Bullet |
5-4-2005 22:58 |
Posts: 12150 |
waarom is iedereen tegenwoordig zo twin-air-geil?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
KaWaReZ |
5-4-2005 22:58 |
Posts: 20582 |
ALS je een powerfilter besluit te nemen, neem dan een SCHUIMfilter (twinair, hebo, malossi, polini, whatever... )
en zorg dat dat filter een beetje redelijk (goed) wordt afgeschermd tegen spatwater wat door et achterwiel omhoog wordt gegooid.. folie enz, beun maar wat
werkt prima, gaat goed mee
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
a honda highrider |
5-4-2005 23:07 |
Posts: 1818 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
waarom is iedereen tegenwoordig zo twin-air-geil?
zo geil ben ik hier niet van, ze worden aardig zwart/bruin na een tijdje, volgens mij de malossie toch in verhouding minder.
|
|
D? Mo(raal)derator |
|
gonzales |
6-4-2005 0:47 |
Posts: 1319 |
twin air , malossi of k&n zijn goed ! herinner ! ieder powerfilter is kut als je ze niet reinigt-inoliet !
|
|
burn your rubber not your soul |
|
PRO TUNING |
6-4-2005 9:00 |
Posts: 4000 |
Zet een luchtfilter maar eens op een Flowbank, dan zie je het verschil wel in liters lucht doorlaat.
|
|
|
|
koen-z |
6-4-2005 9:02 |
Posts: 3702 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: a honda highrider
[...]
zo geil ben ik hier niet van, ze worden aardig zwart/bruin na een tijdje, volgens mij de malossie toch in verhouding minder.
ehm... volgens mij is dat juist de bedoeling... dan zie je dat hij filterd
|
|
|
|
Joostvdw |
6-4-2005 9:42 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Zet een luchtfilter maar eens op een Flowbank, dan zie je het verschil wel in liters lucht doorlaat.
ik neem aan dat jij dat hebt gedaan als je het zo stelt, wat voor resultaten kwamen daaruit?
in andere woorden, wat vind jij een goed filter dan?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
mulder |
6-4-2005 9:53 |
Posts: 13701 |
ik heb ook een doppler filter, als je hem voor het geluid koopt zal ik het zeker doen, er komt namelijk wel mooi geluidje uit. Ik heb er verder nog nooit problemen mee gehad in de regen of zand boeide niks, maar hij past niet zomaar bij het aansluiten, daar moet je wel wat voor verzinnen is niet moelijk
|
|
|
|
richard3 |
6-4-2005 11:11 |
Posts: 5198 |
hij past toch gewoon op mijn cabr ?
heb nu trouwens voor die twinair gekozen en besteld ook
die past toch ook gewoon of wordt dit een ramp ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
PRO TUNING |
6-4-2005 14:14 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
ik neem aan dat jij dat hebt gedaan als je het zo stelt, wat voor resultaten kwamen daaruit?
in andere woorden, wat vind jij een goed filter dan?
b.v. Twin Air en K & N zijn goede filters qwa luchtdoorlaat.
Ook in deze filters moet een goede filter olie.
Als je in het boek van K & N kijkt zie je dat een klein filter al een motor van 50 Pk kan voorzien van voldoende lucht.
Bij de Doppler zoals hierboven is het oppervlakte veel te klein.
|
|
|
|
RJ Tuning |
6-4-2005 14:46 |
Posts: 3242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: a honda highrider
[...]
zo geil ben ik hier niet van, ze worden aardig zwart/bruin na een tijdje, volgens mij de malossie toch in verhouding minder.
nou deze simpele ziel heeft ook gesproken
nou nou alleen een imi luchtfilter gehad en zulke verhalen geweldig
Dit bericht is ge-edit door RJ Tuning op 6-4-2005 14:46
|
|
|
|
richard3 |
6-4-2005 21:33 |
Posts: 5198 |
fijn ik hoor net dat ie wss niet past op mijn 20 mm dellorto kan dit kloppen ?
|
|
op naar de grote brommers |
|
Speakerfreak |
6-4-2005 21:36 |
Posts: 4941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Zet een luchtfilter maar eens op een Flowbank, dan zie je het verschil wel in liters lucht doorlaat.
al die filters laten wel genoeg lucht door voor een brommer dus om daar problemen te zoeken lijkt me loos
|
|
Vieze naaiers hier |
|
mulder |
6-4-2005 21:43 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
fijn ik hoor net dat ie wss niet past op mijn 20 mm dellorto kan dit kloppen ?
Zo moeilijk is het nou ook weer niet omdat passend te maken
|
|
|
|
MTX-speed |
6-4-2005 21:53 |
Posts: 1229 |
Ook een goede optie voor wanneer je ECHT extreem bezig bent (bijvoorbeeld 125 getuned met 30+mm carb.)
Pak dan een eind filter van een trekker. Maak daar een slang aan.
Voordelen:
- Je kunt gewoon een gebruikt luchtfilter pakken, deze kun je namelijk gratis meenemen bij een dealer. Deze filters worden bij een dealer namelijk vaak preventief vervangen. Thuis spuit je hem goed uit met de compressor et voila.
- Ze filteren beter dan het originele filter omdat de porien kleiner. Door het velen malen grotere oppervlak krijg je toch meer lucht binnen dan met welk ander filter ook zonder dat de kwaliteit van de luch eronder te lijden heeft.
- Ze zitten minder snel dicht. Wanneer je een sponsfilter veilig wilt gebruiken zul je hem in de olie moeten zetten, wat weer vuil aantrekt. En trekkerfilter zul je niet in de olie hoeven te zetten omdat de porien al kleiner zijn en van zichzelf al beter filterd.
Nadeel:
- een nadeel kan zijn dat je misschien te weinig plek hebt voor zo'n filter. (Pak natuurlijk wel een filter dat voor maximaal 60 pk is bedoeld anders worden ze helemaal idioot groot).
- Verkrijgbaarheid; je moet maar net weten waar je ze kan halen.
- Setup is moeilijker af te stellen.
|
|
|
|