Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat voor cilinder is dit?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27802 - Wat voor cilinder is dit?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

waht 6-4-2005 14:10 Print topicpost
Posts: 34
Weet iemand wat voor een cilinder dit is en wat voor zuigerveren ik voor de bijbehorende zuiger moet hebben?

http://www12.brinkster.com/bl8zz/fotos.html


 

wipe-out 6-4-2005 14:32 Print reply

Posts: 7672
6 koelribben, dus Eurocilindro of Zeta.

Draai de cilinder eens om, en kijk eens op het membraangedeelte. Staat daar toevallig "EUROCILINDRO"?

Of kijk eens aan de onderkant van de ciliner onder de uitlaatpoort. Misschien staat daar "ZETA". Kan zijn dat beide niet goed te zijn door vuil en bagger.

Ik denk dat het een oud type Eurocilindro is, maar misschien is er iemand die het wel zeker weet en het wel zeker kan zeggen.

Wat is de boring trouwens?
 
waht 6-4-2005 14:40 Print reply
Posts: 34
45mm als ik zo ff meet
 
wipe-out 6-4-2005 14:41 Print reply

Posts: 7672
Oud type Eurocilindro is 44mm geloof ik.

Geen merkjes te bekennen?
 
MT70-nolimit 6-4-2005 14:56 Print reply

Posts: 4322
Een eurocilindro met aardig wat km-tertjes.
 
gaat lang goed
waht 6-4-2005 15:54 Print reply
Posts: 34
Geen merkjes te bekennen nee.

Ik heb trouwens geckecked wat het volgens de vorige eigenaar was, en volgens hem is het een eurokit malossi look (?).

Maar dan weet ik nog steeds niet wat voor maar zuigerveren ik moet hebben

edit: maar als het eurocilindro is, moet ik dus 44mm zuigerveren hebben

Dit bericht is ge-edit door waht op 6-4-2005 15:56
 
wipe-out 6-4-2005 15:57 Print reply

Posts: 7672
Zou kunnen dat het een Eurokit malossi look is, maar na enig searchwerk lees ik dat een een Fast-Arrow malossi-look 6 koelribben heeft en de Eurokit-malossi-look 5. Dus FA-malossi-look zou het best eens kunnen zijn.

edit:

Wat betreft die zuigerveren; Als de cilinder een chroomwand heeft mag je geen chromen veren nemen. Met een gietijzeren wand moet je geen gietijzeren veren nemen, heeft iets te maken met dat het dan nogal hard slijt of vastloopt ofzo.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 6-4-2005 15:58
 
[RRT] Lost-P 6-4-2005 15:58 Print reply
Posts: 4578
oude type eurokit....hmmm

Edit:

Leek mij idd ook al een FA....dingetje loopt best wel netjes (als t goed is )

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 6-4-2005 15:58
 
Chille Tune shit dan
De Schout 6-4-2005 16:03 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out



edit:

Wat betreft die zuigerveren; Als de cilinder een chroomwand heeft mag je geen chromen veren nemen. Met een gietijzeren wand moet je geen gietijzeren veren nemen, heeft iets te maken met dat het dan nogal hard slijt of vastloopt ofzo.

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 6-4-2005 15:58



gietijzer op gietijzer is geen enkel probleem hoor. alleen chroom op chroom gaat idd heel fout..
 
tune tweak fiddle bang bummer
stivoman 6-4-2005 16:05 Print reply

Posts: 5353
70cc niet vor honda lijk me
 
4 rings rule them all
Supernova 6-4-2005 16:06 Print reply

Posts: 7654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stivoman

70cc niet vor honda lijk me


Weldegelijk voor honda...
 
WP Car Customs
Luc 6-4-2005 16:07 Print reply

Posts: 3590
Als je de cilinder eens op zen kop legt, zit er boven de uitlaatpoort een klein kuiltje, maak dat eens g?ed zuiver, goed wegkrassen..

Bij mij was het een Zeta, kwam ik pas achter toen ik em goed zuiver had gemaakt..
 
wipe-out 6-4-2005 16:12 Print reply

Posts: 7672
Poorten van een Zeta zijn anders (anders dan de mijne iig), dus ik denk niet dat het een Zeta is.
 
[RRT] Lost-P 6-4-2005 16:13 Print reply
Posts: 4578
denk toch echt dat t een Fast Arrow is hoor...

Vriend van me had er zo1 en zag er tzelfde uit als deze! Dat dingetje liep behoorlijk hard


Ook met die Aux-intakes...

Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 6-4-2005 16:13
 
Chille Tune shit dan
S1lv3r 6-4-2005 16:33 Print reply

Posts: 5213
hij heeft een hardchromen wand, dus het zou een zeta of ot mallosie kunnen zijn. maar malossie heeft 5 koelribben, dus lijkt me eerder een zeta. OF een eurocilindro, maar die hebben toch een nika wand?
 
Joostvdw 6-4-2005 16:35 Print reply

Posts: 4789
hij lijkt sprekend op mijn 70 ot malossi eurokit/FA cilinder

ik weet alleen niet of het dan een eurokit of FA is, want dat weet ik ook niet

ik heb iig de 5 ribs versie en dit is de 6 ribs (lmfd)

malossi ot staat wel bekend als een snelle cil en ik heb ff uitlaatpoort bekeken, blowdown van rond de 30 en poort breedt 67% oid, zal fijn rijden dus
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 1169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved