Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - trommelrem blijft plakken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27813 - trommelrem blijft plakken
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MasterM 6-4-2005 20:29 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Nee, nee, nee.........

Volgens mij heb jij een soort aanslag in je remtrommel zitten. Dit is meestal een soort lichtbruine oxidatieaanslag. Dit kan levensgevaarlijk zijn (vooral als je het bij je voorrem hebt).
Er zit dan maar 1 ding op:
Wiel eruit,
remschoenen ligt opschuren,
remtrommel opschuren, dit moet je net zolang doen totdat alle bruine aanslag is verdwenen en je weer een mooie metaalkleur te zien krijgt. Pak hiervoor korrelgrootte 100-150.
Hierna alles weer in elkaar zetten, alle roest tussen alle scharnierpunten weghalen, en smeer dit met, het liefst, zo dik mogelijk (watervast) vet. Zorg ervoor dat je niks op de remtrommel of remblokken morst anders remt hij niet meer.

En nee, inderdaad, nieuwe remschoenen lost dit probleem niet op.


Dat ZOU het ook kunnen zijn, maar het is makkelijker om ff druppeltje kruipolie op de veer te doen. Is het daarmee niet opgelost DAN zou het wel eens kunnen zijn wat jij zegt. (en als dat in je voorrem zit is dat idd niet fijn )
 
zundappchefke 6-4-2005 20:30 Print reply

Posts: 1715
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Nee, nee, nee.........

Volgens mij heb jij een soort aanslag in je remtrommel zitten. Dit is meestal een soort lichtbruine oxidatieaanslag. Dit kan levensgevaarlijk zijn (vooral als je het bij je voorrem hebt).
Er zit dan maar 1 ding op:
Wiel eruit,
remschoenen ligt opschuren,
remtrommel opschuren, dit moet je net zolang doen totdat alle bruine aanslag is verdwenen en je weer een mooie metaalkleur te zien krijgt. Pak hiervoor korrelgrootte 100-150.
Hierna alles weer in elkaar zetten, alle roest tussen alle scharnierpunten weghalen, en smeer dit met, het liefst, zo dik mogelijk (watervast) vet. Zorg ervoor dat je niks op de remtrommel of remblokken morst anders remt hij niet meer.

En nee, inderdaad, nieuwe remschoenen lost dit probleem niet op.

expert in levensgevaarlijke probleme hoor ik wel
 
verhuist maar blijft het zelfde
MTX-speed 6-4-2005 20:34 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchefke

[...]

expert in levensgevaarlijke probleme hoor ik wel


Door dat euvel, heb ik namelijk met m'n eerste brommer m'n poot gebroken, en het scheelde niet veel of m'n nek zat er ook bij....

oei.....



:P


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma

[...]


Dat ZOU het ook kunnen zijn, maar het is makkelijker om ff druppeltje kruipolie op de veer te doen. Is het daarmee niet opgelost DAN zou het wel eens kunnen zijn wat jij zegt. (en als dat in je voorrem zit is dat idd niet fijn )


Aangezien ik zelf niet van halve oplossingen meer houdt, doe ik een voorstel hoe het het beste zou kunnen worden verholpen. In verloop van tijd gaat het smeermiddel er tussenuit en zul je weer met hetzelfde probleem te kampen komen. Als je het meteen goed aanpakt ben je er gelijk voor een langere tijd vanaf.
 
MasterM 6-4-2005 20:37 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Door dat euvel, heb ik namelijk met m'n eerste brommer m'n poot gebroken, en het scheelde niet veel of m'n nek zat er ook bij....

oei.....



:P


[...]


Aangezien ik zelf niet van halve oplossingen meer houdt, doe ik een voorstel hoe het het beste zou kunnen worden verholpen. In verloop van tijd gaat het smeermiddel er tussenuit en zul je weer met hetzelfde probleem te kampen komen. Als je het meteen goed aanpakt ben je er gelijk voor een langere tijd vanaf.


Ja maar misschien ligt het daar niet aan. Maar dat kan ik van hieruit natuurlijk niet zien. Veiligste is om allebei misschien te doen want in loop der jaren is dat toch wel es nodig. En het is idd levensgevaarlijk als je rem blijft hangen, zeker niet bij je voorrem, maar bij je achterrem ist ook niet gezellig!
 
christianos 6-4-2005 20:47 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Door dat euvel, heb ik namelijk met m'n eerste brommer m'n poot gebroken, en het scheelde niet veel of m'n nek zat er ook bij....

oei.....



:P


[...]


Aangezien ik zelf niet van halve oplossingen meer houdt, doe ik een voorstel hoe het het beste zou kunnen worden verholpen. In verloop van tijd gaat het smeermiddel er tussenuit en zul je weer met hetzelfde probleem te kampen komen. Als je het meteen goed aanpakt ben je er gelijk voor een langere tijd vanaf.


maar bij de meeste gevallen is het niet zo, dus maak je mensen banger dan dat ze al zijn
 
tsxj oran 6-4-2005 20:50 Print reply

Posts: 6498
remmen loshalen de boel opschuren met schuurpapier gewoon ff inspuiten met remreiniger in elkaar zette
et voila
 
oud
MTX-speed 6-4-2005 20:56 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

[...]


maar bij de meeste gevallen is het niet zo, dus maak je mensen banger dan dat ze al zijn


Beter 1000 man te bang dan dat er 1 op zijnen bakkes gaat

Omdat hij erbij zegt dat als hij achteruit loopt de rem wel loslaat wijst erop dat de remschoenen wel degelijk blijven plakken. Vandaar mijn uitleg.
 
MT70-nolimit 6-4-2005 21:00 Print reply

Posts: 4322
Zorg nou maar gewoon dat je met kopervet je remsleutel een beetje roestvrij houd dan hoef je ook geen zware veercontstructies te maken om je rem terug te drukken.
 
gaat lang goed
mikkel 6-4-2005 21:05 Print reply

Posts: 1587
had ik laatst ook bij mijn tomos dat ze bleven plakken gewoon goed opschoeren trommer en rom schoen en smeren bij de contact punten en de boel is verholpen ik garendeer het je
 
glaasje op laat je berijden
MTX-speed 6-4-2005 21:07 Print reply

Posts: 1229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

had ik laatst ook bij mijn tomos dat ze bleven plakken gewoon goed opschoeren trommer en rom schoen en smeren bij de contact punten en de boel is verholpen ik garendeer het je


Het heilig devies van de vervanger van de


Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 6-4-2005 21:07
 
wietplant 6-4-2005 21:08 Print reply

Posts: 2092
achja volgende week tentames dus nu weinig tijd maar zal hem wel uitelkaar halen en tot die tijd dan aleen maar de voorrem gebruike
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
mikkel 6-4-2005 21:09 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Het heilig devies van de vervanger van de
[img]http://www.marypages.com/PausJP.jpg]afbeelding[/img]

Dit bericht is ge-edit door MTX-speed op 6-4-2005 21:07


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant

achja volgende week tentames dus nu weinig tijd maar zal hem wel uitelkaar halen en tot die tijd dan aleen maar de voorrem gebruike


tot dat die het ook gaat doen maar suc6 er meej de pause heb je gezegend zo ver tie dat noch kan

Dit bericht is ge-edit door mikkel op 6-4-2005 21:10
 
glaasje op laat je berijden
Saknet 6-4-2005 21:12 Print reply

Posts: 10355
achja ik had ees dat mn voorspatbord ana mn voorband bleef plakken :s zat niet perfect vast (2 schroefjes) vloog ik ook over de kop
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Teunmenator 6-4-2005 21:22 Print reply

Posts: 2524
Ik had precies hetzelfde bij m'n achterrem. Al een keer flink opgeschuurd en alles met wasbenzine schoongemaakt en dat hielp niks. (twas zondag en ik had geen remreiniger in huis maar het werkt toch praktisch evengoed).

Ik heb daarna nieuwe remsigmenten gehaald,en in het begin leek hij het ff weer te doen. Maar na een paar keer werd het steeds beter en nou is het helemaal over..
 

Dit topic is 7970 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved