Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Help! Lekkage koelvloeistof

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #27621 - Help! Lekkage koelvloeistof
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sjoerd_mtx-sh 31-3-2005 19:25 Print topicpost
Posts: 41
Bij mijn Derbi Senda SM uit 2000 lekt er koelvloeistof uit de onderkant van het blok. Het komt tussen de 2 carterdeksels vandaan. Eerst was het alleen aan de rechterkant, maar nu links + rechts . Ik ben echt super bang dat er iets goed mis is... Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Mn kvs niveau is ook erg gezakt.

Please Help!

Ik ben echt wanhopig. Weet niemand wat het kan zijn?

Dit bericht is ge-edit door Sjoerd_mtx-sh op 31-3-2005 19:44
 

Tijzzz 31-3-2005 19:48 Print reply

Posts: 4215
Lekke pakking?
 
Mt-5[Maarten] 31-3-2005 19:51 Print reply

Posts: 2941
yup.

enne heb je daarvoor niet in de regen gereden ?

chill out dude. Koop een nieuwe bus vloeistof en een cilinderpakking (voetpakking)

en ga een dagje sleutelen. (lees neem de tijd)
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
MasterM 31-3-2005 19:52 Print reply

Posts: 912
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjoerd_mtx-sh

Bij mijn Derbi Senda SM uit 2000 lekt er koelvloeistof uit de onderkant van het blok. ............. Mn kvs niveau is ook erg gezakt.

Please Help!

Ik ben echt wanhopig. Weet niemand wat het kan zijn?

Dit bericht is ge-edit door Sjoerd_mtx-sh op 31-3-2005 19:44


Ja dat heb je ja, als het lekt dan zakt het niveau Toch duidelijk dat je het zelf nog ff bij vermeld

 
m_a_r_c_o 31-3-2005 19:55 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjoerd_mtx-sh

Bij mijn Derbi Senda SM uit 2000 lekt er koelvloeistof uit de onderkant van het blok. Het komt tussen de 2 carterdeksels vandaan. Eerst was het alleen aan de rechterkant, maar nu links + rechts . Ik ben echt super bang dat er iets goed mis is... Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Mn kvs niveau is ook erg gezakt.

Please Help!

Ik ben echt wanhopig. Weet niemand wat het kan zijn?

Dit bericht is ge-edit door Sjoerd_mtx-sh op 31-3-2005 19:44


zit je cil goed vast?
maak hem anders is los en doe overal nieuwe pakkinge tussen wss is het dan op gelost.
 
Seat Leon 20vt
Wanker 31-3-2005 19:55 Print reply

Posts: 947
he enneeee

hoelang duurt t voordat je kvs n bietje rondgepompt is bij derbi senda? volges mij zit er geen kvs in me systeempje, kheb m gestart en reservoir volgemieterd maar na n minuutje lope is er nog nie echt iets uit t reservoir gelopen. vergeet ik iets ofzzo?
 
No rap, No reggae, No hardstyle
M.O. 31-3-2005 20:02 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wanker

he enneeee

hoelang duurt t voordat je kvs n bietje rondgepompt is bij derbi senda? volges mij zit er geen kvs in me systeempje, kheb m gestart en reservoir volgemieterd maar na n minuutje lope is er nog nie echt iets uit t reservoir gelopen. vergeet ik iets ofzzo?


je dropt et er in hoeft nie rond te laten pompen je moet gewoon bovenste slang los halen bij de radiateur en dan er ingieten je ziet et van zelf uit de radiateur komen gaat iets meer dan een liter in geloof k
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Wanker 31-3-2005 20:03 Print reply

Posts: 947
ja en waar blijft de lucht dan? en je ken het toch ook gewoon via het reservoir bijvulle of heb ik da nou?
 
No rap, No reggae, No hardstyle
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-3-2005 20:03 Print reply

Posts: 10560
he enneeee

hoelang duurt t voordat je kvs n bietje rondgepompt is bij derbi senda? volges mij zit er geen kvs in me systeempje, kheb m gestart en reservoir volgemieterd maar na n minuutje lope is er nog nie echt iets uit t reservoir gelopen. vergeet ik iets ofzzo?
________________________________________________

je hebt waarschijnlijk een temperatuursensor in je systeem zitten die pas opent ( en dan dus pas de vloeistof rond laat lopen als het blok warm is

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
M.O. 31-3-2005 20:06 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wanker

ja en waar blijft de lucht dan? en je ken het toch ook gewoon via het reservoir bijvulle of heb ik da nou?


gewoon bovenste slag er afhalen van je radiateur en dan gewoon door blijven gieten tot dat et waar de slang normaal hor koelvloeistof uitkomt en je kan wel het boutje bij je koelvloeistofpomp eruit draaien dat je die een beetje onlucht dus los draaien en als er alleen koelvloeistof uit komt dicht draaien voor de rest hoe je nix te ontluchten

 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
M.O. 31-3-2005 20:07 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

he enneeee

hoelang duurt t voordat je kvs n bietje rondgepompt is bij derbi senda? volges mij zit er geen kvs in me systeempje, kheb m gestart en reservoir volgemieterd maar na n minuutje lope is er nog nie echt iets uit t reservoir gelopen. vergeet ik iets ofzzo?
________________________________________________

je hebt waarschijnlijk een temperatuursensor in je systeem zitten die pas opent ( en dan dus pas de vloeistof rond laat lopen als het blok warm is

je bedoelt thermostaat die dingen moet je er gelijk uithalen gaan al heel snel rot en dan heb je een warmloper
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
M.O. 31-3-2005 20:09 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjoerd_mtx-sh

Bij mijn Derbi Senda SM uit 2000 lekt er koelvloeistof uit de onderkant van het blok. Het komt tussen de 2 carterdeksels vandaan. Eerst was het alleen aan de rechterkant, maar nu links + rechts . Ik ben echt super bang dat er iets goed mis is... Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Mn kvs niveau is ook erg gezakt.

Please Help!

Ik ben echt wanhopig. Weet niemand wat het kan zijn?

Dit bericht is ge-edit door Sjoerd_mtx-sh op 31-3-2005 19:44


koelvloeistof komt nie in de buurt bij je carter alleen bij de koelvloeistofpomp beter dat je daar even kijkt
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
crossgek - Forum en Sales Moderator 31-3-2005 20:15 Print reply

Posts: 10560
waar zit de waterpomp bij zown ding dan ??

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Arjanus 31-3-2005 20:18 Print reply

Posts: 9073
rechterzijkant van het blok

waar al die dikke rubberen slangen vanddan komen

edit: misschien is de pakking tussen de pomp en het carter wel kapot ?!

en kvs niet bijvullen bij reservoir maar bij radiateur !


Dit bericht is ge-edit door Arjanus op 31-3-2005 20:20
 
lieber nurburgring als ehering
M.O. 31-3-2005 20:19 Print reply

Posts: 1289
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

waar zit de waterpomp bij zown ding dan ??


onderste slang van je radiateur gaat richting je blok dan komt er er een slang die gaat naar je cilinder tussen die 2 slangen zit je koelvloeistofpomp dus waar de slangen bijna samen komen
om bij je pomp tekomen moet je 1 kapje weghalen
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Sjoerd_mtx-sh 31-3-2005 21:03 Print reply
Posts: 41
Hoi,

Bedankt voor de reactie's. Maarre volgens mij zit het niet bij de cilinder. Als ik hem start komt er niet veel rook uit de uitlaat (zoals o.a. bij een auto). De koppaking ziet er ook nog goed uit van de buitenkant en de cilinder + kop is kurkdroog.

Ehm... ik heb hem nu bijgevuld met kvs, maar gewoon in het reservoir. Waarom zou dit niet goed zijn? (ze doen daar toch een dop )

Het zou best eens de waterpomp pakking kunnen zijn. Dat zei een vriend van mij ook al. Maar hoe kan ik die het beste vervangen? Die waterpomp (unit waar die slangen op zitten) er gewoon afschroeven ofzo? Ik weet namelijk nog niet hoe dat allemaal zit bij een derbi.

Het lijkt toch wel aan de onderkant eruit te komen, maar het is ook alleen wanneer hij warm is geweest (eigenlijk logisch, meer druk, lekkage). Het mooiste zou zijn als iemand mij een beschrijving kan geven hoe ik die waterpomppakking vervang

Morgen heb ik de hele dag tijd, dus dan ga ik klussen.
 

Dit topic is 7284 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved