Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afvoeren rd50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 927 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27726 - afvoeren rd50mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fashion 4-4-2005 0:10 Print topicpost
Posts: 2
hi guys!
ben nieuw hier en ik heb een aantal vraagjes
ik heb net een rd50mx in mijn bezit gekregen (top ding btw)
mare het (grote probleem) is dat dat kren 80 km per uur loopt tof denk je nu mare bij mij in de buurt staan ze vaak met de rollerbank!
hoe krijg ik hem op km of 60
hij s 50 cc 16 mm mikuni
verder geeen flauw idee
alvast bedankt!
 

Daniel_84 4-4-2005 0:32 Print reply

Posts: 1127
Lichter vertanden of kleinere carburateur.
Dat zijn zowat enige oplossingen lijkt me

Weet niet hoe het met de originele cilinders zit op die dingen, dus of dat de originele cilinder is of 50cc snel. Zal wel de 50 snel zijn. Dus een ori cilinder zoeken kan ook nog.
 
Kees de Jong 4-4-2005 0:33 Print reply

Posts: 1881
ring in de uitlaat kan ook wel
 
7 seconden, of 21 gram
fashion 4-4-2005 0:34 Print reply
Posts: 2
kewl enig idee wat dit gaat kosten?

 
Kees de Jong 4-4-2005 0:36 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fashion

kewl enig idee wat dit gaat kosten?



ringetje 1 of 2 euro ofzo
lichter vertanden 4 ofzo
kleinere carb 30 ofzo
ori cilinder 35 ofzo
 
7 seconden, of 21 gram
Stefannn 4-4-2005 9:08 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s

[...]


ringetje 1 of 2 euro ofzo
lichter vertanden 4 ofzo
kleinere carb 30 ofzo
ori cilinder 35 ofzo


Dan heb je het wel goedkoop...
 
Supernova 4-4-2005 10:08 Print reply

Posts: 7654
Denk dat dat 2dehands is gerekend
 
WP Car Customs
Joostvdw 4-4-2005 10:09 Print reply

Posts: 4789
ring in de uitlaat en lichter vertanden (omdat hij het anders niet meer trekt met die ring)

dan kan je hem iedere snelheid laten lopen die je wilt zonder schade whatsoever

et kost je idd rond de 10 euro
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
yamaha_RD 20-6-2005 18:35 Print reply

Posts: 975
Ring in uitlaat stoppen lijkt mij het best
ik heb ook een rd en die van mij liep standaard 70 en hij loopt nu gewoon 50
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
Kees de Jong 20-6-2005 19:03 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD

Ring in uitlaat stoppen lijkt mij het best
ik heb ook een rd en die van mij liep standaard 70 en hij loopt nu gewoon 50


lijkt me stug dat ie dan helemaal standaard is
 
7 seconden, of 21 gram
a honda highrider 21-6-2005 11:11 Print reply

Posts: 1818
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s

[...]


lijkt me stug dat ie dan helemaal standaard is


waarom ? helemaal niet stug.

Als je een btje ka sleutelen gewoon zelf even ring in je uitlaad maken, pease of cake kost geen drol
 
D? Mo(raal)derator
onraad 21-6-2005 11:57 Print reply
Posts: 593
Steek als eerste al zeker een ring in de uitlaat. Kost je bijna niets en is simpel te doen. Voor m'n MTX heb ik een dikke rondelle gedraait met een randje langsboven die zo'n 8mm doorgang heeft. Als ik nu rijdt, gaat m'n brommer 85/90. Als ze op school controle gaan doen, op 2min uitlaat los, ring derin en terug vastzetten. Brommer rijdt mooi 45-50 zonder haperen en stotteren. Kmoet zelfs niets aan de afstelling veranderen. Hij komt gewoon niet meer boven de 5000 toeren dan. Dus neem een iets groter gat (10mm) ofzo en die brommer rijdt al goed.
 
road-racer 21-6-2005 12:18 Print reply
Posts: 32
ik zou gewoon een mega tandwiel van achteren zetten. dan trekt ie als de zotte en je rijd gewoon de juiste snelheid. mss van voor een kleinere zetten voor beter af te stellen.
 
te koop: cr250 & italjet formula 50 lc!
onraad 21-6-2005 12:21 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: road-racer

ik zou gewoon een mega tandwiel van achteren zetten. dan trekt ie als de zotte en je rijd gewoon de juiste snelheid. mss van voor een kleinere zetten voor beter af te stellen.


Heb ik indertijd ook gedaan met m'n MT. Houdt er dan wel rekening mee dat je in zowat elke vitesse enorme overtoeren maakt. De mijne reed zo met een 70cc inderdaad niet sneller dan 60 maar dan wel met 10000 ofzo. Ik gebruikte hem enkel om te crossen maar om gewoon te rijden is het echt onaangenaam hoor.
 
yamaha_RD 21-6-2005 18:50 Print reply

Posts: 975
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s

[...]


lijkt me stug dat ie dan helemaal standaard is


geen idee of ie standaard is heb m pas gekocht
maar volgens die vent waar ik hem van gekocht heb is hij orgineel
maar een ring werkt wel goed
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
Kees de Jong 21-6-2005 19:17 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD

[...]


geen idee of ie standaard is heb m pas gekocht
maar volgens die vent waar ik hem van gekocht heb is hij orgineel
maar een ring werkt wel goed


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: a honda highrider

[...]


waarom ? helemaal niet stug.

Als je een btje ka sleutelen gewoon zelf even ring in je uitlaad maken, pease of cake kost geen drol


een rd rijd geen 80 of 70 orgineel
 
7 seconden, of 21 gram

Dit topic is 3282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved