Ben weer met een projectje begonnen. Heb genoeg van die "originele" looks terwijl er toch heel wat al aan gedaan is. Ben vandaag naar swick-motorsport (www.swickmotorsport.nl)gereden in ermelo, geweldige tent. Die lui hebben echt ervaring, en na een tijdje gesproken met de te hebben, lijken me het te gekke kerels
. Enfin, heb daar 2x GSX250 velgen, XR voorvork, 4zuigerige remklauw (2x) van sumitomo. Hieronder alvast een paar fotos. Het is dus de bedoeling dat mijn derbi senda R-1 lomp groot wordt, als een echte supermotard ofzo. Gewoon iets speciaals. Komt een 70cc + snel uitlaatje onder anders trekt het ook nie meer. Over de precieze setup moet ik nog even nadenken. Stickerset e.d wordt door Swick geregeld. (lees gemaakt). Het beloofd weer veel goeds. Ik houd jullie op de hoogte.
voorvork :
remklauwen :
velgen :
Wordt dus geweldig gematst & gesponsord door swick. Echt, als je wat zoekt moet je daarheen. Vooral onderdelen voor race-motoren, ze hebben alles. 2 loodsen vol met onderdelen en een loods vol met motoren. Zeker te moeite waard om een keer te gaan kijken!
______________________________________________________________________
UPDATE :
Heb mn remklauw helemaal opgepoetst, is echt fokking bling bling
Gaten geboord en getapt, past geweldig nu. -> klauw zit verkeerd, moet een nieuwe hebben
Balhoofd helemaal opgepoetst, lager eraf geslepen en morgen op maat laten draaien. De originele derbi kroonplaten worden vervangen door die van een XR.
Morgen weer een update
______________________________________________________________________
Bij deze weer een update :
Vandaag in plaats van opvulbussen een lager gekocht. dat staat immers veel mooier. eerst de voorvork enzo eraf gehaald, toen de lager eruit geslagen. Heb ipv de platte 25x52 lager (origineel) een 30x52 conische lager gekocht, deze past precies om de XR kroonplaten heen!
Met een lange platbek schroevendraaier de originele lager eruitgeslagen en daarna de andere erin geropt..
Daarna de kroonplaten erin + vastgemaakt. De originele balhoofdmoer (niet de balhoofddop !! want die past helaas niet) erop gedraait.
Toen de vorkpoten erin gedaan. De wielen heb ik nog niet helaas....
zolang ff het gilera gsm wiel er weer in gehangen. Dat is natuurlijk geen gezicht
spatborden zitten er nu ook nog niet op.
Ook heb ik besloten om dat lamme achterspatbord weg te halen
Dit is zoals hij er nu bij staat. We gaan morgen op zoek naar een balhoofddop. We zien wel hoe ver we komen.
Je zit iig erg hoog, wel ph@
______________________________________________________________________
UPDATE :
Vandaag nog even het stuur erop gedaan, wat tekeningetjes gemaakt over de ophanging van het dashboard + contactslot. Misschien komt er een ander dashboard en contactslot van een gsx o.i.d op. ben er nog niet helemaal over uit.
Ook het achterwiel is er nu uit.
Van de week misschien de velgen erop?
______________________________________________________________________
UPDATE :
mijn voorvelg zit eronder
nog wat busjes op maat laten maken, heb nu wat bij elkaargesprokkelt. Ook moet aan de rechterkant van de velg (als je erop zit) nog wat weggezaagd worden aan de ophanging van de 2e remschijf. Deze komen naar mijn neming te dicht bij de vorkpoot.
_____________________________________________________________________
UPDATE :
Heb aan de rechterkant mn schijfophanging ingekort zodat de velg meer naar de rechter voorpoot kon (en ik dus meer speling heb voor mijn linker schijf.
_____________________________________________________________________
UPDATE :
yeah ik heb een passende balhoofdmoer gevonden!!!
en ook heb ik busjes laten draaien op de maten tussen wiel->vork(rechts) en vork->wiel(links)
achterbrug eruit gebeund (2x vlink gemist met moker op mijn hand,
een 20euro briefje is er niets bij
zo staat hij er nu bij.
ben nu nog op zoek naar een voor remklauw van een honda XR, die past wss gelijk in de vork-ophanging.
_____________________________________________________________________
UPDATE:
Vandaag een nieuwe rempomp gehaald met wel een recht reservoir (ten opzichte van het stuur)
Ook een achterrempomp gekregen, een NISSIN
Gaten uitgeboord en asje afgeslepen zodat hij precies past.
En eindelijk mijn voorremklauw gemaakt, er zit een strip op van een duo-passagiers zitje die ik heb afgzaagd. Paste precies
Binnenkort meer
_____________________________________________________________________
UPDATE :
Vandaag een paar kleine dingetjes gedaan, maarja wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Een achterrempotje vastgeschroefd
De remklauw voor is goed nu, past en loopt niet aan. toch met minimale speling
En 2 handvatten eropgezet, wat een kutwerk zeg. kwam erachter dat als je ze eerst warmmaakt met de fohn dat ze veel makkelijker eropgaan
Binnenkort weer meer
____________________________________________________________________
UPDATE
Vandaag remleiding op maat laten maken (60eurie) , en rem gevuld met olie + ontlucht.
Morgen verwacht ik mijn YZ250 achterbrug
____________________________________________________________________
UPDATE:
Ik heb vandaag de YZ250 achterbrug binnengekrege (thnx leen
)
Gasveer past niet helaas. Binnenkort kijken naar een nieuwe. Ook moeten er nieuwe busjes gedraaid worden, laat dat eerst even doen.
____________________________________________________________________
UPDATE :
busjes voor achterbrug worden vanmiddag gedraaid, er komt vanmiddag een gasveer en mn handkappen zijn binnen!!
____________________________________________________________________
UPDATE :
Heb vanavond de achterbrug erin gedaan. Busjes zijn van aluminium en passen echt op de MM
Heb ondertussen ook een ventieltje voor mijn rechter voorvork-poot. erop en wel.
Misschien dat de achterbrug andersom moet (downside up) omdat ik anders niet goed uitkom met de veer. Dat moeten we nog even bekijken.
s00n m0re...
___________________________________________________________________
UPDATE :
Zo weer druk bezig geweest, veer zit erin met creatief mechanisme
nu nog de achterremklauw, tandwiel afdraaien en busjes. dan is hij klaar
Heb de achterbrug ondersteboven erin gedaan, 2 ijzeren strippies als verlenging van mn veer en een CBR100 gasveer
___________________________________________________________________
UPDATE !!!:
Na afgelopen zondag nog even met het BF-rescue team te hebben gesleuteld (zie harderwijk meeting-verhaal
) is de derbi ZO GOED ALS AF
Het enige wat er nog moet gebeuren, is een ketting erop leggen. Door een eigen domme fout heb ik ipv kettingvet lagervet op de ketting gesmeerd. Ging niet echt goed
Voor degenen die weten wat ik bedoel : kettingspanners zijn zelf geslepen enzo, past wel leuk nu.
Lichtkapje en cockpit moet nog over worden nagedacht.
Achterremklauw is zwevend, ook de nodige problemen mee gehad maar werkt nu perfect. Tandwiel van een ytamaha DT50 bijgewerkt, het hart is eruit geslepen en pas gemaakt voor het GSX400 differentieel.
Komt nog een plattere achterband op.
___________________________________________________________________
Hij is af !
..... behalve lampekap en speedteller enzo .....
Zo komt ie dus op de meeting.
Dit bericht is gewijzigd door Mt-5[Maarten] op 14-11-2005 om 23:22 uur.