Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - snelheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #27679 - snelheid
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rio88 2-4-2005 18:39 Print topicpost

Posts: 841
ik snap er niks meer van, ik heb opzig een redelijke setup vind ik zelf maar ik ga zo langzaam als wat... 70 nu... maar lijkt me dat ik harder moet kunnen gaan...

setup:
50cc snel (hoogtoerig, gilardoni 2)
70cc uitlaat
17,5 mm dellorto
20mm spruitstuk
normaal membraam
gewoon luchtfilter


naja is dit nomaal met deze setup en hoe kan ik nog eventueel harder gaan? behalve groter carb en groter cil.
 

honda_2takt_power 2-4-2005 19:00 Print reply

Posts: 6744
50cc uitlaat en ander luchtfilter
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
chillegommer 2-4-2005 19:15 Print reply
Posts: 998
wat is je tndwiel verhouding ??? meschien iets groter voor en kleinere tandwiel achter achter maar dat gaat wel van je trek kracht af

Dit bericht is ge-edit door chillegommer op 2-4-2005 19:16
 
mikkel 2-4-2005 19:23 Print reply

Posts: 1587
een gewoon 17mm spruitstuk

is wat makelijker af te stellen
 
glaasje op laat je berijden
MTX-speed 2-4-2005 19:26 Print reply

Posts: 1229
Mwa veel harder zal het niet gaan denk ik. Zolang hij netjes loopt/ niet stottert tenminste.

Volgende keer in het Technische Forum zetten
 
Joostvdw 2-4-2005 19:26 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

een gewoon 17mm spruitstuk

is wat makelijker af te stellen


maakt zo goed als niks uit, zolang het spruitstuk maar niet te klein is
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Scarface 2-4-2005 19:27 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Mwa veel harder zal het niet gaan denk ik. Zolang hij netjes loopt/ niet stottert tenminste.

Volgende keer in het Technische Forum zetten


niet sneller? mijn mt5 loopt met een immi 50 snel, 13mm carb. en goedkoopste uitlaat net iets over de 80km/h
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Rio88 2-4-2005 19:29 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chillegommer

wat is je tndwiel verhouding ??? meschien iets groter voor en kleinere tandwiel achter achter maar dat gaat wel van je trek kracht af

Dit bericht is ge-edit door chillegommer op 2-4-2005 19:16


13/46
 
Harm 2-4-2005 19:31 Print reply

Posts: 3032
Is die twv niet te licht of te zwaar oid? Misschien begrenst je luchtfilter, of zijn je zuigerveren op oid. Uitlaat dichtgekoold
 
http://www.durtikkers.tk
Rio88 2-4-2005 19:32 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

Is die twv niet te licht of te zwaar oid? Misschien begrenst je luchtfilter, of zijn je zuigerveren op oid. Uitlaat dichtgekoold


uitlaat gisteren ontkoolt
luchtfilter onbegrensd
naja hij trekt aardig maar hoeft niej van mij dus zit te denken aan 15 voortandwiel...
hoe weet ik of me zuigerveren op zijn?
 
Joostvdw 2-4-2005 19:32 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface

[...]


niet sneller? mijn mt5 loopt met een immi 50 snel, 13mm carb. en goedkoopste uitlaat net iets over de 80km/h


dat zegt niks, mijn vespa met 102cc en 19mm carb loopt ook ong 80km/u

ik denk dat 70 best redelijke snelheid is voor een classic, mss nog andere uitlaat proberen/kopen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Rio88 2-4-2005 19:33 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


dat zegt niks, mijn vespa met 102cc en 19mm carb loopt ook ong 80km/u

ik denk dat 70 best redelijke snelheid is voor een classic, mss nog andere uitlaat proberen/kopen


er is 1 andere soort uitlaat voor de classic en die is niej mooi en slomer....
 
Joostvdw 2-4-2005 19:34 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redclassic

[...]


er is 1 andere soort uitlaat voor de classic en die is niej mooi en slomer....


uitlaat van andere brommer omlassen?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Rio88 2-4-2005 19:35 Print reply

Posts: 841
tsjah zou dat dan egt zoveel helpe?
 
Harm 2-4-2005 19:36 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: redclassic

[...]


uitlaat gisteren ontkoolt
luchtfilter onbegrensd
naja hij trekt aardig maar hoeft niej van mij dus zit te denken aan 15 voortandwiel...
hoe weet ik of me zuigerveren op zijn?

Als je het echt precies wilt weten moet je de cilinder eraf halen en dan de zuigerveren er los in doen en dan kijken naar de slot speling. Maar dit is veel teveel werk.

Als je de brommer heel makkelijk kan aanlopen in de 1e of 2e versnelling is er iets mis.
 
http://www.durtikkers.tk
Rio88 2-4-2005 19:37 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

[...]

Als je het echt precies wilt weten moet je de cilinder eraf halen en dan de zuigerveren er los in doen en dan kijken naar de slot speling. Maar dit is veel teveel werk.

Als je de brommer heel makkelijk kan aanlopen in de 1e of 2e versnelling is er iets mis.


hi jheeft heeel veel compressie, als ik wil aanrennen in ze een moet ik eerst aanloopje maken in neutraal want vanaf stilstand aanrennen blijft me wiel gewoon stilstaan en duw ik me brommer in ze geheel vooruit
 

Dit topic is 853 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved