Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - crossmotor ketting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2781 - crossmotor ketting
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ali 30-1-02?20:08 Print topicpost
Posts: 667
ik heb pas een nieuwe ketting gekocht voor op men motor het is een AFAM ketting en ook hetzelfde merk achtertandwiel (gehard aluminium) voortandwiel weet ik het merk niet maar is van staal. Die gast zei dat het voor motoren tot 600cc was.... Maar na een middagje (uurtje rijden) hing de ketting al helemaal slap, nu weet ik ook wel dat het normaal is dat hij oprekt maar zoveel??? En eerst was het ook zo dan zat hij strak op het achtertandwiel en je hem haast niet kon verschuiven (van boven naar onder) dat is nu wel het geval??? Hoort dat nou gewoon zo of wa? De ketting ligt er nu al weer af want tja ik moet hem weer inkorten.....
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Hier_ben_ik - Administrator 30-1-02?20:22 Print reply

Posts: 8499
dat hoort gewoon zo, je kunt hem beter gewoon kort genoeg maken, zodat hij 2 vingers speling heeft als het acherwiel helemaal naar voren staat, als hij dan weer uitrekt (nu niet meer zo erg als in het begin, maar rekt nog wel wat uit) kun je gewoon het achterwiel naar achteren zetten, daarvoor zitten die kettingspanners er ook op (-:

en dat die ketting weer op de tandwielen kan bewegen, dat houd je toch, dat is gewoon weer slijtage, maar geeft niets
 
Members zijn vervelend :-|
Nick - Administrator 30-1-02?21:03 Print reply

Posts: 4967
Een nieuwe ketting moet je altijd 1 of 2 keer opspannen voordat hij goed uitgerekt is.
Daarna mag hij niet meer uitrekken.
 
-Michiel RS- 30-1-02?22:04 Print reply
Posts: 2803
ej je moet ook altijd wat olie erover tetteren.

Maar bij het stellen moet je goed opletten dat als je op de motor gaat zitten dat je vering iets inzakt, en als je n'm gespand hebt terwijl hij op z'n standaard stond dan staat ie dus veel losser.
Dus als je dan gaat rijden heb je niet door dat ie ineens superstrak staat, helemaal bij jumps enzo ! en daardoor slijt ie als de kanker !
 
Hier_ben_ik - Administrator 30-1-02?22:28 Print reply

Posts: 8499
daarvoor moet er ook die "2 vingers" speling opzitten. Je moet dus waar die kettinggeleider begint op de achterbrug 2 vingers tussen de ketting en de swingarm kunnen houden.
 
Members zijn vervelend :-|
Ali 30-1-02?23:12 Print reply
Posts: 667
uhm bij mij komt de kettingalleen maar losser te liggen als ik erop ga zitten enne was een swingarm. Oja ik had hem in het begin echt precies goed hangen de ketting.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Hier_ben_ik - Administrator 31-1-02?07:25 Print reply

Posts: 8499
swingarm = hetzelfde als achterbrug
 
Members zijn vervelend :-|
Ali 4-2-02?12:12 Print reply
Posts: 667
jepz dan heb ik het goed maar de ketting maakt een beetje een kutgeluid net alsof die rolletjes die erin zitten al versleten zijn....
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Neonlampje 4-2-02?12:18 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Pietjo?

jepz dan heb ik het goed maar de ketting maakt een beetje een kutgeluid net alsof die rolletjes die erin zitten al versleten zijn....

Heb je de ketting wel in vet ingekookt? scheelt heel veel qua slijtage!!

enne kettingen maken altijd een kut geluid maar mayb ff wat meer smeren, dan komtie wel goei
 

Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved