Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Spruitstuk polijsten Keihin 18

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1210 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27825 - Spruitstuk polijsten Keihin 18
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4011 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-mbx 7-4-2005 11:20 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]

wsl resultaat dat te verwaarlozen valt een honderste pk oid


idd, eigenlijk voor straat gebruik niet echt van toepassing.
voor race gebruik natuurlijk wel..
maar ja alle kleine beetjes helpen!

 
ik vlam je..
Neonlampje 7-4-2005 11:34 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx

over polijsten zijn veel topics geweest...
laats heb ik met mn natuurkunde leraar het er over gehad, we kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat volledig polijsten geen zin heeft. dat werk eerder negatief, als voorbeeld gebruikte hij de haai. de huid van zo'n beest is vrij ruw, maar toch kan hij heel snel zwemmen.
dat komt doordat er water op de ruwehuid komt, en dan krijg je water over water en dat geeft minder weerstand, en stroom dus sneller.

vlak maken heeft wel degelijk zin, want te ruw is ook niet goed.
je kan dus wel je inlaat ed vlak maken, maar ik zou hem niet volledig polijsten.
in jouwn geval zou ik je spruitstuk wel degelijk vlak maken.
niet dat je er veel van merkt, maar het werkt eerder positief als negatief.

lang verhaal
laminaire stroming
 
MT70-nolimit 19-5-2005 11:20 Print reply

Posts: 4322
Maar dat de wand van de spoelpoorten niet af-fabriek mooi glad zijn dan zou dat toch alleen maar een slechte afwerking zijn. Je zou bijvoorbeeld verwachten dat een Polini of Malossi netjes is afgewerkt, dan hadden ze in de fabriek die wanden ook wel gepolijst maar nee. Een maat van me heeft bij zijn 70 Malo op NSR de poorten gepolijst maar of hij er nou 5km harder door loopt??? Dat niet.
 
gaat lang goed
koen-z 19-5-2005 11:49 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Maar dat de wand van de spoelpoorten niet af-fabriek mooi glad zijn dan zou dat toch alleen maar een slechte afwerking zijn. Je zou bijvoorbeeld verwachten dat een Polini of Malossi netjes is afgewerkt, dan hadden ze in de fabriek die wanden ook wel gepolijst maar nee. Een maat van me heeft bij zijn 70 Malo op NSR de poorten gepolijst maar of hij er nou 5km harder door loopt??? Dat niet.


de meste cilinders hebben in hun poorten allemaal hobbels en putjes zitten.
 
MT70-nolimit 19-5-2005 11:51 Print reply

Posts: 4322
Ja dat bedoel ik maar dus als het nadelig zou zijn zou het bij de beter afgewerkte cilinders ook wel weg gefreest zijn lijkt me.
 
gaat lang goed
koen-z 19-5-2005 11:53 Print reply

Posts: 3702
hmmz, ik zit een beetje gissen.

dan zou een straaljager ook allemaal bobbeltjes op z'n neus hebben. en een vliegtuig ook.

of ben ik nu aan het ijlen?
 
[RRT] Lost-P 19-5-2005 12:13 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

hmmz, ik zit een beetje gissen.

dan zou een straaljager ook allemaal bobbeltjes op z'n neus hebben. en een vliegtuig ook.

of ben ik nu aan het ijlen?


Je bent aan t ijlen... je brommer cil. kost geen 16 miljoen euro ... straaljagertjes wel :-p

Die cilinders zijn niet helemaal PERFECT afgewerkt, omdat t nog steeds gewoon massaproductie is... het zou zooo veel extra gaan kosten als ze elke cilinder nog ff na moesten gaan werken om echt ALLE onregelmatigheden eruit te gaan halen...
Daarom, doen ze dat dus niet
 
Chille Tune shit dan
MT70-nolimit 19-5-2005 12:30 Print reply

Posts: 4322
Maar zou jij wel adviseren om de spoelpoorten te polijsten of zeg je ook van het werkt niet??
 
gaat lang goed
Neonlampje 19-5-2005 13:24 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Maar dat de wand van de spoelpoorten niet af-fabriek mooi glad zijn dan zou dat toch alleen maar een slechte afwerking zijn. Je zou bijvoorbeeld verwachten dat een Polini of Malossi netjes is afgewerkt, dan hadden ze in de fabriek die wanden ook wel gepolijst maar nee. Een maat van me heeft bij zijn 70 Malo op NSR de poorten gepolijst maar of hij er nou 5km harder door loopt??? Dat niet.
sja.. ookal is het niet afgwerkt, men koopt dat merkspul toch wel moet je ns voorstellen hoeveel geld het scheelt als je iets niet af hoeft te werken
 
koen-z 19-5-2005 13:27 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


Je bent aan t ijlen... je brommer cil. kost geen 16 miljoen euro ... straaljagertjes wel :-p

Die cilinders zijn niet helemaal PERFECT afgewerkt, omdat t nog steeds gewoon massaproductie is... het zou zooo veel extra gaan kosten als ze elke cilinder nog ff na moesten gaan werken om echt ALLE onregelmatigheden eruit te gaan halen...
Daarom, doen ze dat dus niet


he???

ze zouden het juist wel bij een straal jager moeten, je hebt een punt met die cilinders dat snap ik . maar omdat een golfbal ook van die dingetjes heeft, om verder en sneller te komen, waarom dan een straaljager die sneller als het geluid gaat?
 
[RRT] Lost-P 19-5-2005 15:28 Print reply
Posts: 4578
zullen ze vast wel goed berekend hebben enzo


btw, Lude... Dat zei ik al
 
Chille Tune shit dan
MT70-nolimit 19-5-2005 15:30 Print reply

Posts: 4322
Zou ik het merken als ik de spoelbende ga polijsten bij men tuned 80cc cilinder (49mm)?
 
gaat lang goed
[RRT] Lost-P 19-5-2005 15:32 Print reply
Posts: 4578
niet echt nee
 
Chille Tune shit dan
MT70-nolimit 19-5-2005 15:34 Print reply

Posts: 4322
Okej,
thnx
 
gaat lang goed
Kampersjaak 19-5-2005 15:37 Print reply

Posts: 12285
als je het ruw houd dan komt er olie in te zitten en vloeid de benzine veel beter door
 
oderint dum metuant

Dit topic is 4011 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved