Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - toerenteller op dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27634 - toerenteller op dt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dt_driver 31-3-2005 22:52 Print topicpost
Posts: 20
ik heb via marktplaats een toerenteller vooe yamaha dt50mx gekocht met tandwieltje enzo dr bij en aansluitpunt voor in het blok maar nou vroeg ik me af of iemand weet hoe ik dat het best kan doen?

heb ik gelijk nog een vraag mijn uitlaat kan niet meer goed vast doordat na een keer vallen die moer versgoten was en nu dat tapdraad niet meer goed is weet iemand daar wat op of moet ik een nieuwe cillinder halen??
 

meneer zuigerveer 1-4-2005 14:44 Print reply

Posts: 1395
sinds wanneer zijn er toerentellers voor dt en hoeveel kostte die??

 
...
meneer zuigerveer 1-4-2005 15:29 Print reply

Posts: 1395
en je moet gewoon f nieuwe draad er in tappen

 
...
Gilera Gsm 1-4-2005 15:30 Print reply

Posts: 2376
Tandwieltje in het blok zetten en de aandrijving monteren. In de cilinder uitboren en nieuwe draad in laten tappen.
 
m_a_r_c_o 1-4-2005 15:30 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt_driver



heb ik gelijk nog een vraag mijn uitlaat kan niet meer goed vast doordat na een keer vallen die moer versgoten was en nu dat tapdraad niet meer goed is weet iemand daar wat op of moet ik een nieuwe cillinder halen??


je kan nieuw schroefdraad tappen.
 
Seat Leon 20vt
meneer zuigerveer 1-4-2005 15:32 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm

Tandwieltje in het blok zetten en de aandrijving monteren. In de cilinder uitboren en nieuwe draad in laten tappen.


kun je zelf tog ook doen!
 
...
Gilera Gsm 1-4-2005 15:45 Print reply

Posts: 2376
Ja dat kan ook maar aangezien niet iederen thuis even een helicol setje heeft liggen zeg ik ook laat het doen.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-4-2005 16:02 Print reply

Posts: 10835
ik denk dat dat tappen nog moeilijk wordt bij dt, zal je ff moet zoeken voor je zo'n grote tap hebt gevonden.
is je schorefdraad van de cilinder kapot of alleen die van de moer?
in ergste geval nieuwe cilinder + uitlaat
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
meneer zuigerveer 1-4-2005 16:09 Print reply

Posts: 1395
ogja....dt heeft een cilinder waar je de uitlaat op moet schroeven.

er zijn vijltjes waarmee je de draad weer mooi recht kunt vijlen
 
...
Teunmenator 1-4-2005 17:15 Print reply

Posts: 2524
schroefdraad van de moer verneukt, da wordt of een nieuwe uitlaat (of een oude uitlaat met goede ring en wat laswerk).

schroefdraad van je cilinder verneukt, da wordt heel goed zoeken of er een bedrijf is wat zo'n lomp ding kan tappen, en dan heb je nog kans dat het heel wat knaken kost. En dat geval kun je beter zelfs iets fabriceren dat klemt of hem gewoon vastlassen met een extra stalen ring ertussen (zodat wanneer je hem ooit losslijpt je niet meteen je cilinder of uitlaat inkort)
 
dt_driver 1-4-2005 18:07 Print reply
Posts: 20
is alleen het draad op de cillinder en toerenteller was 35,50 inclusief verzendkoste bedankt voor t advies en word denk k een nieuwe cill dan maar
 
meneer zuigerveer 1-4-2005 18:21 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt_driver

is alleen het draad op de cillinder en toerenteller was 35,50 inclusief verzendkoste bedankt voor t advies en word denk k een nieuwe cill dan maar


maar is de draad erg beschadigd??
 
...
Lykantroop 1-4-2005 18:23 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

schroefdraad van de moer verneukt, da wordt of een nieuwe uitlaat (of een oude uitlaat met goede ring en wat laswerk).

schroefdraad van je cilinder verneukt, da wordt heel goed zoeken of er een bedrijf is wat zo'n lomp ding kan tappen, en dan heb je nog kans dat het heel wat knaken kost. En dat geval kun je beter zelfs iets fabriceren dat klemt of hem gewoon vastlassen met een extra stalen ring ertussen (zodat wanneer je hem ooit losslijpt je niet meteen je cilinder of uitlaat inkort)


zo moeilijk is het niet zoeken hoor, en zoveel kost het nou ook weer niet
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-4-2005 19:00 Print reply

Posts: 10835
er zijn idd van die vijlen om je schroufdraad weer goed te maken. Heb ik ooit van de bromboer geleend en dat werkt best goed. Ik zou dat eerst eens proberen als ik jou was. (misschien dat jouw bromboer er ook een heeft)
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
meneer zuigerveer 1-4-2005 19:02 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

er zijn idd van die vijlen om je schroufdraad weer goed te maken. Heb ik ooit van de bromboer geleend en dat werkt best goed. Ik zou dat eerst eens proberen als ik jou was. (misschien dat jouw bromboer er ook een heeft)


ja wij hebben thuis ook zo'n vijl. het is een langwerpig vierkant staafje waar aan elke kant elke maat zit...dus m6 m8 m10 enz. die dingen werke goed.
 
...
Lykantroop 1-4-2005 19:03 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer

[...]


ja wij hebben thuis ook zo'n vijl. het is een langwerpig vierkant staafje waar aan elke kant elke maat zit...dus m6 m8 m10 enz. die dingen werke goed.


klopt ik heb er ook 1 en op mn eigen cilinder toe moeten passen, werkt goed
 

Dit topic is 666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved