Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ketting probleem met 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1225 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27785 - ketting probleem met 80cc
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 5-4-2005 20:31 Print reply

Posts: 8678
Bwoah, zelfs met een cheap-ass ketting op een lekker snelle 70 had ik nergens last van.

Let er wel op dat je hem regelmatig smeert en op de juiste spanning zet.
 
gonzales 5-4-2005 20:51 Print reply

Posts: 1319
goed smeren , van tijd tot tijd ook eens reinigen en altijd correcte spanning aanhouden , kettingset altijd alles ineens vernieuwen ! voortandwiel achtertandwiel en ketting . ook is het belangrijk om de correcte kettingbreedte op je tandwiel te leggen ! van mijn moter of van m'n brommers als ik ze bereed chekte ik altijd iedere zondag of zater gewoon effe alles nakijken dus ook je kettingset , indien nodig zette ik die terug op juiste spanning en smeerde die . je reinigt ook beter geregeld je ketting ik deed het normaal iedere 2 smeerbeurten

 
burn your rubber not your soul
MasterM 5-4-2005 21:09 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

een automatische kettingspanner bleek bij mijn mtx een hoop slijtage te beperken . wat vaak een probleem is bij ofroad brommers is dat de veerweg lang is , en dat als je bijvoorbeeld over een drempel rijdt hij diep inveert en daardoor vaak de ketting hard opspant en dus laat rekken , z'n automatische kettingspanner werkt met een veer en als je over een drempel rijdt wordt je ketting niet opgespannen en rekt hij niet zo snel uit !


waar haal je die voor een tsx?
 
de_koen 6-4-2005 13:21 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperWarma

[...]


waar haal je die voor een tsx?

zelf maken?


goed setje tandwielen, elke 150km smeren met kettingsmeer voor motor, en je rijd zo tigduizend km met een set
 
Honda 5-Bak te koop
MT70-nolimit 6-4-2005 13:41 Print reply

Posts: 4322
Ik denk dat (uit ervaring) crossers en SM's veel meer kettingen verslijten door de al eerder genoemde lange veerweg, je kunt je ketting daarmee gigantisch naar de meuk helpen. Mijn broertje heeft voor zijn buggie (80cc MTX blok) een geharde ketting gekocht bij een mechanisatiebedrijf maar dat was ook weer dikke r*k omdat het tandwiel te smal was, resultaat de ketting gaat 'zoeken' en BATS hij ligt er weer af. En dat van die 250cc kettingen is allemaal gezwam (reclamepraat) want dan heb jij nog niet gezien wat voor ketting erop al op een 125 ligt.
 
gaat lang goed
PRO TUNING 6-4-2005 14:05 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit

Ik denk dat (uit ervaring) crossers en SM's veel meer kettingen verslijten door de al eerder genoemde lange veerweg, je kunt je ketting daarmee gigantisch naar de meuk helpen. Mijn broertje heeft voor zijn buggie (80cc MTX blok) een geharde ketting gekocht bij een mechanisatiebedrijf maar dat was ook weer dikke r*k omdat het tandwiel te smal was, resultaat de ketting gaat 'zoeken' en BATS hij ligt er weer af. En dat van die 250cc kettingen is allemaal gezwam (reclamepraat) want dan heb jij nog niet gezien wat voor ketting erop al op een 125 ligt.


De treksterkte van een industrie ketting zoals gebruikt wordt o.a. in de landbouw is veel lager als van een motor ketting.
 
MT70-nolimit 6-4-2005 14:08 Print reply

Posts: 4322
Dat zou maar zo kunnen jah.
 
gaat lang goed
Speakerfreak 6-4-2005 14:10 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

goed smeren , van tijd tot tijd ook eens reinigen en altijd correcte spanning aanhouden , kettingset altijd alles ineens vernieuwen ! voortandwiel achtertandwiel en ketting . ook is het belangrijk om de correcte kettingbreedte op je tandwiel te leggen ! van mijn moter of van m'n brommers als ik ze bereed chekte ik altijd iedere zondag of zater gewoon effe alles nakijken dus ook je kettingset , indien nodig zette ik die terug op juiste spanning en smeerde die . je reinigt ook beter geregeld je ketting ik deed het normaal iedere 2 smeerbeurten



tjah leuk en aardig die theorietjes, maart je gaat toch echt niet elke keer alles vervangen, als er een gare ketting op me brom zit doe ik er een nieuwe ketting op zelfde met de tandwielen. ga niet alles tegelijk doen...

nooit problemen mee gehad
 
Vieze naaiers hier
MT70-nolimit 6-4-2005 14:13 Print reply

Posts: 4322
idd zolang je niet te lang doorrijd met die gare ketting zullen je tandwielen het ook wel uithouden, de bromboer geeft dat advies van alles tegelijk vervangen gewoon om meer tandwielen te verkopen.

Dit bericht is ge-edit door MT70-nolimit op 6-4-2005 14:14
 
gaat lang goed
poesje 6-4-2005 15:24 Print reply

Posts: 156
manne bedankt voor de nuttige tips! ik zal m beter onderhoude want ik moet toe geve dat ik dat nogalles vergete was. maar ik heb evengoed complete ketting+tanwielen set van een ts80x besteld voor de zekerheid
 
IK BEN GEIL! wie ben jij...?
SpeedY_the_Devil 6-4-2005 15:46 Print reply

Posts: 2711
kweet niet wat jullie brabbelen maar alles slijt wel wat en als je dan alleen een nieuwe ketting erop leg dan slijt hij veel harder omdat die tandwielen ook wat versleten zijn..
tis hetzelfde als nieuwe tandwielen op een versletenn ketting zetten (logisch)

ik rij altijd vrolijk door totdat ik haaientanden heb daarna vervang ik pas alles boeit me geen fuck

met me racepuch heb ik trouwens geen last van het rekken.. nog niks gezien terwijl hij toch flink doortrekt
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
honda_2takt_power 6-4-2005 15:51 Print reply

Posts: 6744
mijne is nu na 2500km pas 1schakel uitgerekt op me puch
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
[RRT] Lost-P 6-4-2005 16:00 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

mijne is nu na 2500km pas 1schakel uitgerekt op me puch


vermogenstekort he...




 
Chille Tune shit dan
de_koen 6-4-2005 16:23 Print reply

Posts: 5595
alles altijd tegelijk vervangen, noobs
 
Honda 5-Bak te koop
Speakerfreak 6-4-2005 16:33 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

alles altijd tegelijk vervangen, noobs




en merk je der wat van op die paar honderd/duizend kilometer, NEE kost alleen maar geld, alsof je tandwielen meteen brak zijn
 
Vieze naaiers hier

Dit topic is 2217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved