20445 |
hmm ff lopen na denken
lijkt me een massa probleem heel duidelijk, ik ben zo snel ff kwijt waar die ook alweer massa hoort te maken maar wss is dat punt vuil ofzo of heb je ergens ene kabelbreuk
en ik zou een andere bougiedop proberen
|
|
|
|
Rock-Dog |
10-4-2005 15:03 |
Posts: 575 |
|
|
|
|
Rock-Dog |
10-4-2005 18:37 |
Posts: 575 |
en heb ook m'n bedrading vervangen en opnieuw aangelegd.. en nee geheel geen vonk hoor
De bedrading = 100% goed aangesloten, dat weet ik zeker en ik heb ook alle draden vervangen door goede nieuwe en het maakt nergens kortsluiting. Nieuwe bobine en CDI. Bobine maakt goed contact met de massa. ik heb inmiddels de onstekingspoel en de spoel met dat rood-zwarte draadje die direct naar je CDI loopt ook vervangen. EN HIJ VONKT NOG STEEDS NIET! heb de bougiedop er af gehaald en die kabel bij m'n cilinderkop gehouden, maar er springt ook geen vonk over. echt helemaal niks nu meer.
wordt er zo schijtziek van
|
|
|
|
christianos |
10-4-2005 18:44 |
Posts: 20445 |
signaalspoel overleden
|
|
|
|
Rock-Dog |
10-4-2005 18:47 |
Posts: 575 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
signaalspoel overleden
je hebt 3 spoelen, 1 kleine met een blauw-gele draad (onstekingspoel neem ik aan, die heb ik vervangen), 1 normale met een rood-zwarte draad (die heb ik ook vervangen!) en nog een grote met gele draden geloof ik die is toch alleen voor je verlichting? die heb ik iig nog niet vervangen kan ik nog wel gaan doen
|
|
|
|
christianos |
10-4-2005 18:50 |
Posts: 20445 |
je hebt idd 3 spoelen
de bovenste is de onstekingsspoel
de kleine rechter is de signaalspoel
de onderste is de lichtspoel
maar heb je die kleine ook vervangen,
hmm dan denk ik tog egt je bougiedop
|
|
|
|
Rock-Dog |
10-4-2005 18:53 |
Posts: 575 |
ja die kleine heb ik vervangen.
dinsdag kan ik dan een nieuwe bougiedop halen, hopen dat dat het dan is, maar alsk de kabel uit de bobine bij m'n cilinderkop hou springt er geen vonk over. dit zou hij toch eigenlijk wel moeten doen? maar opzich kan ik zelf ook echt helemaal nix meer behalve m'n bougiedop bedenken, of ergens iets met massa.
|
|
|
|
the ghansman |
10-4-2005 19:24 |
Posts: 227 |
Als je de boegiedop eraf trekt, en in het gaatje waar het schroefje van de boegiedop inzat een klein spijkertje in drukt weet je zeker dat je "contact" hebt waar vandaan een vonk kan overspringen. Als de spijker/kabel ook geen vonken laat overslaan naar het blok zou ik geen nieuwe boegiedop kopen, dan is er toch echt wat anders kapot.
Probeer eens een ander hoogspanningsspoel of een andere bobine. (of had je dat al geprobeerd?)
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
Rock-Dog |
11-4-2005 22:23 |
Posts: 575 |
|
|
|
|
B-100 |
11-4-2005 22:32 |
Posts: 1385 |
heb je al doorgemeten of je ontstekingsspoelen wel weerstand hebben? ik had hetzelfde met mn mt, met vliegwiel tegenhouden perongeluk ontsteking beschadigt, en was er 1 spoel kapot
|
|
Te koop: afgeslepen uitlaat, bande die hobbelen en een lekkende kadett voor veelteveel |
|