Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oude brommer in elkaar zetten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 811 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27741 - Oude brommer in elkaar zetten.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 4-4-2005 17:15 Print reply

Posts: 7650
sommigen mensen denken dat ze grappig zijn met opmerking als "geef maar aan mij.."

ga gewoon is kijken waar elke onderdeel zou moeten horen.. lekker op je gemakje op een warme zomerdag, gezellig met een vriend.. print wat foto's uit van sparta's die wel in elkaar zitten.. en je weet zelf ook wel waar de wielen horen enzo.. als je ergens een gat hebt zitten waar een moertje ofzo in moet.. maar je weet niet wat je zou moeten vastzetten met dat moertje, en je hebt nog wat onderdelen over.. ff passen.. en anders vragen.. dr zijn genoeg mensen die je wel willen helpen.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Diederick 4-4-2005 17:25 Print reply

Posts: 96
ik zou er niet aan beginnen als je er geen verstand van hebt.. vraag iemand die er wel verstand van heeft, of open een topic hier, en wij helpen je er doorheen
 
Cassebrom 4-4-2005 17:32 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Diederick

ik zou er niet aan beginnen als je er geen verstand van hebt.. vraag iemand die er wel verstand van heeft, of open een topic hier, en wij helpen je er doorheen


Het was ook wel de bedoeling dat ik jullie hulp ging vragen.
 
meneer zuigerveer 4-4-2005 17:33 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cassebrom

[...]


Het was ook wel de bedoeling dat ik jullie hulp ging vragen.


zit et blok nog wel inelkaar??
 
...
Cassebrom 4-4-2005 17:47 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer

[...]


zit et blok nog wel inelkaar??


Dat weet ik niet precies.
Hoezo dan?
 
snowboarderke 4-4-2005 17:48 Print reply

Posts: 2193
als je blok niet meer in elkaar zit lukt het je nooit alleen.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
mulder 4-4-2005 17:50 Print reply

Posts: 13701
hahaha, of het motorblokje nog in elkaar ligt of helemaal in onderdelen. Want als die niet in elkaar zit wordt het wat lastiger als je er nog niks vanaf weet
 
roymt5 4-4-2005 17:50 Print reply

Posts: 1238
heeft je buurman er geen verstand van?
 
Derbi, The RED power,maar toch roeleert honda :-) AGV CREW Jaapie START DIE WAGEN!!
Cassebrom 4-4-2005 18:49 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roymt5

heeft je buurman er geen verstand van?


Jawel volgens mij wel, hij heeft ook gezegt dat ik met problemen naar hem toe kan komen, maar het leek me ook wel handig om hier rond te vragen enzo.

Groeten
Casper
 
L2R-R2L 4-4-2005 18:58 Print reply

Posts: 1553
ik ben ongeveer ook zo begonnen met brommertjes gewoon proberen en als het niet lukt aan mensen vragen ik ging altijd gewoon naar de bromboek met m'n blok en brommer (wel lopend dan heh, ja je moet er wat voor over hebben 0 )
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
Teunmenator 4-4-2005 19:08 Print reply

Posts: 2524
kheb verder niet alle reply's gelezen maar ik zou er gewoon aan beginnen. Brommers zijn wel zo ontiegelijk simpel. Alles zit gewoon logisch in elkaar. Kijk als het blok in allemaal losse onderdeeltje ligt wordt het wel moeilijk om het zo uit je duim te zuige wat waar hoord. Maar als bijvoorbeeld alleen de carters eraf zijn. en de wielen, frame, blok, voorvork, cilinder enz. los das best goed te doen hoor. Zoek misschien iemand in je buurt die veel van sleutelen houd zodat je wat van elkaar op kunt doen. Je kunt mensen toevoegen op msn om daar es wa vragen aan te stellen als die tijd hebben. En je kunt hier op het forum het een en het ander vragen. Ik zou er gewoon aan beginnen iig..
 
Cassebrom 4-4-2005 20:35 Print reply
Posts: 13
Zouden jullie mij misschien een beetje kunnen uitleggen hoe zo`n motor nou werkt enzo?

Want ik wil er natuurlijk wel wat over te weten komen.

Groeten
Casper
 
zundappchefke 4-4-2005 20:50 Print reply

Posts: 1715
k^nker heel mijn verhaal weg kut
ga het niet overnieuw typen kut zooi

edit : duw per ongeluk op esc


edit niemand iets posten ga over nieuwe beginne



Dit bericht is ge-edit door zundappchefke op 4-4-2005 21:25
 
verhuist maar blijft het zelfde
Tomos 50 4-4-2005 20:57 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cassebrom

Zouden jullie mij misschien een beetje kunnen uitleggen hoe zo`n motor nou werkt enzo?

Want ik wil er natuurlijk wel wat over te weten komen.

Groeten
Casper


Er zit een zuiger in een cilinder, die zuiger gaat op en neer als er een explosief mengsel van benzine in de cilinder ontploft.
De zuiger zit aan een krukas die via interne vertandingen je achterwiel aandrijft.
Je carburateur zorgt ervoor dat je een een goede lucht/benzine verhouding hebt(zodat het het beste explodeert).
Je cilinder zit op/in je motorblok, dat ding met koelribben. Je carb zit aan je cilinder, onder je frame maar boven het blok.

Owja je bougie zorgt dat er een vonk het benzinemengsel laat ontbranden.
 
zundappchefke 4-4-2005 21:05 Print reply

Posts: 1715
over nieuwe dan maar

je hebt een luchtfilter daar aan zit je carb die vast zit aan het sputi stuk dat aan je cilinder vast zit
de carb zit ok vast aan de bensine thank
de carb zorgt voor een goed mengsel voor verbranding
maar de cilinder bestaat uit 3 delen cilinder zelf de zuigers die ip krukas zit (kom ik op terug) boven op de cilinder zit de pet die het geheel afsluit
aan de cilinder zit de uitlaat
maar de krukas zit vast aan de zuiger en zit tussen 2 carter delen geperst/opgesloten
de kruk as lagers in 2 lagers en wachter de lagers zitten je keeringen
een de linkse kan van het karter kom het koppelings gedeelte( je hebt natte plaats koppeling en droge ) die door de krukas aan gedreven word oodr middel van tandwiel overbrenging
de koppeling zit een asje aan wat door het crater deel steekt naar het rechter toe daar aan zitten de versnellingen vast (weet niet of dat bij alemaal zo is)
naast het asje van de koppeling zit nog een asje met de zelfde tandwiele aleen dan in precies de andere volgoorde dit asje steekt door het rechter cartergedeelte uit waar je ketting tandwiel op komt
in dat asje komt een deel van de schakelklok
die er voor zorgt welek versnelling hij pakt


aan de rechter kant van de krukas komt de onstekkign in de kruk as zit een inkeeping war een zogenoemt half maantje in past(kom ik zo op terug) om de kruk as heen komen je onstekkings spoelen en je kontaktpunten die er voor zorgen dsat ie op tijd staat (kom ik op terug )
als dit alles er op zit komt er een vlieg wil op de kruk as met de zelfde inkeeping als op de krukas en met het halve maantje op de krukas
het halve maantje zet je er op en nu kan het vlieg wiel er ook op het vlieg wiel laat je contakt punten open en dicht gaan
op het moment dat je zuiger boven is gaan je contaktpunten open en komt er een vonk vrij die er vooor zorgt dat het mengsel wat je carb maakt ontploft dor de ontpoffing word de zuiger naar benede geduwt en komt de krus as in beweging wat alles aandrijft
de gassen die vrij komen worden door de uitlaat afgevoert

dit is een beetje het prensiepe hoe die in elkaar zit
kan goed niet helemaal met jou blok klopen maar gaat om het prensiepe (weet nei hoe je da schrijft)

sorrie vor de spel fouten als ze er in zitten

 
verhuist maar blijft het zelfde

Dit topic is 8278 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved