Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi gpr tapeinden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1204 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27638 - derbi gpr tapeinden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gonzales 1-4-2005 0:53 Print topicpost

Posts: 1319
kan er iemand aub eens van z'n derbi cillinder meten hoever de tapeinden uit elkaar staan ? en mogelijks ook buitendiameter en lengte cillinderhemd ! derbi heeft toch m8 tapeinden ?
 
burn your rubber not your soul

Rik 1-4-2005 13:33 Print reply

Posts: 3464
56 mm ongeveer uit elkaar..
 
theredone51 1-4-2005 13:37 Print reply

Posts: 2506
Ik weet wat jij wil, jij wilt een derbi cil op je cagiva
Wilde ik ook, maar ik was van plan om een scoot-cil erop te zetten, naar aanleiding van de Zundapp toendertijd met een Malossi scoot-cil erop. Maar dacht dat tapeinden van derbi en cagiva etzelfde waren.
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Bart-DRD 1-4-2005 13:39 Print reply

Posts: 1838
uhhm, mijn derbi heb m7 tapeinde d8 ik
 
stom stuk ei uit blik...
Spike RR 1-4-2005 14:21 Print reply

Posts: 296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

Ik weet wat jij wil, jij wilt een derbi cil op je cagiva
Wilde ik ook, maar ik was van plan om een scoot-cil erop te zetten, naar aanleiding van de Zundapp toendertijd met een Malossi scoot-cil erop. Maar dacht dat tapeinden van derbi en cagiva etzelfde waren.


van wat voor scoot kwam die cilinder? heb nog een ouwe zundapp staan
 
dacht t ook...
Bullet 1-4-2005 14:23 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Spike RR

[...]


van wat voor scoot kwam die cilinder? heb nog een ouwe zundapp staan


niet echt een plug-and-play klusje (en al helemaal niet voor een n00b)
 
**My BungHole Will Speak Now**
theredone51 1-4-2005 14:31 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Spike RR

[...]


van wat voor scoot kwam die cilinder? heb nog een ouwe zundapp staan


denks Piaggio blok, iig een MHR cross/speed cilinder, ging goed hard, wheelies tijdens overschakelen enzo :S
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
gonzales 2-4-2005 1:56 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rik

56 mm ongeveer uit elkaar..

staan tapeinden als vierkant ? dus 56mm tussen linkse en rechtse tapeind en 56 tussen voorste en achterste ? heb jammer gnoeg reeds kappen erop gezet dus kan niet goed meten maar klopt volgens mij ! origi cagiva cillinder is gegoten door gillardoni . er bestaan naar wat ik hier heb dus 2type's gillardoni ene staat gewoon gillardoni in andere gillardoni ll
die type 2 geeft geen grotere inlaatspoelers enkel liggen ze 1.5mm hoger en zijn de fluiters iets minder hoekig en doorgang naar uitlaatgat iets groter gillardoni ll trekt eigenlijk zowat evenhard enkel jankt ze net ietsje verder door in toeren .
 
burn your rubber not your soul
gonzales 4-4-2005 23:44 Print reply

Posts: 1319
derbi cillinder helaas niet plug and play !
 
burn your rubber not your soul
Bullet 4-4-2005 23:46 Print reply

Posts: 12150
wat is de slag van zo'n kreng?
 
**My BungHole Will Speak Now**
gonzales 5-4-2005 1:34 Print reply

Posts: 1319
39mm net als derbi dus het is doenbaar maar niet plug and play
 
burn your rubber not your soul
Bullet 5-4-2005 1:42 Print reply

Posts: 12150
ehm derbi slag is 40mm grapjas.

ik zou eerder nieuw model morini cilinder proberen der op te krijgen, die hebben zat potentie. (slag is 41,8 maar cilinder aansluiting lijkt wel erg op elkaar)
 
**My BungHole Will Speak Now**
gonzales 5-4-2005 1:52 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

ehm derbi slag is 40mm grapjas.

ik zou eerder nieuw model morini cilinder proberen der op te krijgen, die hebben zat potentie. (slag is 41,8 maar cilinder aansluiting lijkt wel erg op elkaar)


verschil in slag is groot ... daar ik toch 80% zeker die cillinder tune hoeft dat geen prob te zijn , op zoek dan naar eigenaar van gsm cillinder ofzo om te vergelijken ...
thx voor de tip !!

die 70cc gillardoni lijkt standaard al eng ! voor gsm

en morgen effe chekken maar lijkt alsof ikder met de koelslangen ook zo kom "alsof je daarvan een zaak hoeft te maken "

Dit bericht is ge-edit door gonzales op 5-4-2005 1:57
 
burn your rubber not your soul
gonzales 5-4-2005 2:23 Print reply

Posts: 1319
excuseer over derbi en cagiva slag en boring : cagiva boring :40mm slag : 39.8
derbi boring :39.8 slag40mm
mina am6 : boring 40.3 slag 39
maar bestaan er dan verschillende gilera's met morinniblok ? ik bedoel van blok dan want krijg hier gilera gsm : boring 36 slag 43.6
gilera hak boring 38 slag 41.8

 
burn your rubber not your soul
Bullet 5-4-2005 19:06 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

[...]


die 70cc gillardoni lijkt standaard al eng ! voor gsm

en morgen effe chekken maar lijkt alsof ikder met de koelslangen ook zo kom "alsof je daarvan een zaak hoeft te maken "

Dit bericht is ge-edit door gonzales op 5-4-2005 1:57


ja gilardoni heeft mooie vlinderpoorten, en de metrakit homemade en de metrakit sp hebben ook leuke potentie.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

excuseer over derbi en cagiva slag en boring : cagiva boring :40mm slag : 39.8
derbi boring :39.8 slag40mm
mina am6 : boring 40.3 slag 39
maar bestaan er dan verschillende gilera's met morinniblok ? ik bedoel van blok dan want krijg hier gilera gsm : boring 36 slag 43.6
gilera hak boring 38 slag 41.8



waar heb je dat vandaan?

derbi slag is 39,9mm
am6 slag is 39,2 ofzo
en morini slag is 41,8.
 
**My BungHole Will Speak Now**
Joostvdw 5-4-2005 19:22 Print reply

Posts: 4789
43mm slag van die gsm lijkt me ook beetje veel, zjin maar weinig nieuwe brommers dacht ik met zo'n grote slag

als het wel zo, passen die cils op me vespa met wat geklooi
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 1781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved