Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi senda R-1 SM projectje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27797 - Derbi senda R-1 SM projectje
Pagina 1 van 31
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31Volgende pagina >
Dit topic is 33789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt-5[Maarten] 6-4-2005 2:03 Print topicpost

Posts: 2941
Ben weer met een projectje begonnen. Heb genoeg van die "originele" looks terwijl er toch heel wat al aan gedaan is. Ben vandaag naar swick-motorsport (www.swickmotorsport.nl)gereden in ermelo, geweldige tent. Die lui hebben echt ervaring, en na een tijdje gesproken met de te hebben, lijken me het te gekke kerels . Enfin, heb daar 2x GSX250 velgen, XR voorvork, 4zuigerige remklauw (2x) van sumitomo. Hieronder alvast een paar fotos. Het is dus de bedoeling dat mijn derbi senda R-1 lomp groot wordt, als een echte supermotard ofzo. Gewoon iets speciaals. Komt een 70cc + snel uitlaatje onder anders trekt het ook nie meer. Over de precieze setup moet ik nog even nadenken. Stickerset e.d wordt door Swick geregeld. (lees gemaakt). Het beloofd weer veel goeds. Ik houd jullie op de hoogte.

voorvork :


remklauwen :


velgen :



Wordt dus geweldig gematst & gesponsord door swick. Echt, als je wat zoekt moet je daarheen. Vooral onderdelen voor race-motoren, ze hebben alles. 2 loodsen vol met onderdelen en een loods vol met motoren. Zeker te moeite waard om een keer te gaan kijken!

______________________________________________________________________

UPDATE :

Heb mn remklauw helemaal opgepoetst, is echt fokking bling bling Gaten geboord en getapt, past geweldig nu. -> klauw zit verkeerd, moet een nieuwe hebben



Balhoofd helemaal opgepoetst, lager eraf geslepen en morgen op maat laten draaien. De originele derbi kroonplaten worden vervangen door die van een XR.



Morgen weer een update

______________________________________________________________________

Bij deze weer een update :

Vandaag in plaats van opvulbussen een lager gekocht. dat staat immers veel mooier. eerst de voorvork enzo eraf gehaald, toen de lager eruit geslagen. Heb ipv de platte 25x52 lager (origineel) een 30x52 conische lager gekocht, deze past precies om de XR kroonplaten heen!



Met een lange platbek schroevendraaier de originele lager eruitgeslagen en daarna de andere erin geropt..



Daarna de kroonplaten erin + vastgemaakt. De originele balhoofdmoer (niet de balhoofddop !! want die past helaas niet) erop gedraait.



Toen de vorkpoten erin gedaan. De wielen heb ik nog niet helaas....



zolang ff het gilera gsm wiel er weer in gehangen. Dat is natuurlijk geen gezicht spatborden zitten er nu ook nog niet op.



Ook heb ik besloten om dat lamme achterspatbord weg te halen

Dit is zoals hij er nu bij staat. We gaan morgen op zoek naar een balhoofddop. We zien wel hoe ver we komen.

Je zit iig erg hoog, wel ph@




______________________________________________________________________

UPDATE :

Vandaag nog even het stuur erop gedaan, wat tekeningetjes gemaakt over de ophanging van het dashboard + contactslot. Misschien komt er een ander dashboard en contactslot van een gsx o.i.d op. ben er nog niet helemaal over uit.



Ook het achterwiel is er nu uit.



Van de week misschien de velgen erop?

______________________________________________________________________

UPDATE :

mijn voorvelg zit eronder
nog wat busjes op maat laten maken, heb nu wat bij elkaargesprokkelt. Ook moet aan de rechterkant van de velg (als je erop zit) nog wat weggezaagd worden aan de ophanging van de 2e remschijf. Deze komen naar mijn neming te dicht bij de vorkpoot.



_____________________________________________________________________

UPDATE :

Heb aan de rechterkant mn schijfophanging ingekort zodat de velg meer naar de rechter voorpoot kon (en ik dus meer speling heb voor mijn linker schijf.



_____________________________________________________________________

UPDATE :

yeah ik heb een passende balhoofdmoer gevonden!!!



en ook heb ik busjes laten draaien op de maten tussen wiel->vork(rechts) en vork->wiel(links)

achterbrug eruit gebeund (2x vlink gemist met moker op mijn hand, een 20euro briefje is er niets bij



zo staat hij er nu bij.



ben nu nog op zoek naar een voor remklauw van een honda XR, die past wss gelijk in de vork-ophanging.
_____________________________________________________________________

UPDATE:

Vandaag een nieuwe rempomp gehaald met wel een recht reservoir (ten opzichte van het stuur)



Ook een achterrempomp gekregen, een NISSIN
Gaten uitgeboord en asje afgeslepen zodat hij precies past.



En eindelijk mijn voorremklauw gemaakt, er zit een strip op van een duo-passagiers zitje die ik heb afgzaagd. Paste precies



Binnenkort meer
_____________________________________________________________________


UPDATE :

Vandaag een paar kleine dingetjes gedaan, maarja wie het kleine niet eert is het grote niet weerd

Een achterrempotje vastgeschroefd


De remklauw voor is goed nu, past en loopt niet aan. toch met minimale speling


En 2 handvatten eropgezet, wat een kutwerk zeg. kwam erachter dat als je ze eerst warmmaakt met de fohn dat ze veel makkelijker eropgaan


Binnenkort weer meer
____________________________________________________________________

UPDATE

Vandaag remleiding op maat laten maken (60eurie) , en rem gevuld met olie + ontlucht.





Morgen verwacht ik mijn YZ250 achterbrug

____________________________________________________________________

UPDATE:

Ik heb vandaag de YZ250 achterbrug binnengekrege (thnx leen )





Gasveer past niet helaas. Binnenkort kijken naar een nieuwe. Ook moeten er nieuwe busjes gedraaid worden, laat dat eerst even doen.

____________________________________________________________________

UPDATE :

busjes voor achterbrug worden vanmiddag gedraaid, er komt vanmiddag een gasveer en mn handkappen zijn binnen!!


____________________________________________________________________

UPDATE :

Heb vanavond de achterbrug erin gedaan. Busjes zijn van aluminium en passen echt op de MM

Heb ondertussen ook een ventieltje voor mijn rechter voorvork-poot. erop en wel.

Misschien dat de achterbrug andersom moet (downside up) omdat ik anders niet goed uitkom met de veer. Dat moeten we nog even bekijken.

s00n m0re...
___________________________________________________________________

UPDATE :

Zo weer druk bezig geweest, veer zit erin met creatief mechanisme nu nog de achterremklauw, tandwiel afdraaien en busjes. dan is hij klaar




Heb de achterbrug ondersteboven erin gedaan, 2 ijzeren strippies als verlenging van mn veer en een CBR100 gasveer
___________________________________________________________________

UPDATE !!!:

Na afgelopen zondag nog even met het BF-rescue team te hebben gesleuteld (zie harderwijk meeting-verhaal ) is de derbi ZO GOED ALS AF



Het enige wat er nog moet gebeuren, is een ketting erop leggen. Door een eigen domme fout heb ik ipv kettingvet lagervet op de ketting gesmeerd. Ging niet echt goed

Voor degenen die weten wat ik bedoel : kettingspanners zijn zelf geslepen enzo, past wel leuk nu.

Lichtkapje en cockpit moet nog over worden nagedacht.

Achterremklauw is zwevend, ook de nodige problemen mee gehad maar werkt nu perfect. Tandwiel van een ytamaha DT50 bijgewerkt, het hart is eruit geslepen en pas gemaakt voor het GSX400 differentieel.

Komt nog een plattere achterband op.
___________________________________________________________________

Hij is af !

..... behalve lampekap en speedteller enzo .....

Zo komt ie dus op de meeting.


Dit bericht is gewijzigd door Mt-5[Maarten] op 14-11-2005 om 23:22 uur.
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...

[RRT] Lost-P 6-4-2005 9:57 Print reply
Posts: 4578
Cool
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 6-4-2005 10:00 Print reply

Posts: 32777
jij ownt

ik ga vanmiddag ook me gasgeveerde yz250 achterbrug scoren btw

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 6-4-2005 10:01
 
Joostvdw 6-4-2005 10:01 Print reply

Posts: 4789
opzich leuk, maar waarom pomp je zoveel geld in een brommertje? dat vraag ik me altijd af met die project dingesen

beter bewaar je die spullen, en beunt ze gewoon in een motor frame, waar je zelf een blok in hangt, kan je er nog mee op de weg ook, zonder cops enzo...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Mt-5[Maarten] 6-4-2005 10:03 Print reply

Posts: 2941
denk dat als ik een motor koop, ik mezelf hardstikke doodrijd eerst maar eens wat "volwassener worden"

niet dat dat niet op een brommer kan ofzo, maarja misschien wel tijd + geld teveel ofzo

het leek me iig erg soepel. En ik wil een keer wat anders weer.

ik geil op sleutelen beunen

Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 6-4-2005 10:04
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Rik 6-4-2005 10:03 Print reply

Posts: 3464
wat voor voorkapje komt erop? (hint: verkoop die owue ook gelijk aan mij) :P


lekker bezig.. respect.. ik ken niemand die het aandurft om aan ze senda te gaan beunen zoals dit
 
Mt-5[Maarten] 6-4-2005 10:05 Print reply

Posts: 2941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik

wat voor voorkapje komt erop? (hint: verkoop die owue ook gelijk aan mij) :P


lekker bezig.. respect.. ik ken niemand die het aandurft om aan ze senda te gaan beunen zoals dit


komt een rode voorkap op, ik heb dus die carbonnen over Wil je mn oude voorvork ook ? -> kijk eens bij sales

Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 6-4-2005 10:05
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Supernova 6-4-2005 10:20 Print reply

Posts: 7654
hehe koel, dit word wel wat
 
WP Car Customs
Remco RS 6-4-2005 10:20 Print reply

Posts: 11463
gat wel mooiworden denk ik.. een usd vork zou ook wel mooi zijn
 
mcdronkz 6-4-2005 10:20 Print reply

Posts: 32777
usd vorken zuigen :(
 
Mt-5[Maarten] 6-4-2005 10:22 Print reply

Posts: 2941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

gat wel mooiworden denk ik.. een usd vork zou ook wel mooi zijn


Heb idd naar een USD vork gekeken van WP, maar die kostte me toch te veel. Deze vork is bovendien iets langer, heb wat meer speling dus. Wel een supervorkje, nog gasdruk ook

Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 6-4-2005 10:22
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
maenhoudt 6-4-2005 10:24 Print reply

Posts: 102
Sick

Maar zal je brommer dan niet te zwaar worden?
 
Stewie ownt iedereen zijn aarsen!! =)
Mt-5[Maarten] 6-4-2005 10:25 Print reply

Posts: 2941
mayB, daarom ook een iets zwaardere setup. Aan het frame zelf doe ik niets trouwens, mochten jullie over goedkeuringen e.d beginnen
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Remco RS 6-4-2005 10:25 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt-5[Maarten]

[...]


Heb idd naar een USD vork gekeken van WP, maar die kostte me toch te veel. Deze vork is bovendien iets langer, heb wat meer speling dus. Wel een supervorkje, nog gasdruk ook

Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 6-4-2005 10:22


das dan weer wel mooi
 
Mt-5[Maarten] 6-4-2005 10:29 Print reply

Posts: 2941
ja dat dan weer wel
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
[RRT] Lost-P 6-4-2005 10:29 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt-5[Maarten]

mayB, daarom ook een iets zwaardere setup. Aan het frame zelf doe ik niets trouwens, mochten jullie over goedkeuringen e.d beginnen


80 MHR Team
28 MRD
Opmaat pijp
Binnenrotor

Nou, dan kom je toch nog wel van zn plaats?
 
Chille Tune shit dan

Dit topic is 33789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 31
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved