Pistonpen Paultje |
5-4-2005 20:31 |
 Posts: 8678 |
Bwoah, zelfs met een cheap-ass ketting op een lekker snelle 70 had ik nergens last van.
Let er wel op dat je hem regelmatig smeert en op de juiste spanning zet.
|
|
|
|
gonzales |
5-4-2005 20:51 |
 Posts: 1319 |
goed smeren , van tijd tot tijd ook eens reinigen en altijd correcte spanning aanhouden , kettingset altijd alles ineens vernieuwen ! voortandwiel achtertandwiel en ketting . ook is het belangrijk om de correcte kettingbreedte op je tandwiel te leggen ! van mijn moter of van m'n brommers als ik ze bereed chekte ik altijd iedere zondag of zater gewoon effe alles nakijken dus ook je kettingset , indien nodig zette ik die terug op juiste spanning en smeerde die . je reinigt ook beter geregeld je ketting ik deed het normaal iedere 2 smeerbeurten
|
|
burn your rubber not your soul |
|
MasterM |
5-4-2005 21:09 |
 Posts: 912 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
een automatische kettingspanner bleek bij mijn mtx een hoop slijtage te beperken . wat vaak een probleem is bij ofroad brommers is dat de veerweg lang is , en dat als je bijvoorbeeld over een drempel rijdt hij diep inveert en daardoor vaak de ketting hard opspant en dus laat rekken , z'n automatische kettingspanner werkt met een veer en als je over een drempel rijdt wordt je ketting niet opgespannen en rekt hij niet zo snel uit !
waar haal je die voor een tsx?
|
|
|
|
de_koen |
6-4-2005 13:21 |
 Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma
[...]
waar haal je die voor een tsx?
zelf maken?
goed setje tandwielen, elke 150km smeren met kettingsmeer voor motor, en je rijd zo tigduizend km met een set
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
MT70-nolimit |
6-4-2005 13:41 |
 Posts: 4322 |
Ik denk dat (uit ervaring) crossers en SM's veel meer kettingen verslijten door de al eerder genoemde lange veerweg, je kunt je ketting daarmee gigantisch naar de meuk helpen. Mijn broertje heeft voor zijn buggie (80cc MTX blok) een geharde ketting gekocht bij een mechanisatiebedrijf maar dat was ook weer dikke r*k omdat het tandwiel te smal was, resultaat de ketting gaat 'zoeken' en BATS hij ligt er weer af. En dat van die 250cc kettingen is allemaal gezwam (reclamepraat) want dan heb jij nog niet gezien wat voor ketting erop al op een 125 ligt.
|
|
gaat lang goed |
|
PRO TUNING |
6-4-2005 14:05 |
 Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Ik denk dat (uit ervaring) crossers en SM's veel meer kettingen verslijten door de al eerder genoemde lange veerweg, je kunt je ketting daarmee gigantisch naar de meuk helpen. Mijn broertje heeft voor zijn buggie (80cc MTX blok) een geharde ketting gekocht bij een mechanisatiebedrijf maar dat was ook weer dikke r*k omdat het tandwiel te smal was, resultaat de ketting gaat 'zoeken' en BATS hij ligt er weer af. En dat van die 250cc kettingen is allemaal gezwam (reclamepraat) want dan heb jij nog niet gezien wat voor ketting erop al op een 125 ligt.
De treksterkte van een industrie ketting zoals gebruikt wordt o.a. in de landbouw is veel lager als van een motor ketting.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
6-4-2005 14:08 |
 Posts: 4322 |
Dat zou maar zo kunnen jah.
|
|
gaat lang goed |
|
Speakerfreak |
6-4-2005 14:10 |
 Posts: 4941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
goed smeren , van tijd tot tijd ook eens reinigen en altijd correcte spanning aanhouden , kettingset altijd alles ineens vernieuwen ! voortandwiel achtertandwiel en ketting . ook is het belangrijk om de correcte kettingbreedte op je tandwiel te leggen ! van mijn moter of van m'n brommers als ik ze bereed chekte ik altijd iedere zondag of zater gewoon effe alles nakijken dus ook je kettingset , indien nodig zette ik die terug op juiste spanning en smeerde die . je reinigt ook beter geregeld je ketting ik deed het normaal iedere 2 smeerbeurten
tjah leuk en aardig die theorietjes, maart je gaat toch echt niet elke keer alles vervangen, als er een gare ketting op me brom zit doe ik er een nieuwe ketting op zelfde met de tandwielen. ga niet alles tegelijk doen...
nooit problemen mee gehad
|
|
Vieze naaiers hier |
|
MT70-nolimit |
6-4-2005 14:13 |
 Posts: 4322 |
idd zolang je niet te lang doorrijd met die gare ketting zullen je tandwielen het ook wel uithouden, de bromboer geeft dat advies van alles tegelijk vervangen gewoon om meer tandwielen te verkopen.
Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 6-4-2005 14:14
|
|
gaat lang goed |
|
poesje |
6-4-2005 15:24 |
 Posts: 156 |
manne bedankt voor de nuttige tips! ik zal m beter onderhoude want ik moet toe geve dat ik dat nogalles vergete was. maar ik heb evengoed complete ketting+tanwielen set van een ts80x besteld voor de zekerheid
|
|
IK BEN GEIL! wie ben jij...? |
|
SpeedY_the_Devil |
6-4-2005 15:46 |
 Posts: 2711 |
kweet niet wat jullie brabbelen maar alles slijt wel wat en als je dan alleen een nieuwe ketting erop leg dan slijt hij veel harder omdat die tandwielen ook wat versleten zijn..
tis hetzelfde als nieuwe tandwielen op een versletenn ketting zetten (logisch)
ik rij altijd vrolijk door totdat ik haaientanden heb daarna vervang ik pas alles boeit me geen fuck
met me racepuch heb ik trouwens geen last van het rekken.. nog niks gezien terwijl hij toch flink doortrekt
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
honda_2takt_power |
6-4-2005 15:51 |
 Posts: 6744 |
mijne is nu na 2500km pas 1schakel uitgerekt op me puch
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
[RRT] Lost-P |
6-4-2005 16:00 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
mijne is nu na 2500km pas 1schakel uitgerekt op me puch
vermogenstekort he...
|
|
Chille Tune shit dan |
|
de_koen |
6-4-2005 16:23 |
 Posts: 5595 |
alles altijd tegelijk vervangen, noobs
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Speakerfreak |
6-4-2005 16:33 |
 Posts: 4941 |
|
|
Vieze naaiers hier |
|