Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opmaat uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27662 - opmaat uitlaat
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 1-4-2005 20:39 Print topicpost

Posts: 1255
ik was daarnet men opmaat uitlaat aan het testen en op roulentie draait hij goed enzo en als ik een klein beetje gas geef ook nog maar als ik vol gas geef dan knalt hij heel veel achter mekaar en komen de vlammen uit de uitlaat en lijkt het alsof hij verzuipt .dit heeft hij alleen met die opmaat uitlaat heb ik nu de opmaat verkeerd gemaakt ?En welke fout heb ik dan gemaakt ik snap er nix meer van...

Edit denk net aan iets kan het zijn dat hij veel te hoogtoerig is gemaakt de uitlaat ?

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 1-4-2005 20:47
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

chineesboer 1-4-2005 21:16 Print reply

Posts: 3676
ontsteking te laat??
 
-Tom- 1-4-2005 21:21 Print reply

Posts: 4151
Afstellen...
 
FTS Member
Hondalover19 1-4-2005 21:22 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer

ontsteking te laat??


nope dat was het niet ik ben er al achter gekomen men eerste conus is veels te lang .

Dan maar opnieuw doorzagen en opnieuw lassen met de tig


BTW : voor de mensen die het mss. intereseert ik heb plaat van 0.5mm gebruikt en dit is gemakkelijk te lassen met de Tig ben vandaag er hele tijd aan bezig geweest en zelfs met een opening van 1mm kan ik het lassen zonder erdoor te branden .

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 1-4-2005 21:25
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
theredone51 1-4-2005 21:30 Print reply

Posts: 2506
ligt aan tegendruk van je uitlaat denks
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Hondalover19 1-4-2005 21:34 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

ligt aan tegendruk van je uitlaat denks

Maar zoveel te langer je eerste conus is zoveel te laagtoeriger je uitlaat word dus daarmee dat hij op half gas wel gaat en meer gas zoveel toeren wilt maken maar niet kan ivm de uitlaat .
Men eerste conus is veels te lang dus is men uitlaat veels te laagtoerig ...Ben ik nu goed aan het redeneren of zit ik totaal verkeerd...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
StefanB 1-4-2005 21:38 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

ligt aan tegendruk van je uitlaat denks



grrr waarom blijft iedereen toch doormekkeren met tegendruk? wat een onzin.. het gaat nog altijd om geluids golven.
 
E24 M30b35@GT3576
theredone51 1-4-2005 21:38 Print reply

Posts: 2506
ik redeneer zo, vlammen uit uitlaat wil zeggen ontbranding in uitlaat, redenen:
-onsteking verkeerd
-te weinig tegendruk van de uitlaat zodat niet het laatste restje onverbrand mengsel word teruggeperst in de cilinder, maar in de uitlaat blijft hangen

Weet niet of stinger enz. er al op zit?
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Hondalover19 1-4-2005 21:40 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

ik redeneer zo, vlammen uit uitlaat wil zeggen ontbranding in uitlaat, redenen:
-onsteking verkeerd
-te weinig tegendruk van de uitlaat zodat niet het laatste restje onverbrand mengsel word teruggeperst in de cilinder, maar in de uitlaat blijft hangen

Weet niet of stinger enz. er al op zit?


nee stinger zit er nog niet op kan het daar aan liggen dan?
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Joostvdw 1-4-2005 21:40 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

ik redeneer zo, vlammen uit uitlaat wil zeggen ontbranding in uitlaat, redenen:
-onsteking verkeerd
-te weinig tegendruk van de uitlaat zodat niet het laatste restje onverbrand mengsel word teruggeperst in de cilinder, maar in de uitlaat blijft hangen

Weet niet of stinger enz. er al op zit?


er bestaat geeeeeen tegendruk, laat dat duideljik zijn

klappen uit uitlaat is ontsteking of afstelling, denk niet dat een verkeerde uitlaat dat effect kan hebben

heb je je uitlaat berekend? precies maten opgevolgd? zo ja, dan is het niet je uitlaat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
theredone51 1-4-2005 21:41 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


nee stinger zit er nog niet op kan het daar aan liggen dan?


kan wel zijn denk ik, heb voorderest ook niet echt veel verstand van uitlaten bouwen enz, maar dat het je onsteking afstelling is, lijkt me btje sterk, het kan wel hoor, maar dan gaatie niet fikken door de uitlaat (of je ontsteking moet heel snel zijn verdraait )
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
m.v 1-4-2005 21:42 Print reply

Posts: 76
hehe ik kreeg altijd vlamme en knalle uit me uitlaat als me tank bijna leeg was en met 12000 toeren ging rijde
 
Hondalover19 1-4-2005 21:42 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


er bestaat geeeeeen tegendruk, laat dat duideljik zijn

klappen uit uitlaat is ontsteking of afstelling, denk niet dat een verkeerde uitlaat dat effect kan hebben

heb je je uitlaat berekend? precies maten opgevolgd? zo ja, dan is het niet je uitlaat


ik heb ontsteking al vroeger en later gezet verandert nix , grotere sproeiere , kleinere sproeier verandert nix dus het moet aan men uitlaat liggen want met men ori pijp liep hij goed .

Edit : ik zal mijn stinger er eens opzetten en eens zien of het dan beter is

Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 1-4-2005 21:43
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
theredone51 1-4-2005 21:44 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19

[...]


ik heb ontsteking al vroeger en later gezet verandert nix , grotere sproeiere , kleinere sproeier verandert nix dus het moet aan men uitlaat liggen want met men ori pijp liep hij goed .


dan denks ik toch dat het iets te maken heeft met de tegendruk, of zoals sommige het willen, het verkeerde moment van resonantie van de uitlaatgassen, die komen te laat ofzo, en je zegt dat eerste conus te lang was, dus zalt daarin zitten, die dus ff netjes op maat maken
en die stinger bereken je alst ware ook, dus die er ook lekker op

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 1-4-2005 21:45
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Tsxdude AKU MicheL 1-4-2005 21:46 Print reply

Posts: 10676
gooi aub eerst een stinger erop....


Zelfde als je met membraan gaat rijden zonder kleppen....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Hondalover19 1-4-2005 21:48 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

[...]


dan denks ik toch dat het iets te maken heeft met de tegendruk, of zoals sommige het willen, het verkeerde moment van resonantie van de uitlaatgassen, die komen te laat ofzo, en je zegt dat eerste conus te lang was, dus zalt daarin zitten, die dus ff netjes op maat maken
en die stinger bereken je alst ware ook, dus die er ook lekker op

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 1-4-2005 21:45


ja kga eerst proberen met stinger en als ie dan nog vlammen geeft dan ligt het aan aan de lengte van de eerste conus.Omdat men voorbocht die op men eerste conus komt te lang heb gemaakt had er niet aan gedacht hoe kon ik toch zo stom zijn
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Dit topic is 2307 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved