Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo 600 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27661 - Turbo 600 toeren
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 2-4-2005 9:18 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]



Blaaaaaaaaaaaaaaaaaat....


Een toerental waarop je motor geen weerstand meer ondervind van de overige onderdelen in het motorblok...



ik snap dat ook niet...hoezo zou op dat toerengebied er geen weerstand meer zijn ??? ik bedoel alles zit nog aan elkaar vast als het goed is



Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 2-4-2005 9:19
 
V8
wiebutt 2-4-2005 9:25 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]



Blaaaaaaaaaaaaaaaaaat....


Een toerental waarop je motor geen weerstand meer ondervind van de overige onderdelen in het motorblok...


En de cil is ook nogal van toepassing :P
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
M.O. 2-4-2005 10:16 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]



Whahhahaa jij bent echt de KKn00b van de dag damn, wtf are U talking about?


volgens mij ben jij de noob want een motor zonder wrijving volgens mij snap je et princiepe van een motor nie helemaal
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Tsxdude AKU MicheL 2-4-2005 11:12 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: M.O.

[...]


volgens mij ben jij de noob want een motor zonder wrijving volgens mij snap je et princiepe van een motor nie helemaal


Oke goed, waar zie jij wrijving staan in mijn post?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Lawrence 2-4-2005 11:34 Print reply

Posts: 663
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


Oke goed, waar zie jij wrijving staan in mijn post?



ja kerel, je hebt jezelf klem geluld, probeer dr nou maar niet onder vandaan te komen
 
Kampersjaak 2-4-2005 11:35 Print reply

Posts: 12285
michel heeft inprincipe gelijk.

de powerband komt er wanneer de weerstand in het blok minimaal is.

maar het ligt niet alleen daaraan

edit: het heet ook te maken met de pijp en de cil enz.

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 2-4-2005 11:36
 
oderint dum metuant
-Tom- 2-4-2005 11:35 Print reply

Posts: 4150
kom op msn dan en reageer op je inboxen!
@laurens

Dit bericht is ge-edit door -Tom- op 2-4-2005 11:36
 
FTS Member
Tsxdude AKU MicheL 2-4-2005 11:37 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

[...]



ik snap dat ook niet...hoezo zou op dat toerengebied er geen weerstand meer zijn ??? ik bedoel alles zit nog aan elkaar vast als het goed is



Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 2-4-2005 9:19



Dat vraag je toch even lief van michel ermee bedoeld?
Michel bedoeld ermee dat de motor in laag toerental met het optrekken eerst verhindert word, met het gewicht van de koppeling en het vliegwiel dat opgang gebracht moet worden(waarom denk je dat mensen vliegwieletjes afdraaien etc, juist om minder gewicht te hebben dat opgang gebracht moet worden).

Tot een bepaald toerental speelt dat gewicht mee, maar daarna draait het vliegwiel zohard, dat het geen gewicht meer inhoud( denk aan wet v/d valversnelling) en dan ondervind het geen weerstand meer van het blok dus.(ja altijd nog ietsje)

Dan zijn je timingen van je cilinder en uitlaat etc allemaal van toepassing wanneer je powerband zal beginnen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Kampersjaak 2-4-2005 11:38 Print reply

Posts: 12285
amen
 
oderint dum metuant
-Tom- 2-4-2005 11:39 Print reply

Posts: 4150
Dus volgens jou zou je met een afgedraaid vliegwiel (of binnenrotor oid) een totaal andere powerband krijgen...
 
FTS Member
Tsxdude AKU MicheL 2-4-2005 11:39 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lawrence

[...]



ja kerel, je hebt jezelf klem geluld, probeer dr nou maar niet onder vandaan te komen


maar ik zie nog steeds geen wrijving ergens staan?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Tsxdude AKU MicheL 2-4-2005 11:39 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Dus volgens jou zou je met een afgedraaid vliegwiel (of binnenrotor oid) een totaal andere powerband krijgen...


Ga het nog eens doorlezen aap
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Kampersjaak 2-4-2005 11:39 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Dus volgens jou zou je met een afgedraaid vliegwiel (of binnenrotor oid) een totaal andere powerband krijgen...


er draait toch minder gewicht,

waarvoor denk je dat je een snellere gasreactie krijgt als je een binnenrotter erop zet?
 
oderint dum metuant
-Tom- 2-4-2005 11:40 Print reply

Posts: 4150
je praat gewoon poep, sim-pol
 
FTS Member
-Tom- 2-4-2005 11:40 Print reply

Posts: 4150
Ja gasreactie, dat is heel wat anders als een powerband.

 
FTS Member

Dit topic is 3996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved